Modi day in Benares - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Modi day in Benares - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Modi day in Benares

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 Maart 2018 | India, Benares

Vandaag is de dag voor Benares. Modi komt op bezoek met de Franse president Macron. Als ik naar het centrum loop herken ik Benares niet meer. De straten zijn leeg, alle koeien en bulls zijn weg, de fruitstallen zijn verdwenen wat is er aan de hand?????
Overal is politie en staan er heel veel grote politie bussen ook vol met politie agenten en de straten zien er verlaten uit.
Zo rond 13 uur heb ik een lunch afspraak in Assi met Roly, die me via internet gevonden had ze was bevriend met me op Facebook. Ze wil wat opstarten en vraagt mijn hulp. Ze blijkt naast Cozy Corner te wonen samen met haar zusje die in BHU studeert. Ze blijken aan de route van Modi te wonen. We krijgen een stapel vlaggetjes van India en Frankrijk in de handen gedrukt van de organisatie. Nou ik weet zeker dat ik niet ga staan vlaggen dus ik druk ze ergens in een gat in de muur. Er zijn 3 dames aanwezig Roly, haar zusje en een tante? Die ergens bij Tree Ashram woont, ze schijnt ook in de familie van de eigenaren te zitten. Eerst wachten we op het dak het bezoek van Modi af en die laat net als alle Indiërs ook op zich wachten. Maar na een hele lange tijd in de brandende zon komen er toch auto's aan en voor je het weet is de zwarte Range Rover al voorbij en heb ik nog geen glimp op kunnen vangen van de beide staatslieden. Ik heb zelfs niet eens een foto van de complete auto kunnen maken omdat hij voorbij vloog met hoge snelheid. De dames geven aan dat ze henna les willen geven en ook henna willen aanbrengen bij mensen, kook lessen willen geven en Hindi lessen. Ik geef hun aan dat we via Facebook een pagina moeten maken en hierop hun cursussen moeten aanprijzen. Ik zal foto's maken om erbij te zetten. En zaterdag kom ik langs zodat ze Henna op mijn voeten kunnen doen en we hiervan foto's kunnen maken. De dames hebben lunch voor me gemaakt. Ik neem niet al te veel maar het smaakt heerlijk. Er zitten zelfs gerechten uit Punjab bij toch weer een andere keukens an hier. Nadat we gegeten hebben ga ik nog even naar Open Hand café om iets te drinken.
Daarna ga in naar huis want er moet weer gewerkt worden. Als ik thuis ben komt mijn Poolse/Zweedse buurvrouw en brengt me, met tranen in de ogen, 20.000 Rs voor mijn stichting. Ze vond mijn verhalen zaterdag zo indrukwekkend en wilde toch al iets sponsoren hier. Ze is hier zelf 2 maanden voor Hindi lessen en werkt in Stockholm bij het gerechtshof op de afdeling voor asiel zoekers.
Ik weet niet wat ik zeggen moet sta echt met mijn mond vol tanden maar zo lief van haar.
Ik kan me bijna niet meer concentreren op mijn werkt na deze prachtige onderbreking maar ik moet echt druk aan de slag met mijn website want die moet zsm on line en er ligt ook nog ander werk vanuit Nederland op me te wachten. In de loop van de avond heb ik nog een Skype afspraak met Maartje een collega van Yvonne die in februari langs wil komen om mee te werken in onze projecten. We kletsen even bij en Maartje geeft aan morgen gelijk vrij te vragen voor februari 2019. Ze kan mooi doorgaan met de oogtesten op onze andere scholen en er zijn nog wel meer medische zaken waarbij ze kan ondersteunen. Ik reserveer gelijk een kamer voor haar bij mij in het huis.
Ik werk nog wat zaken af voor de website en mijn werk en ga dan slapen.

• 20 Maart 2018 - 17:44

Marrit:

Mooi bericht Petra! Wie goed doet, goed ontmoet!