Alweer een week van huis. - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Alweer een week van huis. - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Alweer een week van huis.

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 Oktober 2019 | India, Benares

Vandaag heerlijk thuis ontbeten met zelfgemaakte yoghurt, fruit en muesli.
Daarna op mijn gemak naar de ayurveda gelopen waar ik op tijd was en Sony veel te laat. Maar om 10.20 uur konden toch starten met mijn eerste massage van deze reeks. Het begon met een powder massage, droge poeder met oa tumeric waarmee ze masseert, erg lekker maar erg onhandig want je kleding kleurt compleet geel. Na de massage mocht ik ook nog in het hete stoombad, erg lekker in de winter maar nu een ware kwelling..... Maar ja alles voor de gezondheid en 1 voordeel.... Je bent zeiknat en kunt de meeste gele rommel wel van je lichaam afvegen met een handdoek.
Ik tref in de wachtruimte een oudere Indiase vrouw die me aanspreekt hoe ik de poeder van mijn lichaam afgehaald heb. Ze vertelt dat ze speciaal iets met korte mouwen en iets wijds draagt omdat ze na het stoombad zo slecht haar kleding aan kan krijgen. Ze woont in Lanka en is een oud professor van de universiteit in Varanasi en haar man was Cardioloog. Hij enige kind, een dochter is ook arts en woont in de VS. Wel triest in India want dan moet je helemaal voor jezelf zorgen. Ik loop richting Assi crossing en voor ik het in de gaten heb vliegt er een op hol geslagen buffel langs me heen. Ik ben echt ontsnapt aan iets ernstigs want vorig jaar is een vriendin van mij wel gewond geraakt door een zelfde situatie dus ik heb heel veel geluk gehad.
Ik loop door naar Open Hand Cafe waar ik alleen even een Ginger Chili wake up juice nemen. Ik klets even bij met alle bekenden die daar werken. Daarna loop ik terug naar huis waar ik de middag even rust neem om fit te zijn voor de avond wanneer ik moet gaan werken.

• 18 Oktober 2019 - 19:49

Femmi:

Hoi Petra,
    Volgens mij kun je beter zeggen alweer een week thuis.
    Geniet ervan, groetjes, Femmi.

• 21 Oktober 2019 - 17:44

Peet & Liel:

Hoi Petra
    Klinkt weer goed die massage en het stoombad...heerlijk! Volgende keer gewoon iets wijds aantrekken, wat geel mag worden...haha, maar geniet er lekker van en voortaan dus links, rechts en achteruit kijken zodat je niet omver gelopen kunt worden door een buffel.
    Geniet ze en werk ze!
    Liefs uit Rijen.