Bijkletsen met Gwen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bijkletsen met Gwen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bijkletsen met Gwen

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

02 November 2016 | India, Benares

Vandaag is het de eerste werkdag van Dhiraj in OpenHand cafe.
Vanmorgen rustig aan gedaan, heerlijk thuis yoghurt met fruit gegeten. Rustig onder de douche en rond 11 uur richting Megha. Het is zo leuk met dat kleine knulletje in huis, hij herkent me al en lacht altijd vrolijk als ik er ben. Bij Megha natuurlijk thee gedronken met koekjes, vaste prik en even bijgekletst. Zo rond 13 uur ga ik richting Marks Cafe waar ik met Gwen heb afgesproken. Het is weer erg gezellig en we lunchen daar ook gelijk. Ik neem een omelette met toast en boter. We hebben veel om bij te kletsen en Gwen brengt me even op de hoogte van de laatste nieuwtjes en roddels in Benares altijd handig om te weten. Aan het eind van de middag steken we over naar Open Hand cafe om ons toetje te eten cheesecake, helaas geen cheesecake vandaag. Dus Gwen gaat voor een brownie en ik neem alleen iets te drinken. Gwen en ik hebben beide dezelfde mening over wat er in Open hand zou moeten veranderen . Johan, de manager, komt even bij ons zitten en we vertellen hem hoe onze ervaringen zijn en wat wij denken dat er moet veranderen. Hij geeft aan dat hij inderdaad veel dingen wil aanpassen maar dat het moeilijk is om de mensen die er werken mee te krijgen en dat geloof ik graag. Met Indiase mensen werken is niet zo makkelijk. Johan vertelt dat de afwashulp vandaag ziek is en dat Dhiraj vandaag in de afwas keuken moet staan, dat al hij niet leuk vinden dat weet ik zeker. Maar hij is de jongste bediende dus dat is normaal lijkt mij.
We spreken Dhiraj nog even en hij geeft aan dat het een ware dag is, ja natuurlijk van niet werken de hele dag naar 11 uur op je benen staan dat is niet niks.
Gwen en ik nemen afscheid en gaan beide richting huis. Thuis koken Gerda en ik samen de pasta met verse groeten en we maken een pan voor 2 keer dan hebben we de week nog een keer een maaltijd.
De avond even lekker relaxen en ik app Dhiraj nog even hoe het is met hem. Hij was niet echt blij maar ik druk hem op het hart dat hij doorzet en het niet waagt om af te haken. Ik heb deze baan voor hem geregeld dus nu je niet als klein kind gedragen.

• 08 November 2016 - 14:04

Angelique:

Wat goed van je om Dhiraj nog even te appen. Kan me voorstellen dat hij een behoorlijke dag heeft gehad. Normaal gesproken kan hij zijn dagen zelf indelen en dan nu direct vol aan de bak.
    Afwassen, niet altijd het leukste werk, maar wel een werkje dat je er even fijn in kunt komen, niet direct de hele dag iemand die op je vingers kijkt en ook geen klanten die je allemaal tegelijk tevreden moet houden, Dus al met al best een goed begin misschien.