Indiase telefoon en internet regelen. - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Indiase telefoon en internet regelen. - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Indiase telefoon en internet regelen.

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 Oktober 2018 | India, Benares

Vannacht niet zo goed geslapen helaas. Maar om 9.00 uur sta ik toch maar op want ik lig mezelf een beetje in de weg. Ik douche me eerst heerlijk en zet mijn ontbijt, yoghurt met banaan, alvast klaar. Ik heb maar een boodschappenbriefje gemaakt wat ik moet halen. Na het ontbijt ga ik richting Vijaja Mall om bij Spencers de eerste boodschappen te doen. Dit is een redelijk grote supermarkt. Normaal gesproken doe ik mijn boodschappen bij hele kleine winkeltjes in Assi maar ik moet nu zoveel hebben en dat is erg onhandig om dat van zover te halen. Maar als ik weer aan moet vullen gaat dat voortaan via de kleine middenstander die is het meer nodig dan de eigenaren van Spencers. Ik heb toch nog best zware dingen zoals drinken en melk dagvoorzitter toch maar een riksja probeer te regelen.
Fiets riksja's zijn er niet of bezet dus dan maar een gedeelde motor riksja. De man vraagt 30 rs, daarvoor kan ik naar de andere kant van de stad komen. Ik loop verder en dan vraagt hij hoeveel 10 rs, meer dan genoeg het is nog geen kilometer lopen.
Ik mag instappen en iets later weer uitstappen. Ik dump mijn spullen in de kamer, keuken en koelkast en ga dan direct weer weg want het is al bijna half 11 de tijd dat ik met Dhiraj in Lanka heb afgesproken. Ik neem snel een verzamel riksja naar Lanka, gelukkig vind ik die snel. Hij staat al bij de winkel.
Mijn telefoon nummer is helaas alweer aan iemand anders weggeven, 6 maanden niet gebruikt, dus ik moet weer een ander nummer hebben. MijnJio, internetaansluiting, kan ik gelukkig gewoon weer verlengen. Ik moet alleen eerst een app downloaden maar dat duurt wel effe met dat super snelle internet hier. Maar al met al lukt het dan toch en heb ik alles op het gebied van de Indiase communicatie mar weer geregeld. Nu thuis nog bellen via Skype regelen dan is het weer klaar. Ik loop met Dhiraj mee richting Assi. Ik ga eens even kijken bij Open Hand café hoe het daar is. Er is niet veel personeel meer, 3 man hoor ik van Rinky. En Harendra is er ook vanuit Delhi. We kletsen even bij en ook Rinky en Amit komen even buurten. Ik bestel een heerlijk frisse komkommer spritzer en een vegetable fried Rice. Dan kan vanavond thuis gewoon brood eten.
Vanuit Open Hand loop ik even langs de oude masseur die ik al jaren ken en die ook al jaren op hetzelfde stoeltje op dezelfde plek zit als hij geen klanten heeft. We maken even een praatje en ik beloof volgende week even langer met hem te kletsen. Bij de yoghurtboer haal ik yoghurt en ook hij moet even bijkletsen. Ik koop al jaren mijn yoghurt bij hem. Nu in ieder geval wat minder want ik maak mijn eigen yoghurt zelf maar daar ben ik wel 1 portie van hem voor nodig om te starten. Natuurlijk koop ik tussendoor ook nog wel eentje bij hem of een heerlijke Lassi. Dan loop ik nog wat fruitstallen af en dan ga ik richting huis.
Thuisgekomen relax ik nog even en probeer ik mijn Skype te regelen en dat lukt dus ik bel even met mijn collega en opdrachtgever dat ik weer operationeel ben. Ik maak een paar tosti's voor het avondeten omdat ik al warm heb gegeten. De avond kijk ik heerlijk rustig wat uitzendingen gemist en dan rond 12.00 uur ga ik pitten, even met een pilletje zodat ik ren goede nacht kan draaien.

  • 13 Oktober 2018 - 22:34

    Anne:

    Genoeg te doen. Hoe kun je uiuitzending gemist kijken? Ik ontvang dat hier niet. Mag ik niet zien..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 202205

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: