Dag 2 ogen testen in Naveen school - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Dag 2 ogen testen in Naveen school - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Dag 2 ogen testen in Naveen school

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

20 Februari 2018 | India, Benares

Vanmorgen moet Yvonne helaas naar boven verhuizen omdat Gerda voor 1 week komt. We zetten wat spullen bij mij op de kamer en dan kan ze vanavond op haar gemak die kant op gaan. De OLA komt op tijd en we gaan eerst naar de kliniek van de dokter om zijn kist met materiaal mee te nemen. Hij komt ivm parkeer problemen op de motor. Ik had 9 uur afgesproken maar de deuren zitten nog dicht. bala ji de jongen is te laat. Het meisjes is er wel maar heeft geen sleutel. Ze belt de dokter voor me en die zegt dat hij er in 2 minuten is. Dat is iets wat je ruim aan moet houden maar tot mijn verbazing is hij er zo. We nemen de koffer mee en gaan richting Teliabagh. De rit gaat supersnel en we zijn er zo. Gelukkig maar want we hebben een priester als taxi chauffeur die ons probeert te bekeren. Hij kent natuurlijk allerlei mensen die ik ook ken...... Tot mijn verbazing hoeven we maar 54 rs te betalen zo goedkoop ben ik nog nooit hier gekomen. Yvonne en ik gaan direct van start want de dokter komt rond 11.00 uur dan kan hij daarna aan de slag.
Yvonne legt eerst in de klas uit wat ze gaat doen. Daarna haal ik de kinderen naar de meeroken, weer achter de school in de schaduw. Het gaat redelijk snel en als de dokter komt zijn we bijna klaar. Hij wil eerst buiten meten maar we besluiten toch om binnen te gaan in de kamer van Vandana. De kinderen die Yvonne eruit had gehaald worden een voor een door hem getest met brilletje en glaasjes. Het is een lange zit en rond 14.30 uur zijn we eindelijk klaar Pfff. We krijgen heerlijke Samosa's en thee en water. Dat zijn we ook wel even nodig want ik ben zonder ontbijt vanmorgen vertrokken. We hebben een aantal kinderen die oogdruppels moeten gaan gebruiken, een aantal moeten een brilletje en een aantal moeten door naar de oogarts. De kinderen die er niet meer waren om door de dokter gezien te worden moeten bij de optiek maar een test laten doen. Na de annual function waar ze nu druk mee zijn gaan we een plan de campagne maken. Ook zullen de ouders toestemming moeten geven voor een aantal dingen. De dokter gaat op de motor terug en Yvonne, Vandana en ik pakken een motor riksja omdat we de koffer van de dokter ook mee moeten nemen.
Thuis gekomen relaxen we even heerlijk op ons balkon met thee en fruit en dan gaan we richting Eve's beautysalon. Yvonne gaat een manicure doen en ik een pedicure. Dat is inclusief een gehele massage, scrub etc dus we zijn een klein uurtje onder de pannen. Terug gekomen ga ik maar weer aan de betaalde arbeid en ik eet wat crackers voor mijn avondmaal. Na het werk om 23 uur ben ik bekaf en ga ik snel slapen.