Op bezoek bij mijn muzikanten - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Op bezoek bij mijn muzikanten - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij mijn muzikanten

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 Oktober 2018 | India, Benares

21/10/2018

Zondag in Benares. En omdat het zondag is heb ik een latere tijd voor de massage 11.15 uur. Ik lig al met al 2 uur op de massage bank. Ik heb vannacht weer last van mijn linker bovenbeen gehad. Alleen bij liggen heb ik last, niet bij zitten en ook niet bij lopen. Tijdens de massage komt de pijn direct weer opzetten. De massage is dus voor mij echt geen ontspanning helaas. Voordat ik de Sirodhara behandeling start. 45 minuten doodstil op de rug liggen en dus pijn hebben, loop ik even rond en probeer de pijn kwijt te raken. Helaas lukt het niet en de Sirodhara is ook een ware kwelling. Na de massage ga ik langs de dokter. Ze geeft me een zak met poeder mee,deze moet ik aanmaken met limoen sap en water en op mijn bovenbeen smeren en dan afdekken met hete doeken. Ook krijg ik een olie mee die ik voor de nacht in moet masseren. Ik ga naar Aum café om mijn ontbijt/lunch te halen. Ik ga niet naar de community lunch vandaag omdat de olie nog een paar uur in mijn haar en op mijn huid moet blijven zitten. Ik voel me zo vies zo compleet in de olie gedrenkt. En straks ga ik op bezoek bij Anshuman en Vibash de beide muzikanten. Ik ben uitgenodigd voor het diner. En een late lunch en een diner achter elkaar is ook een beetje teveel van het goede. Daarom heerlijk rustig in Aum café een paar uurtjes zitten.
Thuisgekomen heb ik nog rustig de tijd om me heerlijk te douchen. De olie is nu lang genoeg ingetrokken. Zo tegen 5 uur komt de leerling van Anshuman me halen om me naar hun huis te brengen. Ze wonen best ver van me vandaan nog ver achter Sigra. Het kost daarom ook wat moeite om een riksja te regelen maar na wat onderhandelen lukt het eindelijk. Het is een hele IND naar hun huis maar dat had hij al gezegd. Als ik aankom word ik hartelijk welkom geheten en ik tref daar ook Carmen een Duitse vrouw waar ze ook een concert hebben gegeven. Ze komt uit de buurt van Hannover. Ze is hier een maand en heeft Sitar les. In Duitsland doet ze ook veel met muziek, ze is ook muziek pedagoog begrijp ik van haar.
Ik had een Nederlandse trommel meegenomen die ik gevuld heb met stroopwafeltjes, pepernoten en schuimpjes. Het is leuk om de kinderen van de beide mannen ook te zien. Beide hebben een jongen. De oudste is van Vibash en geeft zelfs nog een concert op details, de opvolger is dus geregeld. Ze wonen hier met het gezin van beide broers en hun moeder. De studenten van Anshuman zijn voor ons aan het koken. Eerst is er natuurlijk chai. We kletsen even wat bij en al gauw wordt het laat. Ik vraag Carmen hoe laat het hek bij haar dichtgaat maar dat weet ze niet dus ik app Maria een vriendin die ook daar woont en die geeft aan rond 23 uur. Dus we vragen Anshuman of hij daarmee rekening wil houden.
De tafel wordt gedekt, we krijgen heerlijke kip. Ik heb echt nog nooit zo een lekkere kip geproefd, ik heb ook echt veel gegeten voor mijn doen.
Voor het eten gaan we nog snel naar de weg waar de laatste optocht van het Durga festival langstrekt. De beelden zijn prachtig en gemaakt van allerlei zaden. Ze brengen ze nu naar de Ganges om ze daar in te gooien, mooi om dit nog gezien te hebben. Na het eten gaan we naar de weg om een riksja te scoren maar dat is om deze tijd echt niet gemakkelijk maar hervormt dan na 20 minuten eindelijk Carmen woont in mijn oude huis dus vlakbij me. Als ik thuiskom is het hek op slot, het is net 11 uur geweest ze zijn bij mij nooit zo vroeg.
Ik bel Vanadana en die zegt dat haar zoon eraan komt. Deze kwam thuis en zag bij mij licht branden dus dacht die is binnen dus ik sluit maar alvast af. Gelukkig komt hij opendoen en kan ik daarna heerlijk gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 202174

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: