Een relaxte woensdag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een relaxte woensdag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een relaxte woensdag

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 Februari 2019 | India, Benares

Woensdagmorgen tijd voor bijbel medicatie op het dak bij Tree Ashram. Het is weer een klein groepje en Ute is terug van haar weekje weg. Na de medicatie genieten we nog even van de heerlijke chai en het mooie uitzicht op het dak. Daarna ga ik naar Nitu met de broekjes van Uma. Ik krijg gelijk water met zoetigheid daarbij. Nitu maakt ook nog mooie olifantjes en heeft ook slingers voor me gemaakt. Ze zijn mooi een kleurrijk maar ik wil ze een klein beetje groter. Uma zal met haar contact zoeken over de broekjes,ik laat alles daar achter. Ik loop via de Bread for life bakker terug naar huis. Hier koop ik heerlijke verse broodjes voor de lunch. Dan ga ik thuis even lekker aan het werk met dingen die zijn blijven liggen. Rond 15 uur ga ik richting Assi en ik ga even binnen bij Rangsutra, een prachtige winkel. ik koop een winter kurta die lange mouwen heeft en iets dikker is, erg handig voor thuis in de winkel. Ik raak in gesprek met de dame in de winkel en ik vraag haar of de winkel niet altijd open is. Ze geeft aan van wel maar ze zijn wel aan het bekijken of de winkel open blijft of niet. Ze hebben volgende week een vergadering met klanten en daar word ik ook uitgenodigd om mee te denken hoe we de winkel weer op de kaart kunnen zetten. Erg leuk. Dan loop ik door
naar Divya Jiyoti waar het een drukte van belang is met een groet groep studenten van BHU. Ik wacht maar even tot ze weg zijn en dan komt ook Irma, een krasse 83 jarige dame uit Nederland, erbij zitten. Ze is hier ook weer een aantal weken en werkt mee in Divya Jiyoti. Swati en Ram komen uit langs om de gemaakte zakjes voor de maandverbanden te halen.
We overleggen met elkaar over mijn naaiproject of we daar nu wel of geen pads laten maken. De twijfel bij ons allen is groot of ze de kwaliteit wel kunnen waarborgen. Daarbij is ook de instelling van Babulal en Soma een punt van twijfel. Sheila kent ze al heel erg lang en die heeft er geen goed gevoel bij. Ik zal het geheel nog een keer overwegen en bekijken. Na de bijeenkomst ga ik terug naar huis en het is redelijk druk. Helaas is mijn internet erg traag en schiet het niet op. Maartje komt 's Avonds om te koken. Ze maakt pasta met verse groente, erg lekker.
Na het werk Skype nog even met mijn moeder en daarna rommel ik nog wat door in de kamer want buiten is het een drukte van jewelste met keiharde muziek dus van slapen komt niks.
Als de rust is wedergekeerd zoek ik mijn bed op.

Verslag uit: India, Benares

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

Na een wat langere onderbreking dan gepland ga ik 1-2-2019 weer richting India.
Toen ik december thuiskwam moest ik gelijk aan de bak met de verhuizing van onze winkel. Wat een klus was dat omdat we in een sloop pand kwamen, tijdelijk dus, was ook echt alles eruit gesloopt. Achteraf ben ik blij dat een vrijwilliger van mij, Marije, dit opgepakt had want ik denk dat ik ervan af had gezien toen ik het pand zag. Maar met heel veel hulp van vooral een groep vrijwilligers hebben we de klus geklaard. Maar wat een uurtjes zitten erin. Elke dag naar de oude en dan naar de nieuwe winkel, weer een auto volpakken en uitpakken.
Gelukkig ook van mensen uit mijn netwerk veel hulp gekregen. Ik ben daar iedereen heel erg dankbaar voor, wat had ik zonder iedereen moeten doen.
Op 12 december 2018 kon de winkel dan ook vol trots worden geopend door Jolande Nanning voorzitter van de lokale winkeliersvereniging.
We hebben een prachtige stuk midden in het winkelgebied en naast de Action dus veel meer aanloop dan in de oude winkel.
Toen dit achter de rug was klapte ik redelijk in elkaar maar ik moest nog aan de studie voor mijn werk en examen doen. Dus daar nog flink aan getrokken en gelukkig slaagde ik daar 23 januari voor en toen kon ik mijn vlucht boeken naar India.
Ik vlieg dus op 1-2-2019 en vlieg 6-4-2019 weer terug.
Via deze blog probeer ik jullie weer op de hoogte te houden van de projecten en mijn andere avondturen. En ik laat jullie zien hoe het leven in India mij vergaat.
Ik zou het leuk vinden als je weer met me mee gaat reizen.