Muziek op zondag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Muziek op zondag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Muziek op zondag

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

18 Februari 2018 | India, Benares


Mijn zondagen zijn hier niet zo spannend maar ik probeer deze lekker relaxed te houden en leuke dingen voor mezelf te doen na een drukke week op mijn projecten met heel veel indrukken. Vanmorgen op ons gemak op het heerlijke terrasje ontbeten. Daarna tijdens het douchen mijn was in de week gezet. Ik mag eventueel de wasmachine van de familie gebruiken maar ik pas me maar gewoon aan hier en doe alles ouderwets op de hand. Dan komt Anil langs om me te informeren over de status van Anusha, zijn zusje. Ze was een paar jaar geleden doof geworden door medicatie voor TBC en toen heb ik voor haar een gehoor apparaat gekocht. En sinds die tijd ben ik, samen met een oorarts, druk geweest om een gratis implantaat te regelen. De kosten daarvoor zijn ongeveer 7000 euro. We zitten nu naar dik 2 jaar in de afrondende fase, Anusha is onderzocht en goed bevonden voor het implantaat. Er zijn gelukkig al diverse kanalen aangeboord en een deel van de kosten is door fondsen Ed gedekt. Nu de laatste loodjes nog. De verwachting is dat de laatste gelden ook vrijkomen. Ze moeten echter heel vaak en lang naar Mumbai waar de operatie zal plaatsvinden dus ik zal nog bij moeten dragen aan deze kosten. We zullen zien waar dat op uitkomt.
Dan is het tijd voor onze zondagse community lunch en we lopen naar Shivala. Het is weer, net als vorige week, super druk. Ik help mee met uitdelen van de borden eten. Jill is we ook nog even maar kan maar een half uurtje blijven voor ze weer richting Delhi gaat. Omdat er zoveel mensen zijn loopt alles uit en Yvonne en ik gaan vroegtijdig weg. We lopen via de ghats naar Munshi Ghat waar in een café een gitarist uit Duitsland op treedt. Birgit van Naveen school komt ook. Het is een vriend van haar zoon en hij woont bij hun in huis.
Ik bestel hier nog wat Orion pakora want ik heb op de community lunch niet zoveel eten gehad.
Na het concert lopen we naar Main Ghat waar we nog even wat winkeltjes kijken. Ik koop nog wat armbandjes voor de winkel en 10 tassen. De Aarti komt net uit en een giga grote menigte toeristen loopt op straat, met de verkeerde tijd gepakt dus. Maar we komen heelhuids aan bij Gowdolia en daar pakken we een verzamelriksja en gaan richting huis. We zouden nog naar Assi daar was een optreden van een beroemde fluit speler maar het was ondertussen al te laat.
Zo rond 9 uur Skype ik met Lotte die graag hier op een van mijn scholen les wil komen geven. En de rest van de avond kijken Yvonne en ik een filmpje.

  • 22 Februari 2018 - 09:00

    Bonnie:

    Het lijkt net een sneeuwbal Petra. Van het 1 komt het ander. Wie had dit ooit gedacht! GEWELDIG. Dit is echt genieten, dit alles te lezen. KERK, SCHOOL,JUF............wat wil je nog meer naar Benares, behalve geld

  • 22 Februari 2018 - 11:00

    Vrouwkje:

    wat leuk dat je met lotte hebt geskypt misschien het volgend jaar met jou mee veel liefs mem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 204155

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: