In de herkansing naar Dehli. - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu In de herkansing naar Dehli. - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

In de herkansing naar Dehli.

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 Januari 2018 | India, Benares

Gisteravond heerlijk in slaap gevallen en vanmorgen om 5.30 uur werd ik wakker omdat ik naar het toilet moest. Daarna dacht ik alleen maar: lekker ik kan nog een paar uurtjes blijven liggen, geen haast lekker relaxed. Zo heeft het ook zijn voordelen als je vlucht niet doorgaat. Rond 8.00 uur weer een heerlijke douche en daarna naar beneden om te kijken wat het ontbijt is. Het is druk in de ontbijtzaal want er zijn heel veel zakelijke gasten voor congressen ed. Het is een buffet met echt van alles en nog wat. Ik start maar met broodjes met heerlijke verse vleeswaren, vers fruit, een sapje en koffie. Mijn Franse mede lotgenoten zie ik niet dus ik stuur even een Appje of ze nog komen maar die waren na een vroeg telefoontje al heel vroeg wezen ontbijten. We spreken rond 10.30 uur af in de lobby. Ik schrijf mijn dagboek even bij. Gelijk vanaf het begin maar goed bijhouden anders loop ik weer mega achter. Ondertussen belt Dhiraj via whats app en kletsen we even bij over de gewijzigde reis van mij. Het is fijn hem weer te spreken en spoedig weer te zien en echt te spreken. Ondanks dat we contact hebben via Skype, whats app en FaceTime is live toch het mooiste dus daar zien we altijd weer naar uit. Ik heb op Facebook nog een leuke serie staan ven het Ayurvedische complex waar de Fransen heen gaan dus ik geef hun even een voorproefje van wat hun te wachten staat.
Om 11 uur komt ons busje weer voorrijden en gaan we weer richting luchthaven voor een nieuwe poging om de lucht in te komen richting india. Mijn Franse vrienden hebben ook vluchten kunnen boeken richting het zuiden. Ze zijn al met al 400 euro kosten kwijt, erg heftig en ze missen ook nog een deel van hun ayurvedische behandelingen. De rit terug gaat sneller dan gisteravond hebben we het gevoel en gelukkig zet hij ons voor de vertrekhal uit ipv op de parkeerplaats ver van het vliegveld. We hoeven geen bagage in te checken dus we kunnen gelijk door de controle van de handbagage en de paspoortcontrole. Alles goed en we mogen door! Onze gate waar het vliegtuig vandaan vertrekt is nog niet bekend, op de borden staat dat hij om 13.25 uur bekend is. Dus we gaan maar even ergens rustig zitten in de buurt van een bord waar we het kunnen volgen. En inderdaad rond die tijd komt de gate in zicht E 19 gelukkig maar 4 minuten lopen. We moeten ons visum laten zien en dan is het weer wachten. Gelukkig duurt het niet zo lang en mogen we het vliegtuig in. Ondertussen hadden de Fransen hun stoelen nog om laten boeken, ze hadden plaats achter in het vliegtuig en willen voor in dus ze kwamen bij mij in de rij.
Toen we in mochten checken bleek dat ze middenstoelen hadden en daar waren ze ook niet blij mee dus ze gingen weer terug naar de stoelen achterin. Ik zit aan het gangpad en naast me aan het raam nog een stoel die...... Leeg bleef dus ik heb heerlijk 2 stoelen voor mezelf. Ieder krijgt toch wat hem toekomt blijkbaar.
Ik kan heerlijk languit zitten met de benen op de stoel en denk dat ik wel kan slapen vannacht. We zullen het zien. De vlucht duurt 6.20 uur dus we zijn er zo. Het eten is niet zo.... Lasagne maar net alsof het is overleden in de oven maar ik klaag niet er zijn heel veel mensen die vandaag met een lege maag naar bed moeten dus dankbaar zijn dat je eten hebt. Tijdens de vlucht probeer ik toch wat te slapen hoewel het nog vroeg is en ik kijk nog even een film. Natuurlijk zorg ik voor beweging, op en neer naar de wc en ik doe wat voet oefeningen om de bloedsomloop in gang te houden. Ik werk mijn dagboek nog even bij en schoon mijn foto's op de iPad op. Dan kom je toch nog heel veel leuke dingen tegen. Om de dode momenten in India op te vangen ga ik daar maar eens verder mee aan de slag want ik zie door de bomen het bos niet meer met 23000 foto's. De laatste loodjes nog 355 kilometer naar Delhi dus het schiet nu echt op. In Delhi is het nu 1.54 en Nederlandse tijd is 21.24 uur, nog steeds 4,5 uur tijdsverschil. We krijgen ook nog een ontbijtje, een warme soort pizza calzone en een heerlijke bak koffie. De vlucht duurde al met al nog Iets langer dan gepland maar rond 3.00 uur zijn we in Delhi op de Airport.

• 31 Januari 2018 - 22:47

Erik:

Heel veel plezier daar. Hoelang blijf je dit keer?