Eindelijk het eerste berichtje!!!! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Petra Wal - WaarBenJij.nu Eindelijk het eerste berichtje!!!! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Eindelijk het eerste berichtje!!!!

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 September 2008 | Ecuador, Otavalo

lieve allemaal,

eindelijk een berichtje uit Equador want tot nu toe heb ik nog geen kans gehad om te internetten. Net als mobiel bellen is het in het gebied waar we tot nu toe verbleven niet optimaal geweest.Na een goede maar zeer lange reis via Bonaire, waar het ´s nachts om 3.00 uur nog 31 graden was, en Guayaquil in Zuid Equador kwamen we goed aan in Quito de hoofdstad van het land. De temperatuur was heerlijk ongeveer 16 graden en een heerlijk zonnetje dat aan de hemel stond.
We gaan met de groep direct naar het hotel door waar we een klein half uurtje kunnen bijkomen op onze nog niet klaargemaakte kamer. Daarna hebben we met de groep een welkomstbijeenkomst waar we het een en ander te horen krijgen over de gang van zaken. We nemen voor de bijeenkomst maar snel een lekker ontbijtje want het KLM eten was niet om over naar huis te schrijven, wat dat betreft het ik vele maatschappijen gevlogen die betere service boden.
Na de briefing gaan we met 2 andere meiden per taxi naar een uitzichtspunt boven de stad waar je een mooi overzicht over Quito hebt en aangezien het helder is treffen we het met foto´s maken. Daarna gaan we met de taxi (is veiliger ivm overvallen op toeristen) naar het centrum waar we een aantal kerken, een baseliek een plein bezoeken. Het is net of ben ik weer terug in Peru zoveel lijkt het op elkaar qua indeling van de stad.

´s Avonds gaan we met de hele groep in de buurt van het hotel uit eten naar een mongools restaurant waar je een soort wokbuffet hebt, je zoekt alles uit wat je wilt eten doet het in een schaaltje en op een grote bakplaat bakt de kok het voor je af en krijg je het aan tafel op je bord en het smaakt Heerlijk, logisch je het natuurlijk zelf de dingen uitgezocht die je lekker vind.

De volgende dag gaan we per bus naar het primaire tropisch regenwoud in Maquipucuna, onderweg merk je het direct want het laatste stuk van de rit hebben we flinke buien. Als we aankomen in de lodge moeten we rennen anders zijn we behoorlijk nat. We kunnen eerst lunchen en daarna gaan we met een klein groepje een kleine wandeling maken in het regenwoud met prachtige begroeiingen, supermooi en veel foto´s gemaakt natuurlijk. ´s Avonds gezellig onder het genot van een BACO Yatzee gespeeld met een groepje mensen. We slapen met z´n vieren in een kamer met 2 stapelbedden benieuwd hoe het gaat want de bedden zijn niet al te stabiel.
Na een slechte nacht(elke beweging die je stapelbedgenoot maakt voel je) zijn we ´s morgens om 6.00 uur al op pad om te gaan birdwatchen onder leiding van een vogelaar. Het is heerlijk rustig in het regenwoud en we zien verschillende mooie vogels ook al zitten ze soms ver en hoog in de bomen maar met de verrekijker van onze vogelaar kunnen we ze goed zien. Terug rond 8.30 uur staat het ontbijt al voor ons klaar. We kunnen direct aanvallen, daarna gaan er mensen wandelen maar ik blijf lekker in de lodge omdat ik niet goed geslapen heb ga in nog even een paar uurtjes (proberen) in te halen. Als ik net lig komt de werktster dus weer geen rust maar daarna krijg ik toch de rust die me toekomt en rond 12.30 uur wordt ik gewekt door mijn kamergenoten die terugkomen van de wandeling en mij ophalen voor de lunch die klaarstaat. Na de lunch heb ik om 14.30 uur een CHOCOLADEMASSAGE als je daar niet vrolijk van gaat worden dan weet ik het niet meer. Als een bonbonblokje kom ik een uur later weer beneden en iedereen die zijn ogen dicht doet kan mij vinden ga maar op de geur af...
´s Avonds na het eten om 20.00 uur gaan we nog een nachtwandeling maken en dan zie je weer hele andere dieren dan overdag tijdens de wandelingen. Zo rond 10.00 uur zijn we weer terug in de lodge en gaan we direct te bed want met al die wandelingen ben je best moe en morgen hebben we weer een rit voor de boeg.

Tot de volgende keer

groetjes Petra

ps Rob wil je dit verslag voor heit en mem uitprinten Thanxxxx

  • 20 September 2008 - 07:30

    Gretha:

    mmmmmmmmmmmm een chocolademasage klinkt niet verkeerd!!!!!!!!
    veel plezier meid

    Groetjes

  • 21 September 2008 - 10:47

    Elles:

    Hoi Petra,

    De reis is tot nu toe vrij relax voral de chocolademassage

    Groetjes Elles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Otavalo

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 204155

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: