Alweer bezoekers.... - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Alweer bezoekers.... - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Alweer bezoekers....

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 Januari 2014 | India, Benares

13 januari
Vanmorgen de huishoudelijke taken maar eens gedaan. Eerst water gekookt om mijn haren en mijzelf te wassen. Gaat wel lekker op de ouderwetse manier maar dan moest het niet zo vreselijk koud zijn. Ik hoop dat mijn write shirtjes ook weer iets van wit krijgen want ze zagen er nu wel zo grauw uit. Ik laat ze nog maar een nachtje weken je weet nooit waar het goed voor is. Het zal ivm net bedompte weer ook wel even duren voor het echt droog is. Hoewel alle kleding hier vochtig is en blijft ook heb je het netjes in huis liggen.
Daarna ben ik naar Lanka, het buurtje naast het onze, gelopen en heb mezelf in Flavours Cafe maar eens getrakteerd op een soort tosti met kaas en uien, best lekker. Helaas had ik per ongeluk Marsala Chai besteld ipv gewone Chai en na die eerste slok schoten de tranen mij in de ogen, spicy!! Ik heb even mijn mail bijgewerkt en zag op Facebook een vreemd bericht uit de Filipijnen over de familie van Venus, de buurvrouw van mijn ouders. Iets met condoleances ed dus dat zag er niet goed uit. Als ik terug ben op kantoor maar even kijken of ik kan skypen met haar want ik kom er niet goed uit wat er nu aan de hand is. Zo tegen 13.00 uur ga ik en neem ik nog even 2 muffins mee die eten we vaak als toetje na het eten 's avonds. In de buurtsuper van Lanka kijk ik even of ik nog wat kan vinden voor op de pannenkoeken want morgen ga ik pannenkoeken bakken voor de kids na onze vroege ochtend boottocht. Ik sta helemaal versteld wat ik hier af en toe kan kopen want ze hebben een heerlijk fles chocoladetopping en aardbeientopping dus die neem ik mee en samen met de bananen die ik nog heb wordt het wel een feestje. Oh ja boter moet ik ook nog hebben, stom hè thuis heb je dat gewoon in de koelkast op voorraad maar zo werk het hier niet dus direct maar meenemen. Melk verkopen ze hier in plastic zakjes van 500 Gr ook wel bijzonder tov ons in flessen. Als ik teug kom op kantoor sla ik mijn wasje nog even door en gezien de kleur van net water moet het er wel wat schoon uitkomen. Zo tegen 15 uur komen de tieners want we krijgen bezoek van een groep van 16 fotografen uit alle delen van India. Dhiraj krijgt echter bericht dat ze vertraging hebben en wij besluiten vast naar Assi Ghat te lopen en ze daar te ontmoeten. We treffen daar inderdaad een groepje samen met Anil Kumar een oud Fairmail leerling die ivm zijn leeftijd vorig jaar gestopt is. We maken over en weer kennis met elkaar. Je kunt wel merken dat dit mensen zijn die hoog opgeleid zijn en redelijk welgesteld gezien de kleding, het taalgebruik in Engels, foto apparatuur ed. Het is echt leuk met hun en ze zijn razend enthousiast over Fairmail. We wandelen met elkaar over de ghats en ze gaan erg leuk met onze tieners om en geven erg positief commentaar op hun foto's. Je ziet dat de tieners dat erg leuk vinden, goed voor hun zelfvertrouwen. Een heel eind verder komen we de rest van de club tegen, een erg gevarieerd gezelschap. Het is erg leuk om met deze mensen te kletsen. Een van de mannen neemt direct foto's van me en wil ook met mij samen op de foto, hij kruipt wel erg dicht tegen me aan maar gelukkig is het een leuke knul. Natuurlijk direct mijn e-mail en Facebook vragen om me te bereiken. Er worden zo her en der kaartjes en email adressen uitgewisseld dus binnenkort weer een hele hoop nieuwe contacten op Facebook. Het is ondertussen al 17.30 uur en donker geworden en we zijn al een heel eind van Assi af dus het wordt tijd om terug te gaan ook omdat het erg koud wordt. Ik zou tussen 18 en 19 ook in Rahul guesthouse zijn om Devi en Saher uit te zwaaien maar we gaan nu maar met de hele club als verrassing. Ik ga eerst naar boven bij Rahul en als ik surprise roep komen de tieners ook tevoorschijn. De meiden vinden het weg leuk dat iedereen er nog is. Ze bestellen Chai en onionpakkora, een soort uienringen maar dan in de vorm van een bitterbal, erg lekker. Helaas moeten Dhirsj en ik terug naar kantoor omdat 2 mensen van de fotografiegroep naar kantoor komen dus we nemen afscheid van de meiden en ik beloof beide dat ik zowel in London als in Mumbai op bezoek kom en ik nodig Saher uit in Nederland. Als we teruglopen komen we op de kruising bij kantoor de anderen al tegen wat een timing. Ze kijken rond op kantoor en bekijken de kaarten van de kids en hun foto's, ze zijn erg enthousiast. Er worden nog weer kaarten en email adressen uitgewisseld en dan nemen we afscheid want de mannen moeten op tijd terug zijn voor een les met de hele groep.
Na een klein tijdje komen de tieners terug van Rahul en gaan ze nog even facebooken en spelletjes spelen op de I pad, sjoelen zijn ze mee bezig maar ze moeten mijn record nu breken hahaha
Dhiraj is vroeg terug met eten en beide hebben we eigenlijk niet zo een honger omdat we over de honger heen zijn. Morgenvroeg moeten we om 6.00 uur opstaan omdat we een boottocht gaan maken dus we zoeken vroeg ons bedje op want uitslapen is er morgen dus niet bij.
Welterusten en tot morgen

Petra

  • 14 Januari 2014 - 16:09

    Dayen:

    Zo te lezen, vermaak je je prima. Mooi zo. Geniet ervan. Groetjes Dayen

  • 16 Januari 2014 - 23:05

    Angelique:

    Druk druk druk. Tijd tekort!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 201456

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: