Bijbelmeditatie en ontmoeting met Nederland. - Reisverslag uit Patulki, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bijbelmeditatie en ontmoeting met Nederland. - Reisverslag uit Patulki, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bijbelmeditatie en ontmoeting met Nederland.

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

31 Oktober 2018 | India, Patulki

30/10 en 31/10

Dinsdag had ik een rustige dag die natuurlijk begon met Hindi les. Heerlijk om al redelijk wat zinnen te kunnen zeggen maar ik ben er nog lang niet, het is een super ingewikkelde taal. Na de les verwen ik mezelf met heerlijk lemon pannenkoekjes. Ik had vandaag afgesproken om, indien mogelijk, een oud collega van ABN te ontmoeten. Hij is hier met zijn vrouw en zus en de man op bezoek bij hun broer in Delhi. En ze komen ook even Varanasi bezoeken. Aernout neemt contact op en we spreken af dat zij vanaf Main Ghat naar Assi Ghat komen lopen. Ik zit te wachten bij Downtown Pizza, dat kan je niet missen. Het duurt nog wel 45 minuten voor ze er zijn dus ik ga lekker rustig richting Assi. Dhiraj is er ook, ik bestel een cola ook goed voor mijn darmen. Na verloop van tijd zie ik Carmen lopen en ik roep haar, ze komt even bij me zitten en we kletsen even bij. Dan zie ik de club van 4 uit Nederland, ik zwaai vanaf het balkon en ze zien me staan. Het welkom is erg hartelijk en ik vertel hen wat ik hier allemaal doe. Aernout vraagt mijn banknummer en geeft aan een donatie te gaan doen, super!
We nemen na wat foto's hartelijk afscheid van elkaar. Ik ga nog ven langs Harmony Bookshop om een boek te kopen THE twice born, life and death on the Ganges. De schrijver komt vrijdag een lezing geven in Alice Boner Institute. Ik ga daarna richting huis om nog wat werk thuis te doen.
De avond is voor ik je het weet voorbij en dan ga ik heerlijk mijn bedje opzoeken.
Woensdagmorgen is bijbel meditatie morgen voor mij. Dus vroeg op en om 8 uur richting Tree Ashram, ik pik Carmen op ergens op straat. Ik zie ze staan bij een kokosnoot verkoper. Ook haar zus Antje is erbij, die is hier voor 2 weken. We maken kennis, een leuke meid en ze lijkt op haar zus. We lopen naar Tree Ashram. Het is hier heerlijk zo vroeg in de ochtend, gewoon frisse lucht en geen hitte. Het groepje is klein 6 personen maar het is een fijn uurtje voor mij, rust, meditatie, nadenken, vrienden......
Na de meditatie is er chai en kletsen we even bij met elkaar.
Ik moet nog 100 Diwali kaarsjes meenemen voor Vipin en gelukkig heeft Ute ze meegenomen naar Tree Ashram zodat ik ze niet te ver moet slepen. Ik breng ze naar huis en daarna loop ik door naar Chocolate Heaven waar ik mijn ontbijt, lunch en diner in 1 neem in de vorm van een chicken burger met een soort appelsap mix drankje. Daarna ga ik richting huis omdat ik eind van de middag ga werken. Dus de avond ben ik druk genoeg met van alles en nog wat en zelfs in de telefoon is het druk. Ik ga niet te laat slapen want morgen moeten we vroeg op om Lotte van het trein station op te halen. Dhiraj gaat met me mee.