zo de eerste week is al voorbij het gaat te snel!! - Reisverslag uit Kochi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu zo de eerste week is al voorbij het gaat te snel!! - Reisverslag uit Kochi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

zo de eerste week is al voorbij het gaat te snel!!

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 November 2010 | India, Kochi

Hallo lieve mensen,
Vanavond klus ik even bij in eht hotel waar we zitten ik zit nl achter te receptie te internetten bij gebrek aan een andere computer. Ik hoop wel dat hij het volhoudt want hij is supersupersuper traag dus ik copy/paste af en toe mijn webslog stukjes maar even want hij valt ook af en toe gewoon uit, is trouwens typisch india en als je eenmaal meegemaakt hebt dat je een half uur hebt geblogd en dan op verzend drukt en alles weg is leer je wel dmv dit soort akties dit te voorkomen maar dit terzijde.
We zijn dus ondertussen in Kochi aangekomen maar daar de volgende keer meer over want ik moet jullie nog even bijpraten over de laatste dagen.
Gistermorgen hebben we in Periyar na een heerlijk ontbijtje met gebakken ei, lekker na alle jam en suiker op brood, de dag zelf ingeveuld. Ik ben om 9.00 uur begonnen met een massage dezelfde waar ik ook gisteren mee was geeindigd omdat ik nog steeds last van dikke voeten heb was dat wel goed voor me zei de dokter en lekker ook natuurlijk. Daarna heb ik heerlijk in het internet cafe gezeten voor 1,5 uur om mijn hotmail eens even flink op te ruimen. Terug in het hotel was Jolanda terug van haar olifantenbezoek met rit en wassen van de olifanten, ik doe uit principe van dierenmishandeling niet mee aan dit soort activiteiten dus ze ging alleen, en samen wilden we toen op ons gemak ergens gaan lunchen. We moesten echter eerst de kamer leeg maken hoorden we van enkele andere mensen dus snel nog even en douche genomen en toen gaan eten. We gingen eten bij spice village en er waren nog een paar mensen van de groep dus het was wel gezellig met elkaar. Daarna nog even met een tuktuk naar het dorp geraced omdat enkele mensen nog moesten pinnen. Lopend weer terug en toen waren ook de mensen die op junglewalk (of te wel een wandeling in het bos) terug en konden we eindelijk om 16.00 uur per bus vertrekken naar Alleppey. De tocht was nog 5 uur rijden dat was erg jammer want vanaf 18.00 uur is het donker en zie je dus niets meer onderweg ook geen licht in de bus dus veel mensen deden de ogen maar dicht meer keuzes waren er niet. Ik heb me dus maar aangepast en ook een rondje slaap meegenomen. Zo rond 21.30 uur komen we aan in Alleppey, we zitten aan het strand in leuke bungalows, snel de tas gebracht en het restaurant in om te eten. Dit duurt ook nog wel even in India dus het werd een latertje.
De volgende morgen gingen we zo rond 20.30 uur weer op pad vanuit dit hotel om een backwater tocht te maken, dit had ik in juli ook al gedaan dus het was niet nieuw voor mij maar wel erg leuk. Na de tocht van 2 uur komen we weer terug in het hotel en kunnen we nog even lunchen voor we om half 3 richting Kochi gaan vertrekken. De rit duurt gelukkig vandaag niet zo lang 1,5 uur dus dat is te doen.

Zo tegen 17.00 uur zijn we in ons hotel, het is een oud klooster en het is net alsof we in strafkamertjes zitten maar wel erg leuk. Om 17.30 uur gaan we direct alweer op pad voor een dans voorstelling die typisch is voor deze regio Kerala, de show is erg leuk ze leggen eerst alles uit en dan krijgen we nog een voorstelling. Daarna gaan we met z'n allen heerlijk uit eten het bier en de wijn vloeit bij sommingen rijkelijk maar ik houd me maar bij mijn waterfles, goed van mij he.

Nou het is ondertussen half 12 gweorden ik kap ermee ik hoop dat jullie de storm goed zijn doorgekomen wij hebben vanavond weer een hele heftige regenbui gehad dus ook het een en ander meegekregen van slecht weer.

heel veel lieve groetjes uit een nat Kochi

Petra
xxx

• 13 November 2010 - 20:14

Yvonne:

Hoi Petra,

Het viel reuze mee met de storm in Arnhem.

Het was weer druk aan de rijnkade, de goed heilig man is weer in het land. Sjoerd heeft geen interesse, maar hij wil wel zijn schoen zetten....
    Leuk je reisverhalen te lezen, nog veel plezier.
    Groetjes van Alex, Yvonne en Sjoerd

• 14 November 2010 - 13:39

Hilde:

Hoi Petra,

wat een mooie verhalen heb je toch weer, leuk om je zo te volgen! Hier viel het mee met de storm, in het zuiden van het land hebben ze nu weer veel wateroverlast, maar dat heeft het noorden van het land (nog) niet bereikt. Het heeft ouderwets gewaaid, maar zelfs in een Suzuki Alto bleef ik op de A28 'op de been' dus dat valt nog wel mee.....

Nou ik wens je nog veel plezier, blijf ons nog maar lang vermaken met je verhalen, goede reis verder en tot gauw,

groetjes
    Hilde

• 15 November 2010 - 13:54

Grietje En Arend:

Hallo Petra,
    We volgen je nog steeds en vinden het fijn om steeds weer je reisverslag te lezen. we wensen je nog veel plzier en blijven je volgen.

• 15 November 2010 - 19:39

Dayen:

He Petra,

Je vermaakt je nog wel. Leuk om te lezen maar dan krijg ik toch ook wel zin in vakantie. Thuis ook alles rustig en je auto staat er nog steeds.
    Veel plezier. Doeidoei.

Groeten Dayen