de eerste dagen zijn voorbij - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Petra Wal - WaarBenJij.nu de eerste dagen zijn voorbij - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Petra Wal - WaarBenJij.nu

de eerste dagen zijn voorbij

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 Juli 2008 | Tsjechische Republiek, Praag

Zo hier even een update over mijn belevenissen in Praag tot nu toe.

Gisteren zïjn we na een rustige ochtend s middags ž kilometer buiten Beroun waar we logeren naar grotten geweest, het waren volgends de geleerden grotten die ¨je gezien moet hebben nou.......

Ik heb al wat grotten bekeken zo in de loop van alle reizen en echt dit was helemaal niet interessant er was eigenlijk weinig tot niets te zien. Als je het hebt over stalachmieten en stalachtieten, excuses le mo voor het taalgebruik, dan wil ik ook echt pilaren omhoog en naar beneden zien en geen klein of te wel hele kleine beginnende pilaartjes.

Dus al met al een middag die voor mïj niet zo een groot succes was. Daarbij was het de hele dag zeer triest weer met veel, heel veel regen zodat we ook nog als een stel bezopen katten in het hotel terugkwamen.

s avonds hadden we diner in het hotel op zich is het eten wel goed maar zeer eenzijdig en zonder groente.

Vandaag zijn we per bus naar Praag zelf vertrokken en hebben we de hele dag in de stad doorgebracht. Het was gelukkig droog maar wel een beetje triest zonder zonnetje. Onder leiding van een gids maken we een rondwandeling door een deel van de stad, ze is erg uitgebreid in haar uitleg voor mij af en toe wel iets te mede omdat ik helemaal niet gewend ben om op vakantie achter een gids aan te hobbelen en dan ook nog eentje met een paraplu met een shawl daaraan, dat is wel het ergste wat ik me kan bedenken en waar ik me altijd zo tegen afzet als ik ze tegen het lijf loop, maar ja ik heb zelf de keuze voor deze reis gemaakt dus....... Ondertussen was het regenen ook weer begonnen tijdens de rondleiding dus we hadden weer geen geluk deze dag.

Na de koffie nog een klein stukje gelopen en toen op een boot gestapt voor een rondvaart over de Moldau met een lunch aan boord en, ook zo erg, een acoordionist voor de vrolijke toontjes, dit hoort echt bij een 65 plus reis wat mij betreft.

Na de boot hadden we nog 2 uurtjes vrij en zijn Thea en ik samen de stad ingegaan en hebben als eerste lekker op eer terrasje koffie gedroken omdat we het eigelijk wel hadden gezien.

Zo rond 18.00 uur gaan we per bus naar Beroun terug en kunnen we nog lekker even douchen voor we weer aan het geweldige diner kunnen aanschuiven.

Vanavond hebben we een gepanneerde schnitzel met een kwak aardappelpuree, super culinair dus. Wat zal ik weer genieten van alle groente thuis bij die lekkere friese aardappeltjes.

Nou na het eten met een aantal mensen nog even in de bar nagezeten en toen mijn dagboek bijgewerkt.

Morgen weer een dag, we laten ons verrassen

groeten en tot de volgende keer

Petra

Rob wil jij dit weer even bij uitprinten voor heit en mem?

  • 15 Juli 2008 - 05:52

    Ria Juurlink:

    Zo te lezen is dit niet echt je ding! Ik hoop dat je er nog een beetje van kunt genieten. Ik heb je briefje gevonden hoor en zorg voor de post ed. Groeten Ben en Ria

  • 15 Juli 2008 - 05:54

    Peet & Liel:

    Hoi Petra,

    Volgens mij heb je gewoon een neus voor Brabanders, wsch.omdat ze misschien het dichtst bij de Friezen in de buurt komen, qua gemoedelijkheid. Het wordt wel makkelijk voor je, nu kun je in een weekend een rondje Brabant doen!!!
    Probeer in ieder geval ondanks het voor jou wsch."over-georganiseerde" toch van de reis te genieten en benut elk vrij moment om er samen met Thea op uit te trekken. Ik hoop dat jullie nog een paar leuke dagen zullen hebben met mooi weer.
    Geniet ervan want het is een mooie stad!

    Groetjes, dikke kus
    Peet & Liel

  • 15 Juli 2008 - 09:06

    HANNEKE:

    Leuk weer wat van je te horen. Veel plezier in Praag.

  • 15 Juli 2008 - 16:53

    Gretha:

    als ik het zo lees is dit geen reis die voor herhaling vatbaar is
    hopelijk krijg je toch een verassing die jou dioet zeggen owwwww wat leuk zeg hihi.
    Geniet toch nog ff van de paar dagen cultuur snuiven........

    Groetjes vanuit een regenachtig Coevorden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 204791

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: