Bijbelmeditatie en ontmoeting met Nederland. - Reisverslag uit Patulki, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bijbelmeditatie en ontmoeting met Nederland. - Reisverslag uit Patulki, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bijbelmeditatie en ontmoeting met Nederland.

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

31 Oktober 2018 | India, Patulki

30/10 en 31/10

Dinsdag had ik een rustige dag die natuurlijk begon met Hindi les. Heerlijk om al redelijk wat zinnen te kunnen zeggen maar ik ben er nog lang niet, het is een super ingewikkelde taal. Na de les verwen ik mezelf met heerlijk lemon pannenkoekjes. Ik had vandaag afgesproken om, indien mogelijk, een oud collega van ABN te ontmoeten. Hij is hier met zijn vrouw en zus en de man op bezoek bij hun broer in Delhi. En ze komen ook even Varanasi bezoeken. Aernout neemt contact op en we spreken af dat zij vanaf Main Ghat naar Assi Ghat komen lopen. Ik zit te wachten bij Downtown Pizza, dat kan je niet missen. Het duurt nog wel 45 minuten voor ze er zijn dus ik ga lekker rustig richting Assi. Dhiraj is er ook, ik bestel een cola ook goed voor mijn darmen. Na verloop van tijd zie ik Carmen lopen en ik roep haar, ze komt even bij me zitten en we kletsen even bij. Dan zie ik de club van 4 uit Nederland, ik zwaai vanaf het balkon en ze zien me staan. Het welkom is erg hartelijk en ik vertel hen wat ik hier allemaal doe. Aernout vraagt mijn banknummer en geeft aan een donatie te gaan doen, super!
We nemen na wat foto's hartelijk afscheid van elkaar. Ik ga nog ven langs Harmony Bookshop om een boek te kopen THE twice born, life and death on the Ganges. De schrijver komt vrijdag een lezing geven in Alice Boner Institute. Ik ga daarna richting huis om nog wat werk thuis te doen.
De avond is voor ik je het weet voorbij en dan ga ik heerlijk mijn bedje opzoeken.
Woensdagmorgen is bijbel meditatie morgen voor mij. Dus vroeg op en om 8 uur richting Tree Ashram, ik pik Carmen op ergens op straat. Ik zie ze staan bij een kokosnoot verkoper. Ook haar zus Antje is erbij, die is hier voor 2 weken. We maken kennis, een leuke meid en ze lijkt op haar zus. We lopen naar Tree Ashram. Het is hier heerlijk zo vroeg in de ochtend, gewoon frisse lucht en geen hitte. Het groepje is klein 6 personen maar het is een fijn uurtje voor mij, rust, meditatie, nadenken, vrienden......
Na de meditatie is er chai en kletsen we even bij met elkaar.
Ik moet nog 100 Diwali kaarsjes meenemen voor Vipin en gelukkig heeft Ute ze meegenomen naar Tree Ashram zodat ik ze niet te ver moet slepen. Ik breng ze naar huis en daarna loop ik door naar Chocolate Heaven waar ik mijn ontbijt, lunch en diner in 1 neem in de vorm van een chicken burger met een soort appelsap mix drankje. Daarna ga ik richting huis omdat ik eind van de middag ga werken. Dus de avond ben ik druk genoeg met van alles en nog wat en zelfs in de telefoon is het druk. Ik ga niet te laat slapen want morgen moeten we vroeg op om Lotte van het trein station op te halen. Dhiraj gaat met me mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 201474

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: