We reizen weer verder..... - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Petra Wal - WaarBenJij.nu We reizen weer verder..... - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Petra Wal - WaarBenJij.nu

We reizen weer verder.....

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

26 September 2008 | Ecuador, Baños

Vandaag van de jungle weer naar de bewoonde wereld en direct weer naar 1800 meter hoogte. Baños ligt aan de voet van de Tungurahua vulkaan die constant een rookpluim heeft en nog wel eens uit wil barsten maar Baños schijnt toch weinig last hier van te hebben, laten we het maar hopen. Onze reisbegeleidster woont hiet met haar man dus die gaat lekker twee nachten thuis slapen. We lunchen in het plaatsje Rio Verde heerlijke forel van de gril, supervers. Na de lunch lopen we naar een grote waterval via een mooie tuin waar we ook nog een kunstenaar ontmoeten, van geboorte italiaan, opgegegroeid in Frankrijk en nu wonend en werkend in Rio Verder. Hij legt ons uit hoe hij schildert en laat ons zijn werk zien het is best leuk. De waterval is ook leuk het water stort met grote kracht naar beneden, altijd indrukwekkend. Met de bus gaan we verder naar Baños maar onderweg hebben we nog iets leuks voor de boeg we gaan met een soort kabelbaan over een kloof heen naar de waterval aan de overkan. We kunnen met 7 mensen in het zeer instabiele bakje dus dat gaan we doen. De heenreis gaat razendsnel en voor we het weten hangen we boven de waterval aan de overkant terug gaat het wat rustiger maar dan hebben we ook wat meer tijd om te genieten. En dat alles voor maar 1 dollar een unieke ervaring. Dan gaan we toch door voor de laatste etappe naar Baños en als we het dorpje binnenkomen ziet het er erg gezellig uit. Je hebt hier veel winkeltjes (wel allemaal dezelfde), veel hostals (150), en veel reisbureaus (150) dus keus genoeg. We verblijven in hostal santa clara een leuk plekje met de kamers rondom een binnenplaatsje. ¨s avonds gaan we met een deel van de groep uit eten, we krijgen live muziek aangeboden dus het is dan extra gezellig.

De volgende dag hebben we een vrije dag we kunnnen van alles ondernemen, raften, conyonin, klimmen, mountainbiken,quad rijden maar het is niet echt zonder gevaar hier dus ik waag me er maar niet aan het ricio dat me iets overkomt kan ik niet nemen. We gaan dus de hele dag maar lekker in het stadje rondkijken en een terrasje pakken, lekker eten etc etc zo komen we de dag wel door. De rest van de groep denkt eensgelijks en iedereen kom je zo over de dag tegen in het stadje.Aan het eind van de middag hebben we nog een heerlijke swedisch massage bij Chakra, alle spieren in mijn lichaam zijn weer los en ik kan er weer even tegen.´s avonds uit eten in een klein tentje met 12 mensen. Het duurt erg lang voor we iets krijgen maar als je 12 hongerige hollanders in je kleine restaurantje krijgt en in je eentje de bediening en het koken moet doen valt dat niet meer. Gelukkig als we allemaal voorzien zijn smaakt het heerlijk.

Morgen gaan we verder naar Rio Bambo tot dan

liefs Petra

• 26 September 2008 - 18:37

Peet & Liel:

Hoi Petra,

Klinkt allemaal erg goed,leuk!! Ook toevallig dat er een Fries meisje jullie rondleidt! Hebben jullie trouwens een grote groep? En weer uit alle provincies?
    Ga lekker genieten van alle nieuwe en leuke ervaringen die je onderweg tegenkomt.
    Groetjes,liefs, dikke kus
    Peet & Liel

• 26 September 2008 - 19:47

Jolanda:

Geniet ze van alle mooie en interressante dingen.
    Hier begint langzaam de herfst, overdag mooi en 's nachts iets kouder. De appels aan de boom zijn rijp, binnenkort wordt er sap van geperst.
    groetjes Jolanda

• 27 September 2008 - 08:31

Gretha:

zo te lezen ben jij lekker aan het genieten daar
    als die massages........jammie hoor
    geniet lekker meis
    wij genieten nog van een paar heerlijke nazoemr dagen de zon schijnt hiet volop maar je kunt wel zien dat de herfst eris de bladeren beginnen te verkleuren.
    het weer schijnt volgende week om te slaan

Groetjes van Koert en Gretha

• 27 September 2008 - 09:39

Fop/Syl/Room/Bart:

Klinkt allemaal leuk. Jammer dat je de leuke dingen als Raften, klimmen Etc niet doet. Kun je merken dat je toch iets ouder wordt. Ik bel het wel even door aan heit en men. Rob heeft een nieuw adres, r.kouw@tele2.nl. misschien dat je dit kan veranderen. Oja nog een tip voor bonaire. Ga niet alleen uit fietsen, schijnt nogal gevaarlijk te zijn. Nog veel plezier en de grtjs. Foppe, Sylvia, Romy & Bart

• 27 September 2008 - 17:33

Gertrud: