Bezoek aan de Ngo van Maria mijn Spaanse vriendin - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bezoek aan de Ngo van Maria mijn Spaanse vriendin - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bezoek aan de Ngo van Maria mijn Spaanse vriendin

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 November 2017 | India, Benares


Vandaag ga ik de NGO Seed for Change van (Spaanse) Maria bezoeken. Ze zit ergens in de buurt van Sigra in de slumps waar veel Bengaalse mensen wonen. Om 10 uur sta ik bij Hotel Haifa waar Andrea haar vrijwilliger ons oppikt met een riksja. Kady en Lindsey gaan met me mee. Het is nogal een eindje weg. Ze zitten in een mooi pand hebben veel ruimtes tot de beschikking. Er zijn klassen voor de kleintjes en daar zitten ook oudere kinderen in die nog niet kunnen lezen en schrijven. Vanuit deze klassen worden ze na een test doorgestuurd naar een reguliere school. Ook is er een vrouwenproject met Bengaalse vrouwen die spullen maken die verkocht worden. En dan is er nog een dokter die een aantal malen per week komt en iedereen die in de ngo deelneemt kan hiervan kosteloos gebruik maken.
Ook worden zwangere vrouwen begeleid en is er een project voor geboorte beperking
Tussen de middag krijgen de kinderen een maaltijd met rijst, dal, groente en fruit, erg uitgebreid voor een school. Ook de kinderen die op de andere scholen zitten komen hier naartoe voor een maaltijd. Daarna hebben ze bijles. We bekijken ook de dokterspraktijk. De dokter komt hier een paar keer per week. Ik besluit om, als steun aan Maria en haar prachtige project, wat spullen aan te schaffen. Al met al wordt het nogal wat want ze maken prachtig spullen. We drinken nog een cay en gaan dan per motor riksja weer terug naar Assi. We stoppen even bij mijn huis zodat ik de spullen kan droppen en dan laten we ons bij Open Hand Cafe afzetten. Ik eet niks want om 16.00 uur heb ik afgesproken om met Sandra bij Roma Cafe te eten en daar ga ik echt wat heel erg lekkers nemen, dat wordt echt genieten.
Ik wandel naar Lanka en tref Sandra al bij Roma. We bestellen en ik neem een soort van kipfilet met bruine champignonsaus , met aardappelpuree, heerlijke groente en patat. Vooraf neem ik een TomYum soepje, lekker tranen in je ogen krijgen van de scherpte., neus gaat lopen yummie.
We kletsen gezellig bij en ik vertel Sandra nog het een en ander ober Nepal, voor zover dat nog zo is want ik was er 24 jaar geleden voor het laatst.
Na het eten gaan we nog even langs de bank kijken of ik hier kan pinnen. De andere banken waren niet erg genegen om me geld te geven.
Hier lukt het gelukkig wel dus ik pin ook maar war meer dan heb ik in ieder geval genoeg om de scholen en de huur voor mezelf te betalen.
Ik ga niet meer naar huis lopen, ben al laat dus stuur mijn werk een berichtje dat ik iets later begin. ik probeer een riksja te nemen maar die gek vraag zoveel geld dus ik begin te lopen en onderweg stap ik in een verzamel riksja voor 10 rs. Het laatste stukje naar huis loop ik dan wel.
Thuisgekomen ga ik direct aan het werk en voor je het weet is het alweer 12 uur tijd om te slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 201453

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: