Gids in Benares - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Gids in Benares - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Gids in Benares

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

10 Maart 2018 | India, Benares

Vanmorgen kon ik het rustig aan doen omdat ik rond de middag met mijn buurvrouw Agnetha (Poolse/Zweedse) op stap ga. Ze weet niks hier en ik ga haar een beetje rondleiden. Vanmorgen moet ze nog iets doen voor haar opleiding Hindi. Zo rond de middag komt ze thuis en gaan we eerst richting Spencers. Ze wil allerlei spullen kopen om te kunnen schoonmaken. We komen dus flink beladen terug en vullen met de spullen een hele riksja haha. Ze heeft een emmer met een mop gekocht, emmertjes voor in de wc, waterkoker. Als ze terug gaat laat ze het voor mij achter, dat is wel lief van haar.
Als we alles thuis hebben gedumpt stelt Agnetha voor om eerst ergens te gaan lunchen. Ik stel I:Ba voor omdat ze nogal voorzichtig is met eten en drinken. Ik geeft haar aan dat het wel wat duurder is maar ze zegt dat dat niks uitmaakt. Ook zegt ze dat ze mij trakteert omdat ik vandaag mijn dag voor haar opoffer. Dat vind ik niet nodig maar ze staat erop. Het is lekker rustig bij I:ba. We besluiten wat gerechten te bestellen en deze te delen. We bestellen heerlijke groeten, gefrituurde baby corn en momo's met kip. Daarbij een heerlijk drankje. Het eten smaakt heerlijk en we genieten volop.
Na het eten gaan we richting Godowlia maar eerst stoppen we nog even bij Vishal een grote kleding zaak met ook huishoudelijk artikelen. Buiten pakken we een verzamel riksja waar ook twee Japanners in zitten. We moeten via een omweg naar Godowlia omdat het verkeer weer potdicht zit. Onderweg stopt de riksja en zegt hij tegen de Japanners dat hier de plek is waar ze moeten zijn. De Japanner gaat flink uit zijn dak en schreeuwt alles bij elkaar, erg onhandig in India werkt dit niet. Dan pakt hij 10 rs en stopt die in de hand van de riksja rijder en steekt zijn middel vinger op. Wat een blamage zeg ik schaam me ervoor dat ik buitenlander ben. We rijden verder richting Godowlia en ook via de omweg schieten we weinig op en loopt het vast.
Maar we komen er zeker hoe dan ook.natuurlijk is het ook richting Main Ghat druk. Maar we schieten gauw de kleine steegjes in waar het koeler is omdat de zon daar niet komt. We struinen wat winkeltjes af en lopen richting Blue Lassi altijd een plekje van rust in dit hectische stadsdeel en natuurlijk met heerlijk Lassi. Het is bomvol maar we vinden nog net 2 plekjes om te zitten. Ik bestel blauwe bessen met granaatappel lassi en hij smaakt weer voortreffelijk. Het is druk richting de lijkverbrandingen want er komen in de korte tijd dat wij er zitten al 4 lijken voorbij. Na d eLassi lopen we ook door naar de crematie Ghat maar Agnetha vindt het maar niks. Dus we lopen al gauw verder richting Main Ghat. Vanaf daar zouden we met een riksja terug maar we besluiten toch langs de ghats terug te lopen. De zon is grotendeels verdwenen dus het is goed te doen. De ghats blijven fascineren geen dag is daar hetzelfde altijd andere mensen en zelfs voor mij blijft het indrukwekkend. Bij Assi komen we eerst Wade, een muzikant uit de USA, tegen en later nog Seth, ook een Amerikaan en Rico een Franse muzikant.
Met allemaal kletsen we even bij en we zien hun natuurlijk morgen op de community lunch weer terug. Dan ga ik even bij Banti aan omdat Megha zijn vrouw er zou zijn met de klein Banku maar ze zijn er nog niet. Na een cay en even wachten komen ze toch. Wat is Banku al groot zeg dat gaat snel. We kletsen even bij en dan gaan we richting huis. Agnetha eet met de familie mee dus moet om 8 uur aanschuiven.
Ik vind het ook wel lekker om even thuis te zijn en ga ook niet naar Vegan &Raw vanavond voor de swing dancing. Ik ga lekker een filmpje en uitzending gemist kijken en mem komt nog even op de Skype dus we kletsen even bij. Ik ga lekker genieten van mijn vrije zaterdagavond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 203162

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: