Reisdag naar India - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Petra Wal - WaarBenJij.nu Reisdag naar India - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Reisdag naar India

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Oktober 2019 | Finland, Helsinki

Vanmorgen was het dan eindelijk zover.... Ik mag weer naar India.
Wat heb ik er deze keer lang naar uitgekeken. Ik had best wel een heftige drukke zomer en ik heb de dagen geteld dat ik weg kon.
Een Indiase kennis van mij bracht me naar Zwolle waar ik heel erg relaxed een rechtstreekse trein kon nemen naar Schiphol. Ik ben heerlijk in de instap ruimte op een klapbankje gaan zitten.
Zo kan ik de bagage mooi bij me houden. De vorige trein was met pech in Almere blijven staan en er kwam me toch een stoot mensen binnen, de trein was hutje mutje vol maar ik zat!!!
Mooi op tijd op Schiphol en terwijl ik wachtte op de opening van de incheck kwam ik in gesprek met een dame uit Australië die op weg was naar IJsland. Dat is me toch een trip.....
Inchecken ging prima, 21 kilo dus mooi binnen de 23 die mocht. Mijn handbagage was door mijn spiegel reflex camera en laptop te zwaar maar die had ik er voor de zekerheid uitgehaald. Maar ze wegen bij Finnair nooit geen handbagage dus dat ging prima.
Na de controle van de bagage, die alweer makkelijker was omdat je je laptops, telefoons Ed gewoon in de bagage kon laten zitten, koop ik snel een koptelefoontje voor de Skype want die ik had deed het gisteren plotseling niet meer. Ook koop ik nog even een bladen pakket, altijd lekker voor onderweg en in Varanasi.
Ik ben ruim om tijd en ga alvast met een heerlijke koffie bij de gate zitten. Mijn broodjes heb ik blijkbaar thuis laten liggen.... Want ik kan ze niet vinden. Dus ik stuur mijn buurman maar even een berichtje of die even polshoogte wil nemen en ze op wil eten of weg wil gooien. We starten mooi op tijd met boarden en ik haf gisteren al stoelen gereserveerd, mooie plaatsen aan het gangpad zodat ik veel kan lopen ivm mijn trombose gevaar.
De vlucht zat mooi vol en vertrok op tijd. onderweg hadden we vreselijk veel turbulentie en de stewardessen kunnen bijna niet serveren. Gelukkig krijgen we bijna aan het eind van de vlucht nog een glaasje water en een sapje. We komen aan bij gate 13, ik moet eerst vreselijk naar de wc dus ik ga achteruit het vliegtuig wat tot gevolg heeft dat ik door de regen naar de aankomsthal moet lopen, maar je we zijn niet van suiker.
Mijn gate om weer in te stappen is 53, dat is echt aan het andere eind van het vliegveld. Halverwege is de paspoortcontrole via poortjes waar je je pas in kunt leggen, erg handig. Op Schiphol hadden we dus alleen bagage controle en hier de paspoort controle. Ik had nog niks gegeten en het was ondertussen 16 uur dus ik ga bij Burger King ongezond aan de chickenburger. Bij de frisdrank automaat tap ik een beker ijs voor mijn injecties om die koel te houden.Dan bel ik eerst even mijn moeder die zal ondertussen wel thuis zijn van al haar bezigheden.
We kletsen even bij en dan ga ik eerst eten want het duurt nog even voor we nog wat krijgen in het vliegtuig.
We vliegen om 20.35 uur vanuit Helsinki naar Delhi.

  • 07 Oktober 2019 - 16:24

    Yvonne:

    Lieve Didi Petra

  • 07 Oktober 2019 - 16:26

    Willeke Van Nieuwenhuijze:

    Goede reis Petra!!

  • 07 Oktober 2019 - 16:26

    Bonnie :

    Zo dat was me de reis wel weer
    Nu het vervolg. Hoop dat het nu een stuk rustiger is in de lucht.
    Dan kun je misschien nog een poosje slapen
    Begreep ik dat je meerdere stoelen had gereserveerd? Of reis je niet alleen?
    Veilige vlucht naar je 2de Thuisland!

  • 07 Oktober 2019 - 19:00

    Anita Snippe:

    Reizen is avontuur! Wel thuis en alvast een hele fijne tijd. En natuurlijk veel succes met al je projecten. veel liefs Anita

  • 08 Oktober 2019 - 08:57

    Peet & Liel:

    Hoi Petra
    We wensen je een heel goede tijd in Varanasi toe, geniet weer van alle mensen die je gaat ontmoeten en pas goed op jezelf!
    Liefs Peet & Liel

  • 10 Oktober 2019 - 08:52

    Guido Helga:

    veel plezier en succes daar !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 201721

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: