Op bezoek bij Gwen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Gwen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Gwen

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 Oktober 2017 | India, Benares

Vandaag start de nieuwe week en ik begin de dag met een gezond ontbijten van Yoghurt, banaan en muesli hoe verrassend ......
Mijn afspraak voor de massage staat elke dag vast om 9.30 uur dus ik kan relaxed om 9 uur richting Assi lopen. Mijn kilometers per dag die ik loop gaan behoorlijk omhoog maar ik voel me er erg goed bij en ik heb het gevoel dat mijn hielspoor ook niet slechter wordt.
Na de massage loop ik door naar Lanka waar ik mee heerlijk nestel in de stoelen bij Flavours Café en wacht ik op Gwen. Ik geniet van een heerlijke café americano. Als Gwen komt kletsen we even bij over hoe haar verhuizing gegaan is. Met wat tegenslag maar ze is over en ze heeft al haar spullen uit de opslag dat is het voornaamste. Nu kan ze op haar gemak alles weer in gaan richten en er een echt thuis van maken. Eindelijk heeft ze weer haar eigen plekje na 6 maanden uit een koffer te hebben geleefd. We lunchen gelijk bij Flavours en ik neem maar weer een Groetenpizza, erg lekker en voedzaam.
We lopen richting Gwen haar huis en gaan nog even aan bij Kiran, dat is een winkeltje waar spullen worden verkocht door gehandicapten. Het is een mooi project maar heel groot. Ze hebben ergens buiten Varanasi een groot verblijf waar ze hun projecten hebben. De winkel is dan in Lanka waar alles verkocht wordt. Ik neem wat kleine zakjes koekjes mee en vraag of ze de tasjes waar ze die in meegeven ook voor mij kunnen maken, voor in de winkel en old e markt. De jongen die de winkel runt gaat het navragen en dan kom ik binnenkort terug. Een dubbel doel leuke unieke tasjes en hulp aan net project van Kiran.
Iets verder is het huis van Gwen. We gaan naar binnen, ze woont wel drie hoog, dus flink trappen klimmen. Het is een mooie grote ruimte, een prachtige keuken, een grote slaapkamer met douche en toilet en als klap op de vuurpijl een terras waar je heerlijk kunt zitten en genieten van het groen voor de deur. Hiervoor was Gwen ook gevallen en dat kan ik me voorstellen. Er is nog een tweede slaapkamer met eigen badkamer die kan apart verhuurd worden en dan delen ze de kamer en de keuken. Gwen betaalt nu 10.000 rs per maand ongeveer 135 euro. Dat is een koopje voor zo een plekje. Het is nog maar de vraag of de andere kamer bezet wordt. De vrouw des huizes, een professor die weduwe is, is nogal kritisch wie ze wel en niet wil hebben. Dus tot nu toe heeft Gwen het rijk alleen. We drinken thee met heerlijke chocolade muffins van Kiran.
Later lopen we naar Open Hand Cafe en daar drinken we nog even iets. Ik moet zo rond 17.30 uur terug zijn dan ga ik met mijn werk Skypen om afspreken te maken wat ik ga doen.
Onderweg neem ik een broodje mee bij de Brown Bread Bakery en thuis heb ik nog tomaat en kaas om deze te beleggen. Ik Skype met Feije en dan is het ondertussen al best laat en ga ik slapen.

• 01 November 2017 - 16:12

Angelique:

wat fijn dat gwen haar plekje weer gevonden heeft. het andere had ze toch van de hand gedaan? hoe bevalt jou plek? las dat het aan de andere kant ligt dan waar je normaal woont?