Bezoek aan Naveen school - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bezoek aan Naveen school - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Naveen school

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 Februari 2019 | India, Benares

22-2-2019

Vandaag een boottocht op de Ganges met mijn vaste bootsman Amarjit.
Het is weer heerlijk om in de ochtend voor zonsopgang rond te varen en de zonsopgang is ook weer geweldig. Bijzonder is wel vandaag dat er bij de crematie plaats geen enkele crematie is. Na de boottocht lopen we nog even door de kleine straatjes en laat ik Maartje nog wat plekjes zien. Daarna gaan we naar Aum café om te ontbijten. We komen hier Irma tegen en we kletsen even bij. Dan gaan we richting huis want we gaan met Vandana naar Naveen school vandaag. Zo tegen 11 uur gaan we met de OLA richting Teliabagh. Het verkeer is redelijk druk waardoor Maartje een beetje onrustig wordt over de trip richtig vliegveld. Ze wil nog eerder vertrekken ziet. Het is weer heerlijk om hier op school te zijn. De kinderen zitten met veel plezier in de klas en zijn hard aan het werk. We hebben kilo's LEGO meegenomen voor de school. Daar zijn ze erg blij mee.
Na het schoolbezoek gaan we richting de kruidenmarkt want Maartje wil nog kruiden mee naar huis nemen. Ik neem verse en gedroogde tumeric mee, lotusbloemzaadjes en nootmuskaat. Na de markt nemen we een motor riksja terug naar huis en we gaan daarna gelijk door maar Divja Jyioti. Maartje wil daar nog een keer gaan kijken en we nemen ook mijn bestelling mee zodat ze deze mee naar huis kan nemen. Na het bezoek gaan we naar huis want ik moet ik werken.
Maartje bakt pannenkoeken voor ons, heerlijk en zo luxe dat er voor me gekookt wordt.
In de avond Skype ik nog even met mem.

Verslag uit: India, Benares

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

Na een wat langere onderbreking dan gepland ga ik 1-2-2019 weer richting India.
Toen ik december thuiskwam moest ik gelijk aan de bak met de verhuizing van onze winkel. Wat een klus was dat omdat we in een sloop pand kwamen, tijdelijk dus, was ook echt alles eruit gesloopt. Achteraf ben ik blij dat een vrijwilliger van mij, Marije, dit opgepakt had want ik denk dat ik ervan af had gezien toen ik het pand zag. Maar met heel veel hulp van vooral een groep vrijwilligers hebben we de klus geklaard. Maar wat een uurtjes zitten erin. Elke dag naar de oude en dan naar de nieuwe winkel, weer een auto volpakken en uitpakken.
Gelukkig ook van mensen uit mijn netwerk veel hulp gekregen. Ik ben daar iedereen heel erg dankbaar voor, wat had ik zonder iedereen moeten doen.
Op 12 december 2018 kon de winkel dan ook vol trots worden geopend door Jolande Nanning voorzitter van de lokale winkeliersvereniging.
We hebben een prachtige stuk midden in het winkelgebied en naast de Action dus veel meer aanloop dan in de oude winkel.
Toen dit achter de rug was klapte ik redelijk in elkaar maar ik moest nog aan de studie voor mijn werk en examen doen. Dus daar nog flink aan getrokken en gelukkig slaagde ik daar 23 januari voor en toen kon ik mijn vlucht boeken naar India.
Ik vlieg dus op 1-2-2019 en vlieg 6-4-2019 weer terug.
Via deze blog probeer ik jullie weer op de hoogte te houden van de projecten en mijn andere avondturen. En ik laat jullie zien hoe het leven in India mij vergaat.
Ik zou het leuk vinden als je weer met me mee gaat reizen.