op weg naar nationaal Park Periyar - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu op weg naar nationaal Park Periyar - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

op weg naar nationaal Park Periyar

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 November 2010 | India, New Delhi

Hallo Holland,

vandaag is het sint maarten in Holland dat is hier niet uit te leggen wat we dan doen soms wewten ze nog wat Halloween is dus dan vergelijken we het daar maar mee. Ik hoorde wel van mijn moeder dat er storm op komst was dus ik hoop wel dat de kindjes hebben kunnen lopen. Hier is het met het weer ook een beetje op en af. Gistermorgen vertrokken we met een heerlijk zonnetje in de bus richting Periyar. Onderweg een hele mooie route gereden door de rijst gebieden en langs bergen. Zo rond 13.30 uur komen we aan in het plaatsje Thekkedy waar we logeren in een leuk guesthouse. We zitten op de hoogste verdieping dus we hebben een heerlijk uitzicht vanaf ons kleine terassje, heerlijk 's avonds daar met een Baco onderuit zitten. Na aankomst de tassen naar de kamer gebriacht en het dorp in te lopen om nu dan toch eindelijk de langverwachte ayurvedishe massage te regelen. Bovendien heb ik last van dikke opgezette benen dus daar mag ook wel even aan gewerkt worden. Bij een lokaal iets, er zijn er ook luxe oorden maar dat is veel duurder en niet zo echt, boeken we voor half 8 vanavond een full body behandeling met een afsluitend stoombad, voor de kenners onder jullie zonder happy end hhahahha.
We zoeken eerst een plekje voor de lunch en gaan eten in een bamboe hutje genaamd Bamboo place, ziet er erg leuk en schoon uit. We treffen daar ook de beide belgen uit onze groep Guido en Helga en bij hun schuiven we aan tafel.Zij zijn net als ons de enige van de groep die niet deelnemen aan excursies en alles op eigen houtje doen, dus een beetje soulmates.Het is ondertussen behoorlijk gaan regenen dus nog even wachten met een kop koffie die goed smaakt. We besluiten om met z'n 4 en per tuktuk naar de spice garden van Abraham te gaan, kosten pp 100 R entree en de tuttuk 50 R pp en dat terwijl de mensen van de groep het via de reisbegeleidster voor 500 R regelen te zot voor woorden. Het begint helaas weer te regenen dus jasjes aan op goed geluk de tuin in. Gelukkig klaart het op tijdens de rondleiding die we hebben van de eigenaar zelf Abraham. We komen ook de mensen van de groep tegen die hetzelfde doen dus.
In de tuin verrassende veel dingen zoals pepers in vele soorten en maten. aubergines in alllerlei kleuren en maten. Vanille, foelie, nootmuskaat, curry blaadjes, geelwortel, koffie in meedere soorten en heel veel soorten bananen die allemaal anders smaken en een andere kleur hebben. Erg leuk en vooral leerzaam want hij gebruikt de meeste kruiden niet alleen om mee te koken maar ook voor de genezende werking ervan.
Na de tuinrondleiding gaan we terug naar het dorp en Jolanda en ik laten ons afzetten bij de ATM maar helaas na 6 pogingen heb ik nog geen geld hij vind mijn pasje niet lief denk ik eerst maar even winkeltjes kijken dan doe ik nog wel een poging. In de kruidenwinkels is een groot aanbod van allerlei kruiden. Ik neem nog maar een klein bakje saffraan mee goee kwaliteit en hier tenminste nog betaalbaar. Verder een soort borstels met honing waarmee je je lichaam kunt scrubben maar eens zien wat dat is.
Ook maken ze hier echte chocolade, ew mogen een stukje proeven en het is alsof er een engeltje..... maar ik neem niets mee verstandig van mij of niet?

