Een dag van afscheid nemen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een dag van afscheid nemen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een dag van afscheid nemen

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 November 2016 | India, Benares


Ik zou vanmorgen met Gwen naar Jill maar Gwen was niet fit dus ik had een berichtje dat we niet gingen. Ik kon naar bijbelmeditatie gaan maar ik besloot om maar een paar uurtjes te blijven liggen. Daarna veroorloofde ik me een ontbijtje buiten de deur bij Aum cafe. Shivani is er en maar een gast dus weer zo rustig. Ik neem een heerlijke pot ginger-lemon tea. Ik werk even Facebook bij omdat we thuis op dit moment een instabiel netwerk hebben. Ik bel met Sparsa om mijn afspraak te verzetten naar 13 uur dan hoef ik me eind van de dag niet zo te haasten. Dan ga ik richting Megha voor de laatste keer en moet ik ook afscheid nemen van kleine Krishnav. We nemen nog wat foto's en dan ga ik richting Sparsa. Daar merk ik dat ik mijn bril heb vergeten bij Megha. Nou dan straks maar even terug want zonder leesbril gaat deze blinde mol het niet redden. Ik geniet eerst maar eens van mijn laatste massage voor deze keer. Dan bel ik Banti om te vragen of hij al thuis is om te lunchen hij is thuis maar komt pas over een uur in de winkel dus ik zeg dat ik eraan kom om mijn bril te halen. Dus weer op naar hun huis. Als ik er ben belt Gwen die komt net bij Open Hand vandaan Rn ik moet haar nog geld terug geven dus ik had haar gevraagd om vandaag toch nog even te meeten. Ze gaat naar Marks place en daar ga ik ook naartoe. Ik meld Banti dat ik nog wel even in de winkel kom om afscheid te nemen. Met Gwen drink ik een kop koffie en weer gaat het over het geld wat Gerda over heeft gemaakt naar haar rekening in de VS. Ze heeft het nog steeds niet op haar rekening. Ik meld haar dat ik weet dat Gerda er vandaag achteraan gaat. Wat een rotsituatie zeg maar ik kan er ook niks aan doen. Ze hebben het ter plaatse samen overgemaakt dus dan moet het toch goed zijn lijkt me.
Ik geef haar een kaart ten afscheid en dan lopen we nog even naar de kruiden winkel. Ik neem tumeric, geelwortel, mee en mosterdzaadjes en nog wat andere zaken. Dan neem ik afscheid van Gwen en beloof haar in februari weer te bezoeken maar dan in Sarnath. Kaushal is ondertussen gekomen en wij moeten naar het hotel van de mensen van de Benares Foundation om de gemaakte foto's te overhandigen. We drinken samen een kopje koffie op de veranda en kletsen nog even wat bij. Ik haal nog even het geval Anousha aan en vraag of zij iets voor haar kunnen betekenen op financieel gebied om de MRI en CT scan te betalen. Ze geven aan dat er nog een stukje foundation is wat Father Francis ngo beheert en waaronder een ziekenhuisje valt en volgens hun moet dat iets kunnen betekenen. Elke dag van 10-11 uur is er een doktet aanwezig. Hun advies is om daar naartoe te gaan. Zij zullen alvast melden wat het verhaal is en wat we nodig zijn.
Ik zal Anil morgen op de hoogte stellen. Ze zijn erg tevreden met de foto's en denken vaker van de diensten van Kaushal gebruik te maken, fijn dit te horen. Zo heeft hij ook weer inkomsten. We nemen hartelijk afscheid en beloven contact te houden. Dan gaan Kaushal en ik richting Open Hand. Johann en Belinda zijn er ook. En ik krijg namens hun een drankje aangeboden. Ik zoek een tafeltje en werk mijn mail bij omdat onze mail slecht werkt loop ok achter. Rina, uit Zuid Afrika, komt bij me zitten ze gaat vanavond met de trein richting Delhi en we kletsen nog even bij. Dan komt ook Dhiraj even bijkletsen en Chandu en ik krijg een groot stuk cheesecake voor de neus. Deze is niet bevroren zoals die van gisteren gelukkig. Baba Govinda komt bij me zitten hetvis een zeer aangename man die zoveel weet van de wereld, iedereen kijken ivm zijn uiterlijk vreemd tegen hem aan maar ik vind hem eeg aardig. Ik bestel een pasta maar even op de veilige weg blijven de laatste dsg.
Tom stuurt me een berichtje of ik vanavond nog met hem naar een bruiloft wil gaan maar dat doe ik maar niet meer, de Indiase bruiloften putten je echt uit en ik wil uitgerust naar huis. Tom is bezig zijn badwater op te warmen maar komt eerst nog even naar mij om afscheid te nemen. We kletsen nog wat en dan nemen we afscheid. Ik neem afscheid van de jongens in Open Hand en ga richting Banti maar die is druk in de winkel. Hij zegt dat hij morgen om 1 uur afscheid komt nemen, dat is erg leuk. Dan neem ik een riksja naar Durgakan Road om nog een keer naar archies te gaan voor kaarten en een kalender omruilen. Die is in Hindi en ik moest hem in Engels hebben. Daar doen ze niet moeilijk over. Ik neem een partij kerstkaarten mee en dan loop ik richting huis. Bij Chestnuts neem ik een butterscoth gebakje mee voor Gerda en mij. Ze moeten hem maken, het kost 2 minuten en date orden er dus 15 minuten. Indiase tijd he......
Ik neem ook nog een zakje broodjes mee voor morgen dan kunnen we die smeren om mee te nemen. Net als ik thuis ben komt Gerda ook terug bij haar Indiase familie vandaan. We genieten samen even van ons gebakje en nemen de dag even door. Leon zou nog komen om afscheid te nemen maar hij komt niet meer. Ik pak mijn tas in en helaas doet internet het niet dus Skype is niet mogelijk. Ik stuur Bonnie een berichtje dat ik niet kan Skypen of ze mijn moeder dit even wil melden. Af en toe werkt internet even dus dat berichtje gaat wel weg gelukkig. Zo rond 1 uur duik ik mijn bed in voor de laatste nacht hier voorlopig.

  • 01 December 2016 - 08:51

    Ina Mulder:

    Hoi lieve Petra,
    Wat gaat de tijd toch snel. Zo ben je er en dan ben je nu alweer aan het afscheid nemen. Goede reis terug.

  • 01 December 2016 - 09:33

    Peet & Liel:

    Hoi Petra
    Weer genoten van je verhalen!
    Goede reis.
    liefs Peet & Liel

  • 01 December 2016 - 09:36

    Marrit:

    Niet te geloven dat het al voorbij is. Lijken me niet de fijnste dagen met al het afscheid nemen. Geniet van alle mooie momenten! Wij genieten mee :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 202188

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: