reisvoorbereidingen Pffff - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu reisvoorbereidingen Pffff - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu

reisvoorbereidingen Pffff

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Voor je het weet is het zover en ben ik weer onderweg naar Schiphol voor de reis naar Ethiopie. Natuurlijk moeten er voor de reis nog wat voorbereidingen plaatsvinden zoals het visum aanvragen, gelukkig ondertussen binnengekomen dus weer een zorg minder.
Dan nog de medische zaken maar aangezien ik vaak naar landen ga waar ik de nodige injecties moet hebben dacht ik wel compleet te zijn maar helaas ik moest er nog aan geloven want mijn laatste gele koorts injectie was alweer langer dan 10 jaar geleden dus ik mocht voor de herhaling Grrr.
Aangezien ik een huisarts heb die als Traveldokter te boek staat, whats in a name?, kon ik via de website eea opvragen/melden dan zouden ze me contacten over wat wel of niet nodig zou zijn. Helaas kwamen ze hun afspraken niet na en moest ik alsnog zelf na contact opnemen om eea te regelen. Daarna ging ook alles fout wat er fout kon gaan, ik had een afspraak waarbij ze me vergaten dus na melding aan de balie werd ik alsnog 45 minuten later geholpen. Toen spoot de arts me alleen het oplosmiddel in en niet de vaccinatie waardoor ik nogmaals een tweede injectie kreeg, wel voor de prijs van 1 natuurlijk maar voor mij had het met eentje wel genoeg geweest. Maar ja ik ben nu weer voor minimaal 10 jaar klaar voor de gele koorts. Daarbij mag ik ook weer de heerlijke malariatabletten slikken tijdens deze vakantie, veel mensen zullen het misschien wel geen vakantie meer noemen op deze manier maar voor mij is het nog steeds vakantie. Daarbij nog wat inslaaptabletjes tegen de jetlag de eerste dagen en een massa aan vitamine B tegen de muggen.
Al me al ben je voor al deze vakantievoorbereidingen al zo'n kleine € 200 armer en dan moet het nog beginnen.

Nou de komende dagen ga ik de rest van de voorbereidingen nog doen, de taxi naar Schiphol regelen en dan kan ik weer met een gerust hart op weg...

jullie horen weer van mij

groetjes Petra

• 04 September 2011 - 22:26

Jolanda:

Ha die Petra,

Ik dacht al wanneer ging je nou precies.
    Gelukkig ga ik gewoon heel burgelijk naar duitsland vd week, geen gedoe met prikken, visum, muggen (na ja..)
    Wens je heel veel plezier en zie je eind oktober.

Groetjes Jo

• 05 September 2011 - 05:09

Guido En Helga:

Heel plezier !!!

• 05 September 2011 - 10:39

Yvonne Stegeman:

Hoi Petra,

Alvast een prettige vakantie toegewenst. Ethiopie, ook bijzonder! Ik vertrek 11-09 naar Madagaskar. Rondreis Shoestring 21 dagen. We kunnen na onze vakanties wel eens een keer afspreken. Elkaar al een tijd niet gesproken en van mailen komt het maar niet :-)

Groetjes,
    Yvonne.

• 05 September 2011 - 11:16

Hillie:

Hoi Petra,

Ik wens je ontzettend veel plezier op je reis. Ik hoor nadien wel hoe het weerverlopen is en zie je kleurrijke foto's weer tegemoet.

• 05 September 2011 - 16:21

Anne-Marie Hoorn:

Succes de komende dagen met de rest van de voorbereidingen. Hopelijk verloopt de rest wat soepeler! Prettige vakantie!

• 05 September 2011 - 16:28

Arend En Grietje :

Hopelijk gaat de reis beter voor dan de voorbereiding. We zullen weer met belangstelling je reisverslag lezen en zijn benieuwd wat je allemaal weer tegen zult komen. Alvast een goede reis gewenst en veel plezier. Wij gaan woensdag voor 14 dagen naar Turkije om wat zon bij te tanken. Hartelijke groeten van ons.

• 05 September 2011 - 17:12

Jolanda:

En natuurlijk weer een hele goede reis gewenst, veel plezier en ik ben weer be- nieuwd naar je vele avonturen.
    groetjes

• 05 September 2011 - 17:39

Herma:

Nog even succes de komende dagen en dan genieten en heel veel beleven

• 05 September 2011 - 18:36

Peet & Liel:

Hoi Petra,

Gelukkig heb je nog 1 dikke week om alles bij elkaar te zoeken voor je reis. Succes met al je voorbereidingen en ik hoop dat je in Ethiopïe af en toe kunt mailen,zodat we je reisperikelen kunnen lezen.
    Groetjes Peet & Liel

• 05 September 2011 - 18:48

Petra Van Der Wal:

allemaal weer bedankt voor julllie lieve reacties via mijn reisdagboek. ik hoop dat jullie weer een beetje mee kunnen reizen met mij in Ethiopie
    groetjes Petra

• 05 September 2011 - 19:37

Daphny De Robles:

Nou Petra, dat klinkt inderdaad erg goed allemaal. Medische gezien kan jou niks meer gebeuren. Succes met de voorbereidingen. Nog 10 dagen.

• 06 September 2011 - 19:26

Carola:

Heel veel plezier!! Ik ben wel blij dat ik gewoon in Nederland blijf! Wat een geregel.....

• 09 September 2011 - 13:30

Gretha:

hahah fijn weer iets om me op te verheugen...jou vakantie verslagen. Zal wel weer bol staan van de heerlijke massages etc hahaha
    Geniet van de voorpret...op de injecties na dan....en voor straks een goede vlucht

• 12 September 2011 - 21:34

Erik:

Alvast heel veel plezier tijdens de vakantie met veel bijzondere foto's en verhalen. Ik kijk ernaar uit.

groetjes,

Erik