Op bezoek bij de nieuwbouw in onze school - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Op bezoek bij de nieuwbouw in onze school - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij de nieuwbouw in onze school

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 Oktober 2019 | India, Benares

Vandaag ga ik met Vandana naar school. Eens even met eigen ogen kijken hoe het met de bouw gaat.
We gaan rond 10.15 die kant op en natuurlijk is het vreselijk druk onderweg. Er zijn examens voor een aantal klassen dus er zijn niet veel kinderen op school.
Birgit is er wel en ook de broer van Neel die de bouw coördineert. We overleggen hoe het gaat met de bouw en de school. Er zijn nogal wat extra kosten waardoor alles nog duurder wordt helaas. De twee lokalen zijn nu klaar met 2 toiletten en een keuken unit. Nu moet de afwerking binnenin nog plaatsvinden. Helaas heeft het flink vertraging opgeleverd door de lange tijd dat het flink geregend heeft. Maar de mannen gaan gestaag door en zijn gelukkig best fanatiek.
We bespreken de andere zaken met betrekking tot de school onder het genot van thee, appels en koekjes.
Daarna gaan we terug naar huis en drink ik nog even thee bij de familie. Het is erg fijn om hier weer te zijn. Na de thee ga ik met Carmen richting Ayurvedische kliniek om mijn pillen te halen en om met Carmen naar de dokter te gaan.
Haar afspraak duurt erg lang dus ik besluit weg te gaan en richting Assi Ghat te lopen om te kijken hoe het met de Ganges is. Deze staat nog steeds hoog en de Ghat ligt vol met modder en niet een klein beetje. Dat duurt nu dus nog wel even voordat dit weg is.
De Aarti is nu onderaan de trappen van de Ghat ipv aan het water. Ik ga bij Downtown Pizza zitten en neem een coca cola. Ik besluit hier te blijven zitten voor de Aarti en neem een pizza. Al met al stromen de mensen binnen maar begint de Aarti nog steeds niet. Ondertussen heb ik mijn eten al even op en ik besluit om weg te gaan. Aangezien er elke dag 2 x Aarti is zijn er nog voldoende mogelijkheden om te kijken dus ik ga.
Ik ga even bij Suresh aan om een bakje cay en tref daar ook Sandra uit Frankrijk. We kletsen even bij en daarna loop ik richting huis. Thuis kijk ik nog even uitzending gemist maar het gaat niet zo goed door de slechte verbinding. Dus ik zoek mijn bedje al gauw op.