Shopping, Shopping, Shopping - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Shopping, Shopping, Shopping - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Shopping, Shopping, Shopping

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 November 2016 | India, Benares

Vanmorgen even wat langer blijven liggen omdat ik slecht geslapen had vannacht. Elk uur van de klok heb ik gezien. Daarna lekker even ontbeten met yoghurt, muesli en fruit en een kopje thee bij Aum cafe. Vandaag gaan Gerda en ik richting IP mall om eens te kijken of ik daar betaalbare curti's kan kopen. Dat zijn Indiase lange hemden die over een broek of een legging worden gedragen. Ik heb er al een aantal maar ik denk dat iedereen me daarin wel kan uittekenen omdat ik die al jaren draag. We nemen een motorriksja omdat deze mall nogal ver weg ligt in Sigra. We gaan eerst naar een winkel in de mall die bekend is om zijn kleding. Ze hebben ook prachtige kleding maar helaas niks voor mij, of ik vind het niet mooi of het past me niet. Het is trouwens een crime om hier te passen met die hitte pfff. We lopen het winkelcentrum nog even door en er zijn heel veel winkels met herenkleding. Helaas is DE koffietent die hier zat er niet meer dus we gaan even buiten kijken of bij Chessnut, een soort bakkerszaak met lunchroom, nog wat lekkers te krijgen is maar dat balt tegen wat er nog inde vitrines staat. Dus dan maar richting Mac Donald maar daar kun je over de koppen wel lopen en we gaan daarom maar richting Domino Pizza, ook daar hetzelfde verhaal maar we vinden wel een tafeltje. Ze hebben ook nog een Diwali aanbieding 2 pizza halen 1 betalen dus dat scheelt weer. Het is even wachten maar dan kunnen we ook genieten van een heerlijke pizza. Dat scheelt vanavond weer avondeten. Ik koop bij een leuke winkel nog even een partij kaarten, die zijn hier erg mooi en goedkoop. Nadat we het winkelcentrum van onderen naar boven doorkruist hebben gaan we naar de overkant van de straat waar een Big Bazaar zit een soort V&D van vroeger, drie verdiepingen met kleding, huishoudelijk en een supermarkt. Gelukkig zie ik al gauw een aantal leuk curti's en mijn arm raakt erg vol. Ik ga in de rij voor de paskamer en als ik daar kom zegt de beveiligster dat ik maar 3 mag passen dus de rest druk ik haar in de handen. Elke keer als ik er 3 gepast heb druk ik haar die in de handen en krijg ik er weer 3 terug om opnieuw te passen. Een aantal gaan terug maar ik houd er toch nog 7 over een prima score omdat meesten slechts 499 rs kosten, ongeveer 7 euro. Op de schoenen afdeling scoor ik nog even een paar slippers, ik heb de mijne vergeten. En boven doen we gelijk de boodschappen zodat we heerlijk thuis kunnen koken. Het is smoor druk ook in de winkel waar je ook kijkt staan er rijen voor de kassa. Dus dat wordt lang wachten maar ja dan heb je ook wat. We komen beladen met tassen weer buiten en nemen direct een motor riksja naar huis. Thuis aangekomen gaan we de boel in de koelkast droppen, die luxe ben ik erg blij mee. We eten niet meer omdat we best laat een pizza hebben gehad. Ik neem wat crackers met leverpastei, voor mij hier een echte traktatie. Ik ruim mijn spullen wat op en sorteer alvast de spullen voor Ganga Learning Centre. Dhiraj en Kaushal komen ook even langs om te zeggen dat Dhiraj morgen kan beginnen bij Open Hand Cafe, wat ik al wist natuurlijk. Hij moet morgen om 7 uur beginnen. Ik ga niet zo laat naar bed omdat ik wat uurtjes in moet halen, welterusten

• 03 November 2016 - 16:53

Evelyn:

Ha die Petra,

Wat een leuke verhalen weer! Heerlijk voor je dat je daar weer bent!
    Pas goed op jezelf en veel plezier daar.

Liefs Evelyn

• 03 November 2016 - 18:05

Femmi:

Hoi Petra,

Ik zie dat je het erg naar je zin hebt, fijn, geniet er van en niet teveel kopen he.

groetjes, Femmi.

• 08 November 2016 - 14:00

Angelique:

Zo te horen goed geslaagd! En wat een fortuin kosten die curti's :)
    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!