We zijn ondertussen al zover dat we weer moeten eten en daarvoor gaan we maar weer naar de Bamboo place lekker dicht bij de massagetent. Ook het avondeten is weer super mijn garlic chicken en fried rice gingen er goed in. Voor de darmen nog een cola erbij en we kunnen er weer even tegen. Als we weg willen valt het licht uit, is hier gebruikelijk, dus op de tast koment we heelhuids aan bij de massagesalon. Ondertussen hebben ze de stekker weer in het stopcontact gestopt en is er weer licht.
Ik heb een meisjes van 22 die mij gaat behandelen. Een full body massage met olie en ik krijg speciaal voor mijn benen een stempelbehandeling met kruiden die gedrenkt zijn in hete olie, het ruikt een beetje alsof we in de frituur zitten en je hoort ook het geluid alsof je patat in de friteuse doet. Het is we een lekkere behandeling. Als toetje mag ik nog in de stoomcabine, een huis tuin en keuken ontwerp maar wel leuk ik heb het maar op de foto gezet zo bijzonder.
Ze zorgen dat de stoom erin komt via en snelkookpan op het vuur waar een slang aan gekoppeld is die de stoom binnen in het hok blaast erf effectief en heel simpel je zou hem zo thuis kunnen bouwen als een beetje bob de bouwer bent.

Na de massage direct voor morgenvroeg 9.00 uur nogmaals afgesproken met name voor mijn benen.
We lopen langzaam terug naar ons guesthouse en gaan lekker op ons terras nog even dagboek bijwerken en ik neem nog een heerlijk Baco kan ik straks lekker op slapen.

Morgenvroeg begint de dag met de massage maardaar vertel ik jullie in een later verhaal wel weer over.

groetjes bedankt voor jullie reacties waarop in niet rechtstreeks kan terugmailen vandaar via deze weg

Petra xxxx

  • 12 November 2010 - 07:06

    Hillie:

    Hallo Petra

    hier is inderdaad een hevige storm aan het ontwikkelen. was voor 18 jaar geleden (11-11-1992) ook zo bomen eruit en hevige rukwinden. Wat dat betreft heb je de juiste tijd afgeproken aldaar en lekker laten verwennen. We zien je foto's natuurlijk op de club wel weer. Veel plezier nog aldaar

    gr Hillie

  • 12 November 2010 - 07:53

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Knap van je dat je in je vakantie nog aan st. maarten denkt.
    Het weer zat hier inderdaad niet mee maar bij jou dus ook niet.
    Geniet van je verder reis en fotografeer ze, groetjes, Femmi.

  • 12 November 2010 - 10:01

    Carola:

    Hoi Petra,

    Super om te lezen wat je allemaal mee maakt. Pas goed op je benen hè??

    We zijn gisteravond helemaal weg gewaaid en geregend, maar wel weer 3 tassen vol snoep...

    Veel plezier nog en geniet er nog even van, voor je het weet ben je weer bij ons!

    Groet,

    Carola

  • 12 November 2010 - 13:28

    Liel:

    Hoi Petra

    Leuk om te lezen dat je ook lekker aan het genieten bent in India,zo vlakbij maar wel in een ander deel. Wij zijn er vandaag uitgeregend hier in Orissa,maar een bioscoopje is ook wel gezellig voor de afwisseling. Ik ga nu weer een gebied in waarin ik weer een tijd niet kan mailen,maar we lezen elkaars berichten wel weer als het kan.
    Geniet ervan en veel plezier.
    Groetjes Liel

  • 12 November 2010 - 18:19

    Géke:

    Ben jaloers op die masage, blijf genieten.

  • 12 November 2010 - 18:36

    Gertrud:

    Hoi Petra,

    De laatste dagen nogal druk dus heb ik in een keer de laatste berichtjes gelezen. Wat weer een belevenissen allemaal, klinkt goed. Kan jaloers worden op de massages! Vandaag mijn PE weer gehaald, zit dat erweer op. Nu op naar het volgende project:-)).
    Jij nog heel veel genieten daar!

    Groetjes

  • 13 November 2010 - 17:03

    Ben Juurlink:

    fijn petra dat je er even uit bent en geniet.
    Hier zijn de laatste bladeren uit de platanen gewaaid. De winter zal nu wel niet meer lang op zich laten wachten. Arwen is nog niet bevallen en Mirte zit in Barcelona. Groeten Ben en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 201455

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: