Dagje geld uitgeven - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Dagje geld uitgeven - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Dagje geld uitgeven

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

27 Oktober 2017 | India, Benares


Vanmorgen weer kunnen genieten van mijn gezonde ontbijt met yoghurt.
Om half 10 had ik een afspraak bij de ayurvedische dokter voor een massage. Vandaag is het een olie massage en daarna een stoombad, dit zou het toetje moeten zijn in de winter maar aangezien de temperaturen nu nog te hoog zijn is het een ware beproeving. Maar het is toch wel weer lekker deze heerlijke behandelingen. Ik heb zelfs het gevoel, maar ik juich niet te vroeg, dat ze mijn hielspoor ook aan het wegwerken zijn.

Na de massage ga ik naar Aum café om even relaxed te kunnen werken. Het is er druk en als ik al die jonge backpackers zie ga ik me echt oud voelen langzamerhand......
Gwen stuurt een berichtje waar ik zit en ze komt mijn kant op. Ik hoor van Shivani dat de jongen Manu die al jaren voor haar werk is opgepakt en in de gevangenis zit. Vorig jaar is er op het cricketveld een jongen overleden en hij was daarbij aanwezig. Nu wordt hij plotseling daarvoor opgepakt. Ik krijg een complete flashback als ik dit hoor van de tijd dat mijn vriend Dhiraj werd opgepakt. Het is hier zo een idioot rechtssysteem dat ze dit zomaar doen zonder bewijs te hebben. Ik mag niet hopen dat hij net zo lang als Dhiraj vast blijft zitten. Diep triest en af en toe haat ik dit land dan ook wel om dit soort idiote zaken.
Ik neem eerst een lekkere lemon quenca, lekker fris en goed voor de waterhuishouding in mijn lichaam. Gwen is ondertussen ook aangeschoven en neemt een cappuccino. De milkshake met cocos lacht me wel toe. Langzamerhand is mijn buik al veel gewend hier dus dat gaat nu vast goed komen. We kletsen even en als ik mijn milkshake krijg lijkt hij in niks op het plaatje en hij is gloeiend heet???? Ik vraag Sangeetha of dit klopt en blijkbaar heeft ze me verkeerd begrepen dat ik een koffie met ? wilde.
Je moet gewoon de plaatjes blijven aanwijzen als je besteld dan komt het zeker goed. Ik mag de bijzondere koffie, weet niet eens wat het is maar een soort van koffie verkeerd met chocolade, houden. En dan komt toch eindelijk de heerlijke milkshake yummie. Ik zie in jet winkeltje van Aum een leuke jurk hangen voor 500 rs, die is lekker aan in huis 's Avonds dus die neem ik mee.
Vanaf Aum café gaan we naar de Ganges even kijken hoe het daar is na Chatt Poori, een grote bende natuurlijk. Alle restant van de de offers van gisteravond en vanmorgen vroeg liggen her en der. We lopen via Assi terug naar Assi crossing. En onderweg lopen we even binnen bij die grote souvenier winkel kijken of ik nog wat voor de winkel kan scoren.
Ik sla mijn slag met leuke kleine spullen als ringetjes, sleutelhangers, notitieboekjes etc. Ik ding flink af en krijg de hele zak vol voor een leuk prijsje. Misschien kom ik nog wel een keer terug voor wat meer dingen. Mooi spul voor kinderen op braderieën etc.
Dan lopen we nog even bij Banti binnen maar die ligt lui een film te kijken en heeft op een of andere manier weinig interesse. Gwen koopt nog een T shirt voor 300 rs . We gaan verder. Kijken nog even bij de prachtige wierook winkel, wat een keuze heeft deze man.
Dan gaan we richting Mark's Cafe daar waren we nog niet geweest. Hij heeft de inrichting behoorlijk veranderd, houten stoelen die voor geen meter zitten. De kaart lacht me nicht echt toe dus ik neem alleen een lime soda, voor de nodige vocht inname. Ik heb hier om 15 uur afgesproken met Ruchika van de galerie. Ze komt inderdaad rond 15 uur binnen fijn om haar weer te zien. We gaan met haar auto richting de galerie. Ze heeft het heel mooi gemaak binnen en er staat zelfs een prachtige bank om heerlijk lui te zitten.
Ik kijk even rond wat er allemaal hangt en een paar stukken vallen me direct op. Ik krijg een heerlijk koud sapje met diverse versnaperingen aangeboden. We kletsen even bij en ik besluit om een abstract schilderijtje te kopen, de prijs valt eigenlijk wel mee 850 rs iets meer dan een tientje.
Thuis probeer ik het in te lijsten en dan te verkopen voor C4CI. Ik heb nog eentje thuis van vorig jaar en die kan dan ook gelijk worden verkocht.
Ruchika haar moeder is er ook die wil graag kennis maken.
We drinken nog even thee en dan neemt moeder me mee in de auto naar mijn huis, ze woont een straat veder lane 2, gisteren toen ik uit Spencers kwam ben ik haar voor haar straat tegengekomen. Ze zei dat al tegen me en toen we naar haar huis reden herinner ik me inderdaad een klein wit autootje met een oudere dame die luid toeterend voor het hek in de straat stond.
Ze vraagt me nog even mee te gaan en aangezien ik niets te doen heb doe ik dat maar. Ze verhuurt ook kamers dus altijd handig zo een adresje. We komen in een giga groot huis, in haar kamer staan minstens 3 grote bankstellen. Haar hulp is ook hulp in mijn huis en als ze binnenkomt kijkt ze op dat ik hier zit haha. Het is een lief vrouwtje.
Manju zoals de vrouw heet en ik kletsen even bij en weer moet er gegeten en gedronken worden eerst cola met knabbels en daarna weer thee met koekjes. Manju geeft nog Engelse les op een school een paar dagen per week en werkt ook nog aan een groen project met planten van bomen. Dir is nog wel een idee voor Asha Deep school die neem ik volgende week even mee in onze bespreking.
Het is ondertussen al laat geworden en ik ga richting huis, lekker dichtbij.
Thuisgekomen heb ik best trek dus ik ga lekker mijn aardappelsalade proberen, met crackers, met ui en tomaat dus supergezond. Het smaakt heerlijk en is licht verteerbaar.
Ik ga redelijk vroeg slapen omdat ik best moe ben, tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 202176

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: