The day before.... - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu The day before.... - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

The day before....

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Oktober 2019 | India, Benares

Vanmorgen mocht ik starten met de heerlijke olie massage, een waar genot als je direct vanuit bed deze mag ontvangen. Ik had Express nog niet gegeten want na de massage ging ik naar Aum café waar ik een heerlijk ontbijtje nam. Helaas werkte het internet niet dus ik kon weinig aan mijn mail doen maar het is wel genieten om hier weer te zijn. Dit is altijd een zeer sereen plekje net achter de ghats met super goed eten en drinken. Helaas is de eigenaresse Shivani nog in Amerika omdat die 2 nieuwe knieën heeft gekregen. Ze zal in januari komen dus dan zie ik haar dan wel weer. Ondertussen zijn de andere bekende dames nog steeds aanwezig.
Na het heerlijke ontbijt ga ik richting huis omdat de plicht roept. Ik krijg een berichtje van mijn vriend Tom dat hij vanavond met Govinda bij Itihaas gaat eten en ik besluit ook te gaan. Voor de tijd ga ik even langs bij The Bed om te kijken of Megha er ook is. Onderweg loop ik Rocky de jongens die daar werkt, tegen het lijf en hij geeft aan dat ze er is. Ze was vandaag uit Gujarat waar ze ook deels met haar zoon woont gekomen. Het is weer een hartelijk welkom en hun zoon is zo groot geworden! Wat gaat fat snel. We bekijken de foto's van 3 jaar geleden toen hij geboren was, super leuk om terug te kijken.
Dan ga ik richting Itihaas restaurant en als ik te vroeg binnenkom zie ik een vriend die gids is daar zitten met een stel. Hij vertelt me dat hij hun over mij verteld had en dat ik nu ineens voor hun sta. Het blijkt een Nederlands stel te zijn. We kletsen even sn ze zijn geïnteresseerd in wat ik hier doe. Ik vertel het een en ander en geef ze mijn kaartje. Ondertussen vertelt zij, ingepakt in lange kleding, dat ze hier ontdekte dat ze zwanger was en dat ze bang is om gestolen te worden. Haar DEET is op en ik geef haar mijn tube, ik heb nog genoeg in mijn kamer. Ze is me erg dankbaar. Ik drink een cay met hun en dan komen Govinda en Tom ondertussen ook binnen dus ik neem afscheid en wens hun nog een fijne tijd en succes met de zwangerschap. Ik neem een springroll, altijd veilig...... Dacht ik. Onze vriendin Sneha die verhuisd is naar Delhi belt ondertussen dus we kletsen even bij en na het eten trakteer ik Govinda op een ijsje, verpakt, zelf neem ik er ook eentje. Dan loop ik met Govinda en Tom terug. Tom woont in Assi dus we nemen afscheid en dan lopen Govinda en ik samen nog verder. Halverwege woont hij dus hij haakt ook af en ik ga alleen verder tot mijn huis.
Ik lees nog even en dan ga ik naar bed niet wetende wat de nacht me zou brengen .... Wordt vervolgd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 201686

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: