Zondag, dus tijd voor community lunch - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Zondag, dus tijd voor community lunch - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Zondag, dus tijd voor community lunch

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 Oktober 2018 | India, Benares

Zondag, een rustdag en ook voor mij is dit een dag waarop mijn projecten niet open zijn dus het is MeTime.
Ik blijf wat langer liggen dan normaal en ik maak mij yoghurt met muesli, fruit en honing vast klaar.
Ik kook de melk 2 x op en doe hem dan in de casserole en als hij iets afgekoeld is voeg ik een eetlepel yoghurt toe en laat hem dicht op het aanrecht staan, vanavond als ik thuiskom gaat hij de koelkast in en dan heb ik morgen heerlijke dikke zelfgemaakte yoghurt. Helaas heb ik nog geen warm water en kook ik water om het iets warmer te maken. Ik loop nog in mijn niet en te charmante nachtkleding als er een man binnenkomt.......
Hij blijkt te komen voor de geiser. Gisteren had ik tegen Vandana gezegd dat ik geen heet water krijg en, niet echt Indiaas, vandaag is er al iemand! Ik sluip naar mijn kamer en schiet even in een iets meer bedenkend gewaad zodat de man zich niet ongemakkelijk voelt.
Mijn douche moet ik dus even doorschuiven dus ik ga eerst maar even wat ander dingen doen. Ik zoek vast de kaas en wijn voor mijn Duitse vriendin Ute bij elkaar want die neem ik zo voor haar mee. Dan is mijn koelkast weer wat leger. Op een gegeven moment is de monteur weg en ik grijp mij kans ik draai de deur op slot en ga me heel snel even douchen. Zo tegen 14.45 uur ga ik richting tree Ashram voor mijn eerste community lunch. Ik hoop dat er geen giga groep is. Ik maak Ute eerst blij met oude kaas en rode wijn. Dan help ik nog even om de dingen klaar te zetten. Er zijn, gelukkig, nog niet veel mensen. Er komen een paar bekenden binnen en Anna, een Franse, is er ook. Ze was eerder al ziek maar nu zag ze er helemaal niet meer uit. Ze zoekt ook gelijk een bedje op en komt alleen maar om te eten. Het aantal deelnemers blijft rond 20 steken. Helaas niet zoveel bekenden. Het eten smaakt weer heerlijk en net als altijd neem ik maar een klein beetje. Ik ga vanavond met Tom uit eten naar Roma en daar houd ik graag ruimte voor over. Zo rond 16.30 uur ga ik richting huis dan heb ik nog even tijd voor mezelf. Ik had met Tom rond 18 uur afgesproken in Lanka dus ik denk dat ik maar een riksja neem. Helaas zitten ze allemaal vol en komt het erop neer dat ik er gewoon maar naartoe loop. Het is een klere eind lopen maar als er een riksja naast me komt rijden die 30 rs vraagt voor het laatste stukje loop ik toch stug door. Hoe verleidelijk het ook is maar 30 rs!!!!! Met 10 rs is het al dik betaald. Het is nog niet zo druk in Roma en ik zoek een plaats uit de buurt van de airco want die staat hier altijd hoog op. Tom kom ook al gauw binnen en we bestellen ons favoriete gerecht kipfilet met verse groenten en aardappelpuree. We kletsen gezellig bij. Tom studeert nu aan de BHU en heeft het erg druk. Na het eten lopen we samen terug naar Assi en ik loop daarna door naar mijn huis. De rest van de avond kijk ik nog wat uitzending gemist en werk Facebook bij.

• 16 Oktober 2018 - 11:37

Femmi:

Hoi Petra,
    Zo te lezen heb je het weer helemaal naar je zin.
    Geniet er van, groetjes, Femmi.