In Heaven..... - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu In Heaven..... - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

In Heaven.....

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

25 Februari 2018 | India, Benares

Op zondag doen we het altijd relaxed. Ontbijtje op terras, thee, koffie en geen haast.
Aradhana kwam rond 11 uur om Henna bij Yvonne te doen. Ik liet ook mijn voeten nog doen en op mijn arm het logo van Chances 4 Children India, eens kijken of ik die misschien nog als tattoo laat zetten. Aradhana gaat direct door naar haar bijlessen. Yvonne en ik lopen richting Lanka waar we eerst bij de telefoon winkel langs gaan. Ik vraag even hoe het zit met mijn internet als ik weg ben, het was 6 maanden geldig, maar dat kan ik gewoon weer verlengen als ik terug kom in oktober. Dan neem ik nog een abo voor mij telefoon voor de laatste maand hier.
We lopen door naar mijn oude wijkje Nagwa, waar ik lang gewoond heb tijdens mijn Fairmail periode. Ik wil Yvonne ook graag laten zien waar de kindjes op onze scholen vandaan komen. Het bijzondere is dat als je de kindjes ziet deze een mooi uniform aan hebben, haartjes netjes gekampt. Toch is dit een vertekend beeld als je de hutjes/huisjes zien waar ze wonen. We gaan eerst naar mijn oude guesthouse Rahul, daar kom ik heel regelmatig omdat het zo een mooie plek aan de Ganges is. Je hebt een heel mooi uitzicht vanaf het dakterras. We besluiten om heerlijk fruit met verse yoghurt te nemen. Vandaag is een prachtige lichte dag en we genieten van het uitzicht. Vanaf Rahul lopen we terug via een feel met armoedige hutjes en veel kindjes. Achteraf zegt Yvonne dat is wel een ander Varanasi was wat we tot nu toe hebben gezien. Maar goed om te zien waar de kinderen in onze projecten vandaan komen.
We komen langs Banti en daar neem ik wat shawls mee die Yvonne mee naar huis kan nemen. Prachtige grotere shawls voor een betaalbare prijs.
We van nog even aan bij de apotheek omdat Yvonne wat mee wil nemen voor de allergische reactie in het vliegtuig op de spray die ze spuiten. Ook krijg ik van haar een mondkapje wat ik haar gegeven had voor de stof hier. Ik gebruik het bijna nooit maar moet het misschien vaker op doen. We lopen via de grote weg terug naar huis en besluiten naar chocolade in Heaven te gaan. Een nieuwe tent die er vanaf de weg mooi uitziet. Binnengekomen waan je je in een andere wereld. Mooie inrichting ziet er top uit. Ook de kaart is erg uitgebreid en gelukkig niet alleen chocolade. We besluiten voor de kaasfondue te gaan, die hebben we al een x ergens anders gezien maar nu gaan we ervoor. We bestellen er een garlic Bread bij. De kaasfondue is natuurlijk anders dan bij ons maar het smaakt erg lekker. We hebben er nacho chips, patat, groente en brood bij. Het is heerlijk!
We nemen nog een koude koffie ik neem eentje met hazelnoot, ook erg lekker.
Daarna gaan we terug naar huis en zijn de avond thuis.

  • 02 Maart 2018 - 12:02

    Gertrud:

    Hoi Petra en Yvonne,

    Julllie een tijdje niet gevolgd, druk met andere zaken. Veel plezier nog samen!

    Groetjes,
    Gertrud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 206130

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: