Mijn vrije dag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Mijn vrije dag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Mijn vrije dag

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Januari 2014 | India, Benares

6 januari

Na een redelijke nacht , natuurlijk weer een aantal malen gestoord door de apen,ben ik niet zo laat opgestaan. Vandaag is mijn vrije dag.
Na een heerlijk ontbijtje ben ik richting Assi Ghat gegaan om Anthony op te zoeken en hem te vertellen waarom ik er gisteren niet was en hem niet kon berichten. Hij was een beetje ongerust over me geweest maar nu was het weer goed. Ik ga direct door naar de acupressuur om me even te laten behandelen. Daarna ga ik weer terug naar The Bed waar ondertussen wat Australiërs binnen wandelen om te kijken wat er te koop is. Een van de jongens wil naar Dharamsala nou ik wens hem veel succes in deze tijd van het jaar, hij mag zijn wintersportkleding wel meenemen. Ik vraag me überhaupt af of je er nu wel kunt komen ivm sneeuw op de passen. Ook komt er een dame binnen uit Australië die hier ook een maand is en een project doet over sterf verhalen. Verder doet ze een fotografie opdracht waarbij mensen twee papieren met een tekst in handen krijgen en waarbij je als toeschouwer de juiste tekst moet kiezen. Dit is een conceptie project, wat is de eerst indruk die je van mensen hebt als je ze ziet. Snel rond 14.00 uur mijn moeder even gebeld wan tik had een Skype afspraak maar ja als het internet eruit ligt..... Dus voor ze ongerust wordt maar even een belletje gedaan en afgesproken dat ze Skype maar aan laten staan voor het geval we weer internet krijgen vandaag. Dan is een tijdsverschil van 4,5 uur wel lekker.
Anthony heeft weer een lunch geregeld heerlijk broodjes genaamd parantha met aardappel en een soort met uien. Natuurlijk weer lekker spicy. Ik ga na de lunch weer richting Nagwa maar haal bij Himalya's nog even wat zuigtabletten voor mijn keel. Door het koude weer is het me op de keel geslagen en heb ik een heerlijke sexy stem volgens sommigen maar het is verrot vervelend. Gelukkig biedt een van mijn kids me later aan om een soort thee van kruiden voor me te maken wat zou helpen. Ik wandel terug via de wijk van de kids en daar kom ik natuurlijk weer bekenden tegen vanuit de vorige groep die ik had Akaash, Anil Kumar en met hun maak ik zeker een praatje. Met Anil ga ik nog een dagje fotograferen want hij heeft toegang tot een worstelschool waar je als vrouw niet kunt komen. Vorig jaar ben ik er ook er met hem geweest maar toen was er weinig training dus we hadden afgesproken dat we in de herkansing zouden gaan als ik weer kom en dat is nu dus. Ik had voor Anil die 31/12 jarig was ook nog een kaart met een dvd met foto's van de natuur meegenomen die vond hij erg leuk. Akaash heeft zijn eigen motor reparatie winkel maar die is altijd druk maar gisteren was hij vrij en trof ik hem thuis. Hij was aan het klieren met zijn kleine neefje erg schattig om hem zo te zien. Ik tref Sandhya die lekker aan de kant van de weg kn het zonnetje zit en blijf even bij haar zitten. Chandu en Kaushal komen ook langs en zo heb ik alweer veel kids gezien vandaag op mijn vrije dag. Ik heb voor vanavond een bioscoop avondje georganiseerd op kantoor, er is ddn Bollywood film van 3 uur gedownload, ik heb chowmin en fried Rice besteld en nu moet ik nog een paar 2 liter flessen cola en mango drink halen dan is het feest compleet. Het eten heb ik bij een van de tieners zijn vader besteld die heeft daar een winkel in de buurt waar hij dat verkoopt. Zo verdient die ook weer iets en ik weet dat het goed eten is. In de winter is het nog wel een probleem om aan cola te komen want bijna niemand verkoopt het dan dus ik met helemaal terug naar Lanka waar zeker een winkel is die het verkoopt. Gelukkig hebben ze het nog dus dan kan ik terug naar huis. Thuis geniet ik op het balkon nog even van de laatste zonnestralen van vandaag. Dhiraj komt ook al thuis en we spelen even een wedstrijdje voetbal tegen elkaar en ja hoor de uitslag 7-7 dat had hij natuurlijk niet van mij verwacht dat ik nog wel een balletje kon trappen. We zullen met de kids ook nog een wedstrijdje houden naast kantoor dus pas maar op als ik dan meedoe. Het zal wel weer girl's power worden hahaha. De kids druppelen vanaf half 6 binnen en we richten de bioscoop in, matrassen op de grond, alle dekens die er zijn erbij want het is fris op de betonnen grond, laptop met beamer op de muur met de video startklaar. Als Krishna met het eten komt eten we dat eerst op en dan starten we de video. Het is een lange zit/ lig maar het is een leuke film in half Engels, half Hindi en Anil Rao vertaalt af en toe stukjes voor me dus ik snap hem helemaal. Zo rond 9.00 uur is de film afgelopen en gaan de kids huiswaarts. Dhiraj begeleid de meisjes ook even naar huis omdat het erg laat is en Anil brengt de meiden die ver wonen in een andere wijk naar huis, super dat ze dat doen. Ik doe snel de afwas en als Dhiraj terug komt is die al klaar, waarover hij niet te spreken is want dat wilde hij doen voor me, lekker te laat. Ik weet wat ik zie dat hij weer met een bak vol eten aan komt en hij denkt ook dat ik nog een keer mee ga eten nee dus, ik heb mijn buik echt vol van dat bord voor de film. Het is wel tijd voor koffie en gelukkig werkt internet weer dus we kunnen onze mail ED weer bijwerken. Omdat het ondertussen nog niet zo laat is in Nederland Skype ik nog even met mijn ouders. De rest van de avond nog even wat papierwerk doen voor Fairmail en de mail bijwerken. Ik krijg via Facebook bericht dat een kennis van me die uit Nederland komt maar in India woont bij mij langs komt om ons project hier te bezoeken en te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Superleuk dat het haar gelukt is.
Nou zo tegen twaalven ga ik dan ook mijn bedje maar eens opzoeken, ik heb een extra wollen deken kunnen bemachtigen dus als ik het nu nog koud heb vannacht.....
Welterusten Nederland iedereen bedankt voor de leuke reacties en tot gauw

Petra

  • 07 Januari 2014 - 20:14

    ED:

    Hoi Petra, leuk verhaal weer hoor.... Nu mij naam er met grote letters in staat "moet" ik wel reageren. Altijd leuk om je verhalen te lezen .... mooi snelle actie van je om die kant weer op te gaan en dit mooie project te omarmen! Geniet van het mooie land en de mensen daar....

  • 07 Januari 2014 - 21:04

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Wat leuk dat je zoveel bekenden tegen komt en dat iedereen zo enthousiast is.

    't Is voor jou echt een thuis komen.

    Ik wens je verder nog een fijne tijd.

    groetjes, Femmi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 202117

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: