de eerste dag in TCV - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu de eerste dag in TCV - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

de eerste dag in TCV

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 Augustus 2007 | India, New Delhi

Vandaag de kennismaking met het Tibetan Children Village(TCV)in McLeod Ganj.

Om 10.00 uur gingen we taxi's zoeken om met de hele groep naar het kinderdorp te gaan. Jammer genoeg lukte dat in eerste instantie niet omdat de taxichauffers een staking hadden vandaag, ja niet alleen in Nederland staken ze voor betere arbeidsvoorwaarden.
Probleem was al snel opgelost door tuk-tuk's te nemen.
In het dorp werden we door de directeur van de organisatie ontvangen wat volgens Niels erg bijzonder is omdat hij niet vaak aanwezig is. Hij gaf ons wat tekst en uitleg over de gang van zaken als kinderen na hun vlucht uit Tibet via Nepal binnenkomen. Een erg indrukwekkend verhaal.
Na de introductie gaan we met Lobsang, ik geloof dat zij het hoofd is van alle huismoeders die er zijn, een kleine tour maken over het grote terrein. We kijken overal wat binnen en we brengen een bezoek aan de crech met de hele kleine tibetaantjes. De kinderen zijn erg vrij en hangen gelijk bij iedereen om de nek. Je blijft ook foto's schieten natuurlijk dus dat wordt weer ernstig sorteren als we thuis zijn.
Ik hoop dat ik hier een dagje mee mag draaien lijkt me super!!!Ik denk toch dat ik mijn carriere als moeder ben misgelopen.

Met tuk tuks gaan we weer terug naar het dorp en in een restaurantje van het klooster gaan we een broodje eten met een heerlijke indiaase thee (dat is dus weinig thee met heel veel gekookte melk)

Ondertussen is het erg gaan regenen, maar daar laten we ons niet door weerhouden om naar het museum te gaan. Regenjas aan en op pad. Jammer genoeg is het museum gesloten dus dat moet maar op een andere dag. We lopen door naar de grote tempel van McLeod Ganj en kijken daar even rond. Op de terugweg lopen af en toe een winkeltje binnen die zijn er genoeg.

Ik koop wat mooie kaarten van uitspraken van de Dalai Lama en heel veel maar dan ook heel veel gebedsvlaggetjes voor op mijn dakterras, de oude zijn ondertussen vergaan.

Als verzopen katten gaan we terug naar het hotel waar we onze was even gaan doen, want die heeft in dit vochtige en koele klimaat wel tijd nodig om te drogen. We hangen het kris kras door de kamer op een lijntje te drogen.

Na de was is het gelukkig weer droog en gaan we naar het Internet cafe om onze mail te lezen en de weblogs weer bij te werken. Via MSM heb ik nog even contact met wat mensen erg gezellig net of je bij elkaar een borrel zit te drinken.

Nou dit was het weer voor vandaag. Ik laat gauw weer wat van me horen hoe het gaat in het kinderdorp.

Groeten uit een koud en regenachtig McLeod Ganj

Petra

  • 11 Augustus 2007 - 18:25

    Ria Juurlink:

    Hallo Petra,

    Leuk al je belevenissen te lezen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen als "juf". Je kunt je nog aanmelden bij de Pabo (er is een tekort aan aanmeldingen). Jorit vertrekt maandag weer naar Dehli. Hij is daar nog tot 15 september. Dus wie weet zien jullie elkaar nog. Hier is alles ok!
    groeten Ben en Ria

  • 11 Augustus 2007 - 21:21

    Gretha:

    Hey Petra,

    iedere keer zit ik te genieten achter mijn pc van je verhalen:-))
    ik vind het zo tof om je belevenissen te lezen
    ik heb het idee dat je lekker geniet!!

    Wij hebben gister onze bruidsreportage gehaald en zijn dik tevreden ik zal je binnenkort de foto's mailen
    kun jij ze ook ff zien
    wel meis nog heel veel plezier
    en je krijgt de groeten van koert

    Groetjes van de Smitties;-}

  • 12 Augustus 2007 - 11:01

    Elles Beumer:

    Hoi Petra,

    Het is een leuke belevenis als ik je verhalen leest. Je carriere als moeder zijn nog niet voorbij hoor, misschien kom je de enige echte kanjer tegen. Als je media volgt kan je tot in de zestig moeder worden.

    Groetjes Rinus en Elles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 202257

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: