Bezoek aan Naveen school en slecht nieuws - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bezoek aan Naveen school en slecht nieuws - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Naveen school en slecht nieuws

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

10 November 2017 | India, Benares

Vandaag weer een schoolbezoek aan de Naveen school. Dit is de school wat mijn huis bazin directrice is. Het is een kleine school met 160 leerlingen. Degene die hier de sponsoring vanuit Duitsland deed is ziek geworden dus helaas komt er veel minder geld binnen. Ik hoop wat voor hun te kunnen doen. Ik heb al een aantal keren wat kleine dingen voor hun gedaan maar hoop het nu wat groter aan te kunnen pakken. Met Vandana de directrice ga ik met OLA cab naar de school want de school ligt nogal ver van waar ik woon. Sandra komt met Kaushal op de brommer.
Het is leuk om hier weer te zijn, het is een buitenschooltje gebouwd rondom het huis van de familie die het in 1976 opgericht heeft. Ik zie dat ze de klassen hebben omgewisseld. Dat doen ze regelmatig omdat ze ook een paar dichte lokalen hebben dan komt iedereen aan de beurt om daar te zitten.
We beginnen met thee en koekjes en een soort hartige zoutjes. Dan nemen we even het programma van volgende week door. Het is de 14e Childrensday een belangrijke dag in de scholen. Vaak wordt er dan een traktatie aan de kinderen gegeven maar daar is helaas geen geld voor dus ik heb aangegeven dat ik de komende feestdagen op school dat ga betalen vanuit Chances 4 Children. Vandana gaat met de leraressen overleggen wat we gaan doen, later meld ze dat ze graag appels willen uitdelen. Dat lijkt me een goed idee.
Sandra geeft aan dat ze graag iets met Yoga wil doen dus we gaan na schooltijd as woensdag de leerkrachten yoga leren zodat die het weer in hun klassen kunnen geven. De leraar schoolt de leraar.
De klassen hebben pauze en nu kunnen we rustig rondkijken en foto's maken. Na de pauze hebben de kleintjes een zing en dans lesje, altijd leuk om te zien. Ze zingen fanatiek mee met de liedjes en ik meng me er ook even tussen. De bewegingen lukken me nog wel maar de tekst..... De kinderen moeten er wel om lachen.
De oudere kinderen hebben daarna een soort van gymles. Echte ouderwetse ochtendgymnastiek.
Zo rond 13.30 uur gaan we weer richting huis. Ik ga met Vandana in de Motorriksja en Sandra gaat met Kaushal richting Assi. Ik zie ze daar straks wel weer want Anshuman komt me nog een USB stick brengen met muziek.
Daarna wil Manishankar me nog spreken.
Ik klets nog even lekker bij met Anshuman en dank komt ook Mani binnen wandelen natuurlijk kennen de mannen elkaar het zijn beide muzikanten.
Ik neem afscheid van Anshuman en Mani schuift aan.
Ik had hem al gevraagd of er iets aan de hand was omdat hij zsm een afspraak wilde maken maar hij zei dat er niets was maar aan zijn zenuwachtig gedrag zag ik dat er wel iets was.
Hakkelend begint hij een verhaal over dat hij gisteravond op verzoek van Gerda een meeting had gehad met de bestuursleden van GLC. Na een heel verhaal komt het erop neer dat Gerda, ook uit Nederland, er moeite mee heeft dat ik sponsor van het project ga worden. Ik krijg een aantal dingen te horen die ze over me gezegd heeft waarvan ik denk: het gaat helemaal niet over het belang van de kinderen maar over haar eigen belang en giga grote ego. Ze ontneemt op deze manier dat ik 50 uniformen ga sponsoren, dat ik 5 studenten de kan geef om naar school te gaan. Waar gaat dit over???????
Mevrouw kan het gewoon niet hebben dat ik dit doe. What the fuck!!!!
Ik heb voor een groot bedrag dingen gekocht die de dames in dit project maken en waaraan dus geld verdient wordt. En dan wordt mij ook nog verweten dat ik het te commercieel maak, ze snapt het echt niet. Ik was bezig met verkoop punten voor de spullen die de dames maken en waar er een winkel van vol ligt die de graag willen verkopen om geld binnen te krijgen en dan mag ik niet commercieel zijn?? Houd toch op man we willen toch geld voor dit project binnenhalen of niet. Dat zij zelf geen commerciële capaciteiten heeft prima laat dat dan over aan mensen die dat wel hebben. We praten over hetzelfde belang een project wat geld nodig is.
Ik was gewoon met stomheid geslagen.... Ben al jaren druk voor dit project, heb veel spullen meegenomen al die jaren en nu dit.
Ik neem afscheid van Mani met de mededeling dat ik het erg jammer vind vooral voor de kinderen die nu tekort wordt gedaan. Ik zal hem nog contacten of ik er belang bij heb om met het bestuur in contact te treden, denk het niet zolang deze "dame" daar meent dat ze dit soort dingen doet.
Ik ga niet samenwerken met mensen die eigen belang voorop zetten en sinds ik haar ken had ik die conclusie al eerder getrokken.
Ik reken ook snel af na nog even met Sandra te hebben besproken wat er gebeurd is, zij trekt zich ook terug van de yoga lessen want ook daar zal ze wel moeite mee hebben als ze weet dat Sandra een vriendin van mij is.
Ik loop terug naar huis met een warrig hoofd vol met gedachten en die zijn niet allemaal even prettig.
Thuisgekomen moet ik nog 5 uurtjes aan de bak hoewel mijn hoofd er echt niet naar staat. Maar ja het moet. Mijn internet voelt blijkbaar mijn stemming aan en werkt ook niet echt mee, veel onderbrekingen. Ik Skype nog even met mijn moeder om mijn verhaal nog even te vertellen.
Ik heb een tijdelijke buurvrouw nog een Deense van de groep dus het is erg rumoerig weer in ons huis. Vanavond blijven ze tot 2.30 uur bij elkaar zitten, ze hebben weekend van school maar gelukkig kan ik zo wie zo ook al niet in slaap komen dus het is erg laat als ik echt nog in slaap val.