Op sari jacht - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Op sari jacht - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Op sari jacht

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 Februari 2018 | India, Benares

Vanmorgen eerst met een kamergenote naar het ayurvedisch centum geweest omdat zij heel veel last van haar neus en had. Onderweg naar Open Hand trof ik Nathan van Dyvia Jyoti we kletsen even en ik zeg dat ik straks even langskom.
Om 10 uur had ik met Tom afgesproken in Open Hand we ontbijten eerst even.
Daarna gaan we naar Banti om een sari voor me te kopen want Tommheeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een bruiloft zaterdag.
Er is veel keus maar toch ben ik er snel uit. Dan gaan we met Rocky naar de kleermaker want er moet een top onder gemaakt worden. De sari heeft een stuk stof daarvoor over maar dat is 80 cm, dus dan krijg je zo'n top met een blote buik, niks voor mij. Ik moet dus 2 meter stof hebben. Helaas hebben ze dat in Assi niet dus we moeten nog naar Godowlia grrr als ik ergens een hekel aan heb.maar ja alles voor het goede doel. Tom gaat eerst naar huis, praten met zijn huisbaas en even rusten. Ik ga naar Ooen Hand terug en neem een fried Rice dan hoef ik vanavond ook niet meer te koken.
Na het eten ga ik naar Dyvia Jyoti en wordt er vriendelijk welkom geheten. Is wel leuk de cliënten kennen me ondertussen ook allemaal redelijk goed. Irma uit Nederland, 81 jaar, is er ook weer voor 3 weken. Ze is druk met het naken van papieren tassen. Ze hebben een opdracht voor een bruiloft 150 stuks in een mum van een tijd moet dat klaar zijn. Dus ze werken dag en nacht en ook op zondag.
Ik heb niet veel tijd maar zeg dat ik gauw teut kom. Ik loop naar Tom zijn huis en we gaan via de apotheek, hij heeft ook klachten van de longen, in een elektrisch riksja richting Godowlia. Het verkeer is een drama en onderweg gooit de man ons er zelfs uit omdat hij terug moet. Hij regelt wel een andere taxi. We lopen de hoofdstraat naar Main Ghat in en zoeken zo snel mogelijk een zaak. De eerste heeft niet wat we zoeken maar de tweede wel. Ik moet een petticoat hebben, dat is een rok onder de sari en blauwe stof voor een top. Katoen wordt afgeraden omdat de kleur zou verdwijnen dus ik neem een mix van iets. We pakken weer een riksja terug naar Assi en treffen Nathan bij Tom voor de deur. We kletsen even en dan ga ik direct door naar de kleermaker met de stof. Dan haal ik snel boodschappen en ga naar huis. Bij Chestnuts koop ik een gebakje voor vannacht 13 uur als ik jarig ben. Ik neem broodjes mee en ga naar huis waar ik een omelet maak voor op de broodjes. Dan is het tijd om te werken. Yvonne en ik hebben nog even contact over de laatste dingen voor ze komt. Om 2 uur ga ik slapen.

• 10 Februari 2018 - 15:38

Marrit:

Haha, ik las Safari Jacht en dacht al .... Haha!