Klantenpanel Rangsutra - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Klantenpanel Rangsutra - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Klantenpanel Rangsutra

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 Februari 2019 | India, Benares

Vandaag niet zoveel op het programma. Maartje gaat zelf naar Asha Deep school voor de laatste kinderen die nog getest moeten worden.
Ik loop in de loop van de ochtend richting Aum café voor een ontbijtje. Ik moet in de loop van de ochtend toch in Assi zijn dus dan ben ik er maar vast.
Na het ontbijt ga ik richting Rangsutra maar plotseling krijg ik een ingeving dat ik volgens mij een uur te vroeg ben en na controle van mijn agenda ben ik inderdaad te vroeg. Dus ik ga nog even naar Open Hand café om daar nog een uur te zitten onder het genot van een drankje.
Dan ga ik naar Rangsutra, dat is een mooie winkel met kleding in Varanasi waar ik in de opruiming wel eens wat koop omdat ze niet goedkoop zijn maar wel mooie kleding hebben.
Vorige week was ik er ook en werd ik gevraagd om mee te denken in een klanten panel over de winkel. Wat is er goed, wat kan er beter etc etc.
Als ik er ben komen er nog wat mensen. Ik ben niet de enige buitenlandse er is nog een Tibetaanse dame, Lamo die toevallig wat mensen kent die ik ook weer ken. Het wereldje is hier ook erg klein.
Verder zijn er nog wat Indiërs en nog mensen van het hoofdkantoor van Rangsutra uit Delhi.
Er wordt flink gediscuteerd en van gedachten gewisseld. Rangsutra staat voor kleding en interieur spullen die worden gemaakt op het platteland door ambachtslieden. Ook Ikea verkoopt oa spullen van hun bijvoorbeeld kussens en andere huis inrichtingsspullen.
We krijgen nog een lunchpakketje en een flesje water en dan gaan we terug naar huis. Ik moet s middags werken maar heb mijn collega al een berichtje gestuurd dat ik een half uurtje later ben.
We gaan s Avonds eten bij Downtown Pizza waar Chandu en Dhiraj werken. Ondertussen hebben we een prachtig uitzicht op de Aarti die daar s Avonds is. En op de Ghat in Assi is altijd wel iets te zien dus een prima plek om de avond af te sluiten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

Na een wat langere onderbreking dan gepland ga ik 1-2-2019 weer richting India.
Toen ik december thuiskwam moest ik gelijk aan de bak met de verhuizing van onze winkel. Wat een klus was dat omdat we in een sloop pand kwamen, tijdelijk dus, was ook echt alles eruit gesloopt. Achteraf ben ik blij dat een vrijwilliger van mij, Marije, dit opgepakt had want ik denk dat ik ervan af had gezien toen ik het pand zag. Maar met heel veel hulp van vooral een groep vrijwilligers hebben we de klus geklaard. Maar wat een uurtjes zitten erin. Elke dag naar de oude en dan naar de nieuwe winkel, weer een auto volpakken en uitpakken.
Gelukkig ook van mensen uit mijn netwerk veel hulp gekregen. Ik ben daar iedereen heel erg dankbaar voor, wat had ik zonder iedereen moeten doen.
Op 12 december 2018 kon de winkel dan ook vol trots worden geopend door Jolande Nanning voorzitter van de lokale winkeliersvereniging.
We hebben een prachtige stuk midden in het winkelgebied en naast de Action dus veel meer aanloop dan in de oude winkel.
Toen dit achter de rug was klapte ik redelijk in elkaar maar ik moest nog aan de studie voor mijn werk en examen doen. Dus daar nog flink aan getrokken en gelukkig slaagde ik daar 23 januari voor en toen kon ik mijn vlucht boeken naar India.
Ik vlieg dus op 1-2-2019 en vlieg 6-4-2019 weer terug.
Via deze blog probeer ik jullie weer op de hoogte te houden van de projecten en mijn andere avondturen. En ik laat jullie zien hoe het leven in India mij vergaat.
Ik zou het leuk vinden als je weer met me mee gaat reizen.

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2019

Slowly sunday

23 Februari 2019

Dagje langs de ghat's

22 Februari 2019

Bezoek aan Naveen school

21 Februari 2019

Klantenpanel Rangsutra

20 Februari 2019

Een hete dag...Pfff
Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 201676

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: