De laatste Voorbereidingen - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu De laatste Voorbereidingen - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu

De laatste Voorbereidingen

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 Oktober 2017 | Nederland, Schiphol

De laatste dag voor dat ik reis ben ik niet aangenaam gezelschap dus ik probeer ook zoveel mogelijk alleen te zijn zodat mensen geen last van me hebben. Ik had nog niet alles klaar dus de hele nacht een beetje rond gehuppeld in huis, de laatste dingen gepakt. Bagage gewogen. Een heerlijke douche genomen. Telefoon en I pad opgeladen en gewacht op de taxi.
Om 6.00 uur stond taxi Leon van Marle voor de deur. Die had zich spontaan gemeld om mij naar Schiphol te brengen omdat de Schipholtaxi zo duur was geworden.
Een vreselijk lief gebaar. Het was rustig op de weg dus we konden op ons gemak doorrijden en stonden rond half 8 op Schiphol. Daar was het natuurlijk wel al druk zoals altijd.
Leon zette me af voor Vertrekhal 2 en ging weer lekker terug naar Dedemsvaart. Ik moest eerst nog inchecken en kon toen in de lange rij voor de bagage check in gaan staan. Helaas heb ik voor niks in de rij bestaand want die machine kan mijn 30 kilo niet herkennen en geeft dus geen bagage label dus weer in de rij voor de afwijkende bagage. Ik had 24 kilo maar de tas zit propvol. Die laptop die ik meeneem is best een massa en een gewicht maar ik kan Naveem school daar wel heel blij mee maken. Deze keer had ik ook van mezelf veel kleding want de laatste keer heb ik alles een keer meegenomen om dit thuis eens goed te wassen. Normaal heb ik voor mezelf bijna niks bij me. Als ik terugkom laat ik het weer achter en dan kan ik inkopen voor mijn winkel meenemen. En als ik dan januari weer terugkom kan ik veel kinderkleding meenemen. Ik hoop dan toch weer een vlucht met 46 kilo bagage te hebben.
Ik had thuis geworden en kwam met mijn huis en tuin weegschaal aardig in de buurt.
Na de bagage ga ik direct door naar de bagage controle en richting douane, ik weet niet hoe druk het is, maar dat valt alleszins mee.
De sfeer is leuk bij de controle dat is wel eens anders geweest, natuurlijk ga ik af dus ze gaan me nog fouilleren., gelukkig niks aan de hand.
Ik kwam er onderweg achter dat ik mijn koptelefoon van de I pad en de telefoon vergeten was dus die eerst maar eens gekocht. Ik heb een ander merk met een Apple verlengstukje gekocht. Scheelt tocht wel weer veel geld.
Daarna gelijk uitgetest en mem gebeld. Die is blij me te horen en heeft natuurlijk vannacht weer slecht geslapen. Dan loop ik langzaam richting gate E 3, lekker dichtbij deze keer. Ik neem onderweg bij Grab And Fly een heerlijke grote latte macchiato. Even mijn cafeïne op peil brengen en mijn heerlijk huisgemaakte broodjes met vlees naar binnen gewerkt. De komende twee maanden ben ik grotendeels vegetarisch dus dan geniet ik nu nog maar even van deze broodjes. Het is al druk bij de gate terwijl het nog wachten is tot half 11. We vliegen eerst met KLM naar Damman,vliegtijd, 5 uur 45 minuten daar stoppen we 45 minuten, daarna door naar Muscat. Er zitten veel Indiase mensen die waarschijnlijk ook door zullen vliegen naar Delhi vanaf daar.
Verder veel vrouwen met hoofddoeken die daar wonen denk ik.
We moeten nog even wachten en kunnen dan inchecken. Ik kon geen stoel kiezen toen ik de boardingcard op Schiphol haalde. Alles stoelen waren bezet en dat komt waarschijnlijk omdat je nu ook voor een stoel moet betalen als je zelf een wilt kiezen. Ik zit dus achterin rij 38J, dat is een tweepersoons rijtje en ik zit bij het raam. Het duurt lang voor er iemand komt zitten, het is een Indiase jongeman en ik vraag hem of hij wil ruilen met me zodat ik aan het gangpad zit. Hij maakt er geen probleem van. Ik leg hem uit
Dat ik veel moet lopen en dat ik hem anders wakker moet maken. Ik heb de injectie spuiten afgegeven bij een steward die ze in de koelkast heeft gelegd., top geregeld.
Het vliegtuig zit vol, helaas, terwijl Saskia een stewardess uit Dedemsvaart voor twee weken deze vlucht had en toen waren er heel veel lege stoelen.
We krijgen al snel lunch, erg smaakvol, ik had rijst met een kipmengsel. Natuurlijk een toetje en een broodje met Hollandse kaas.
Na het eten ga ik wat rondjes lopen en raak ik met een stewardess in gesprek wat ik ga doen. Daarna vraag ik mijn buurman of hij uit India komt, ja dus. Hij woont in Delhi en heeft een klein rondje Europe gedaan. Hij is geweest op de bierfeesten in München, haha, hij laat me foto's zien dat hij in lederhose daar zit, prachtig gezicht.
Daarna heeft hij in België Brussel en Brugge gedaan en tot slot Amsterdam. Natuurlijk daar ook in de koffieshop gezeten. Hij heeft een goede baan bij een Zweeds bedrijf in Delhi waar hij vertegenwoordiger is van onderdelen die bij de automotive industrie. Noord India is zijn werkgebied en hij bereist dat met en auto. Een aardig vent en we hebben een gezellig gesprek. Hij is door het koude, regenachtige weer erg verkouden geworden en dat wordt er natuurlijk in dat ongezonde vliegtuig klimaat ook niet beter op. Hij probeer even te rusten en ik schrijf mijn dagboek bij met op de video een heerlijke bollywood film. We krijgen een heerlijk diner en ik besluit nog even voor de kip te gaan met 8 weken vegetarisch in het vooruitzicht. De vlucht verloopt erg voorspoedig en komen op tijd aan bij onze eerste stop Damman, in Saudi Arabië. Er gaan redelijk wat mensen uit het vliegtuig, de schoonmaak komt er doorheen, we worden bijgetankt en we moeten zelf ongeveer 45 minuten blijven zitten.
Dan op naar de eindbestemming van vandaag Muscat in het sultanaat Oman gelegen. Dat is nog een 1.30 uur vliegen. En we krijgen tijdens deze vlucht een heerlijke quiche of een kaneelbroodje.
Bij aankomst ga ik eerst even een heerlijke grote koffie scoren bij Costa Coffee en dan zoek ik een rustig plekje om te wachten op de aansluitende vlucht naar Delhi om 2.15 uur

• 10 Oktober 2017 - 08:46

Marrit:

Goede reis en ontzettend veel plezier en alle goede dingen voor jou en je vrienden Petra!

• 11 Oktober 2017 - 12:38

Fatima:

Heel fijne verblijf Petra. Ik vond je heel inspirerend en bewonder jullie werk in India.
    Namaste
    Fatima

• 13 Oktober 2017 - 13:47

Gretha Smit:

Hai Petra,
    Ik had eerder geen gelegenheid om je verslagen te lezen.
    Dus vandaag maar even doen. Fijn dat het eerste stuk van je reis voorspoedig is verlopen.
    Lieve groetjes xx