Op bezoek bij Gwen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Gwen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Gwen

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 Oktober 2017 | India, Benares

Vandaag start de nieuwe week en ik begin de dag met een gezond ontbijten van Yoghurt, banaan en muesli hoe verrassend ......
Mijn afspraak voor de massage staat elke dag vast om 9.30 uur dus ik kan relaxed om 9 uur richting Assi lopen. Mijn kilometers per dag die ik loop gaan behoorlijk omhoog maar ik voel me er erg goed bij en ik heb het gevoel dat mijn hielspoor ook niet slechter wordt.
Na de massage loop ik door naar Lanka waar ik mee heerlijk nestel in de stoelen bij Flavours Café en wacht ik op Gwen. Ik geniet van een heerlijke café americano. Als Gwen komt kletsen we even bij over hoe haar verhuizing gegaan is. Met wat tegenslag maar ze is over en ze heeft al haar spullen uit de opslag dat is het voornaamste. Nu kan ze op haar gemak alles weer in gaan richten en er een echt thuis van maken. Eindelijk heeft ze weer haar eigen plekje na 6 maanden uit een koffer te hebben geleefd. We lunchen gelijk bij Flavours en ik neem maar weer een Groetenpizza, erg lekker en voedzaam.
We lopen richting Gwen haar huis en gaan nog even aan bij Kiran, dat is een winkeltje waar spullen worden verkocht door gehandicapten. Het is een mooi project maar heel groot. Ze hebben ergens buiten Varanasi een groot verblijf waar ze hun projecten hebben. De winkel is dan in Lanka waar alles verkocht wordt. Ik neem wat kleine zakjes koekjes mee en vraag of ze de tasjes waar ze die in meegeven ook voor mij kunnen maken, voor in de winkel en old e markt. De jongen die de winkel runt gaat het navragen en dan kom ik binnenkort terug. Een dubbel doel leuke unieke tasjes en hulp aan net project van Kiran.
Iets verder is het huis van Gwen. We gaan naar binnen, ze woont wel drie hoog, dus flink trappen klimmen. Het is een mooie grote ruimte, een prachtige keuken, een grote slaapkamer met douche en toilet en als klap op de vuurpijl een terras waar je heerlijk kunt zitten en genieten van het groen voor de deur. Hiervoor was Gwen ook gevallen en dat kan ik me voorstellen. Er is nog een tweede slaapkamer met eigen badkamer die kan apart verhuurd worden en dan delen ze de kamer en de keuken. Gwen betaalt nu 10.000 rs per maand ongeveer 135 euro. Dat is een koopje voor zo een plekje. Het is nog maar de vraag of de andere kamer bezet wordt. De vrouw des huizes, een professor die weduwe is, is nogal kritisch wie ze wel en niet wil hebben. Dus tot nu toe heeft Gwen het rijk alleen. We drinken thee met heerlijke chocolade muffins van Kiran.
Later lopen we naar Open Hand Cafe en daar drinken we nog even iets. Ik moet zo rond 17.30 uur terug zijn dan ga ik met mijn werk Skypen om afspreken te maken wat ik ga doen.
Onderweg neem ik een broodje mee bij de Brown Bread Bakery en thuis heb ik nog tomaat en kaas om deze te beleggen. Ik Skype met Feije en dan is het ondertussen al best laat en ga ik slapen.

  • 01 November 2017 - 16:12

    Angelique:

    wat fijn dat gwen haar plekje weer gevonden heeft. het andere had ze toch van de hand gedaan? hoe bevalt jou plek? las dat het aan de andere kant ligt dan waar je normaal woont?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 202113

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: