Chatt Pooja - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Chatt Pooja - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Chatt Pooja

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

26 Oktober 2017 | India, Benares


Helaas had ik gisteren mijn yoghurt vergeten en aangezien ik om 8.00 uur al weg moest heb ik het ontbijt maar overgeslagen. Ik wandel naar Shivala Ghat waar ik probeer om een gedeelde taxi richting Godolia te krijgen. Ik wandel die kant op en kom langs de German Bakery, ik ga even kijken wat die nog te koop hebben zodat ik wel iets in mijn maag heb. Er liggen 2 croissants die er lekker uitzien, 20 rs (0,30 cent) per stuk. Die neem ik dus maar mee. Als ik buiten eentje uit de zak haal.... Het is net een brok beton, helaas dus minder dan het leek. Ik knabbel een deel op maar het is een stuk beton, pff. Ondertussen vind ik een verzameltaxi en stap in richting Godolia. Het is gelukkig vanmorgen iets minder warm en ook iets minder druk richting Main Ghat. Het is natuurlijk ook nog vroeg 8.30 uur en aangezien ik om 9 uur had afgesproken ga ik toch nog even naar main Ghat om de bedrijvigheid te aanschouwen vanaf een bankje. Al gauw komt er iemand bij me zitten die natuurlijk een gesprek wil. Het is niet zo mijn ding deze drukte maar toch is het wel leuk om te zien hoe het er hier allemaal toegaat.
Ik loop terug richting main ghat en wacht bij de thee zaak bij de ingang naar de kronkelige steegjes op Manishankar. Hij komt echter niet opdagen dus ik ga zelf de kleine staatjes maar in op zoek naar zijn winkel. Ik heb wat aanknopingspunten dus dat moet lukken.
En ja hoor, gevonden met Mani in de deuropening, hij stond aan het begin van Godolia te wachten en ik aan het einde, ze treffen we elkaar natuurlijk nooit. Zijn winkel heeft meerdere verdiepingen en ik voel me net een kind in een snoepwinkel, wat een prachtige spullen. Hij heeft veel te veel voorraad dus ik hoop dat we daar iets mee kunnen doen richting Open Hand Cafe en richting Nederland.
We lopen naar de hoogste verdieping waar hij met zijn vrouw Arti woont, die had ik nog niet ontmoet maar direct een leuk contact met haar, een leuke vrouw. Ze geeft nu ook les in GLC.
We spreken over de school, wat is er wat moet er nog gebeuren en wat is er nodig. Ze blijken structureel voor de vaste kosten elke maand nog een bedrag tekort te komen, kijken of we dat op kunnen lossen. Verder zijn er nog wat individuele studenten van dames die op GLC werken die individuele sponsoring nodig hebben. Het zijn getalenteerde jonge mensen maar de ouders kunnen de school niet betalen. Dit gaat om een relatief klein bedrag per maand dus dat moet ik zeker voor elkaar kunnen krijgen. Er is er eentje bij die ga ik zeker zelf sponsoren. Ook willen we uniformen voor de 24 leerlingen aanschaffen, het maken van de uniformen kan door de dames worden gedaan maar de stof moet wel gekocht worden. Dit zou per uniform ongeveer een 10 euro zijn dus ook dat moet met een sponsoring op te lossen zijn. Een erg constructief gesprek met diverse opties. Ik ben ook in Nederland bezig om via de organisatie van de wereld winkels spullen ge kunnen verkopen. Als dat lukt gaat het in grote hoeveelheden en dan gaan we echt wat bereiken. Dag zou prachtig zijn. Rond 11.30 uur ga ik terug met een shared taxi richting Assi. Ik heb om 12 uur een afspraak bij de dokter voor de massage. Ik pin nog even geld, helaas werkt de giro pas niet, want Aradhana moet haar lesgeld betalen en dat is gesponsord door AnantA yoga centrum. Het blijkt dat ik pas om 14 uur een afspraak heb dus ik loop door naar Aum Cafe waar ik een heerlijke lemon quenca neem en een broodje met een soort pizza beleg uit de oven. Ik tref Ute daar nog, eigenlijk had ik haar niet gezien maar zij mij wel.
Een meisje spreekt me aan ze komt uit Duitsland en is deels Turks en Italiaans en ze is hier om Sitar te leren spelen. Baba Govinda heeft haar vanmorgen rondgeleid in Assi, wat een veelzijdige man. We kletsen even en dan komt onze Baba ook nog even binnengewaaid.
Ik ga op tijd richting de massage en krijg weer dezelfde massage als gisteren met poeder en daarna een stoombad. Ik dacht werkelijk dat ik doodging, zo heet Pfff dus ik was blij dat ik na 15 minuten bevrijd werd uit deze oven.
Ik ga vandaag eens even goed eten en ga richting Open Hand waar ik begin met een lemon soda, goed voor de dorst.
Buiten is het een gekkenhuis omdat er weer een feest,Chatt Pooja, van de hindoes is waarbij alle mensen richting Ghat gaan met allerlei offer benodigdheden.
In Open Hand is het erg rustig. Helaas weer geen internet dus ik werk mijn dagboek bij zodat ik weer helemaal bij ben tm vandaag. Ik wacht tot de grootste drukte weg is en probeer dan naar mijn huis terug te komen. Ga nog even langs mijn yoghurt boertje en trakteer mezelf op een Magnum (€1). Dan ga ik via de binnenweg terug en kom ik mijn huisbaas nog tegen, even een kletspraatje maken en dan vervolg ik mijn weg. Op de grote hoofdstraat is het nog Super druk maar toch kom ik nog bekenden tegen Banti en Megha met hun zoontje op de scooter. We kletsen even en dan ga ik als laatste naar mijn bakker Chestnuts en neem ik een heerlijke slagroomrol en een butter scotch gebakje mee. Thuisgekomen FaceTime ik eerst met mijn "baas" die een mogelijke oplossing heeft dat ik toch per telefoon bereikbaar kan zijn. Ik zou mijn mobiel gewoon kunnen gebruiken. We maken wat afspraken zodat ik vanaf 17.30 uur hier ga werken tot 22.30 dan vang ik mooi de middag op in Nederland. Ik zet nog even een bakje koffie en eet mijn slagroomrol op, die helaas zwaar tegenvalt.....
Daarna ga ik lekker slapen.

  • 27 Oktober 2017 - 11:24

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Je verveelt je niet zo te zien.
    Fijn dat je weer helemaal beter bent.
    Geniet verder, groetjes, Femmi.

  • 01 November 2017 - 15:52

    Angelique:

    is het gelukt ? kun je nu vanuit India je werk hervatten?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 202194

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: