Shoppen in Sigra - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Shoppen in Sigra - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Shoppen in Sigra

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 Februari 2019 | India, Benares


Weekend: dus wat langer uitslapen dan normaal en rustig om half 10 gaan ontbijten met eigengemaakte yoghurt en vers fruit.
Ondertussen gekeken of we een OLA konden boeken naar Sigra. Gelukkig was er een taxi beschikbaar en we liepen alvast naar de grote weg om het voor hem wat makkelijker te maken. Hij is er redelijk vlok en we gaan op weg naar Sigra. Ik heb van Vandana een prachtige Kurta gekregen van FAB India maar zo een bijzonder kleur dat ik er geen broek bij heb dus ik ga even kijken of ik die kan krijgen. Verder wil ik naar een sari gaan kijken want ik draag graag een sari bij bijzondere momenten. De winkel is nog niet open maar als we weer weg lopen worden we weer terug geroepen want we mogen binnen komen. Ik vind de juiste kleur legging en de sari's zijn mooi maar als ik toch veel geld uit moet geven dan is de juiste er net niet bij.
Na FAB India loon we richting IP mall maar dan stopt er een brommer naast me en die man zegt: are you Petra? Ja dus.... Hij blijkt een hoofd van Kiran Village te zijn waarmee ik bevriend ben op Facebook maar we hebben elkaar nog nooit persoonlijk gesproken. Ik krijg zijn visitekaartje en ik zal hem binnenkort contacten om langs te komen. We gaan een rondje door de Mall en besluiten bij Cafebility wat te eten en te drinken. En daar de volgende verrassing. Er werken hier met name gehandicapten en de jongen in de rolstoel die bij ons komt met met het menu zegt Namaste Petra ji, do you remember me?
Hij werkte een poosje in Open Hand café achter de toonbank. We kletsen even bij en ik zeg dat ik blij voor hem ben dat hij zo een leuke baan heeft gevonden.
We nemen een cappuccino met een spring rol erbij, hij smaakt geweldig lekker. Na deze stop gaan we de laatste winkel bezoeken de Big Bazaar, een giga grote winkel van 3 vérdiepingen, eentje met kleding, eentje met spullen voor in huis en eentje met een supermarkt.
Ik neem nog wat leggings mee ze zijn in de aanbieding 3 stuks voor 10 euro. Ook koop ik wat bloesjes om mee naar Nederland te nemen voor de verkoop.
In de supermarkt vergrijp ik me aan een bakje met een soort van knoflook dip en pesto dip, heerlijk op brood en deze kan ik nergens anders vinden. Buiten ga ik een OLA terug regelen naar huis maar dat is altijd een probleem.
Ik vind een OLA die er over 5 minuten zou zijn maar hij belt al gauw dat hij vast in het verkeer staat en dat het zeker 10 minuten duurt. We gaan naar de grote weg waar hij ons beter op kan pikken. Na verloop van tijd komt hij en kunnen we richting huis. Helaas is het op de terugweg ook nog wet druk en het duurt even voor we thuis zijn.
Om 18 uur moeten we in Vegan & Raw zijn waar ik met Anshuman heb afgesproken. Hij is wat later want hij staat ook vast onderweg. Wij bestellen vast een Ginger, lemon thee. Ondertussen druppelen de mensen voor Swing dancing ook binnen want om 19 uur is het voorlopig de laatste swing dance les omdat Zack naar Thailand gaat voor zijn VISA run.
Het is leuk om Anshuman weer te zien en we kletsen even bij. Hij zegt tegen me dat ik voor mijn verjaardag een Sari krijg.. Dus hij vraagt naar mijn lengte en mijn favoriete kleur. Misschien toch wel goed dat ik er dus vanmiddag geen gekocht heb. We bestellen eten en met Anshuman eten we nog even en dan gaat hij weer richting huis. Tom is ondertussen ook binnengekomen en Jess van Jeevan school met de kids.
Na de swing dancing lopen we terug naar huis en pikken onderweg nog wat gember en limoentjes mee voor de thee thuis. We drinken nog een warme thee en dan gaat Maartje naar boven en ik werk mijn dagboek nog even bij.
Morgen hebben we een rustige dag en ik ga niet al teveel doen want ik wil mijn kamer even op orde brengen.
Welterusten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

Na een wat langere onderbreking dan gepland ga ik 1-2-2019 weer richting India.
Toen ik december thuiskwam moest ik gelijk aan de bak met de verhuizing van onze winkel. Wat een klus was dat omdat we in een sloop pand kwamen, tijdelijk dus, was ook echt alles eruit gesloopt. Achteraf ben ik blij dat een vrijwilliger van mij, Marije, dit opgepakt had want ik denk dat ik ervan af had gezien toen ik het pand zag. Maar met heel veel hulp van vooral een groep vrijwilligers hebben we de klus geklaard. Maar wat een uurtjes zitten erin. Elke dag naar de oude en dan naar de nieuwe winkel, weer een auto volpakken en uitpakken.
Gelukkig ook van mensen uit mijn netwerk veel hulp gekregen. Ik ben daar iedereen heel erg dankbaar voor, wat had ik zonder iedereen moeten doen.
Op 12 december 2018 kon de winkel dan ook vol trots worden geopend door Jolande Nanning voorzitter van de lokale winkeliersvereniging.
We hebben een prachtige stuk midden in het winkelgebied en naast de Action dus veel meer aanloop dan in de oude winkel.
Toen dit achter de rug was klapte ik redelijk in elkaar maar ik moest nog aan de studie voor mijn werk en examen doen. Dus daar nog flink aan getrokken en gelukkig slaagde ik daar 23 januari voor en toen kon ik mijn vlucht boeken naar India.
Ik vlieg dus op 1-2-2019 en vlieg 6-4-2019 weer terug.
Via deze blog probeer ik jullie weer op de hoogte te houden van de projecten en mijn andere avondturen. En ik laat jullie zien hoe het leven in India mij vergaat.
Ik zou het leuk vinden als je weer met me mee gaat reizen.

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2019

Slowly sunday

23 Februari 2019

Dagje langs de ghat's

22 Februari 2019

Bezoek aan Naveen school

21 Februari 2019

Klantenpanel Rangsutra

20 Februari 2019

Een hete dag...Pfff
Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 203161

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: