mijn eerste kleine verslag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu mijn eerste kleine verslag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

mijn eerste kleine verslag

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 Januari 2020 | India, Benares

Ik ga niet zoals anders een dagelijks bericht sturen maar ik vat een paar dagen samen. Het schrijven is erg leuk maar legt een te grote druk op mij, als perfectionist, dus ik ga mezelf even beschermen door het wat compacter te houden. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben want ik ben dagelijks natuurlijk te volgen op facebook .

Vorige week dinsdag wat het zover ik mocht weer .. Op weg naar mijn thuis...
Sinds ik mijn vlucht geboekt had liep ik weer op wolkjes en voelde ik vlinders in mijn buik. Mijn lieve buurman bracht me heel vroeg, 6 uur, naar Zwolle.
Ik vloog weer vertrouwd met Finnair, het is bijna een dagelijks ritje met de auto aan het worden.
De vluchten gingen goed maar ik had wat vertraging richting Delhi maar dat maakte niet uit omdat ik daar toch moest wachten.
In Delhi had ik helaas nog meer vertraging op mijn binnenlandse vlucht zodat ik al met al pas om 5 uur de volgende dag in Varanasi was.
Ik werd opgehaald door vrienden die me thuis dropten en daar werd ik natuurlijk hartelijk welkom geheten door mijn familie en door een kamergenote.
De eerste dagen na mijn aankomst heb ik het rustig aan gedaan. Heerlijk thuis rommelen en de boel weer een beetje op orde brengen. Boodschappen doen en af en toe wat vrienden dag zeggen. Niet teveel want voor je het weer heb je 20 uitnodigingen te pakken.
Zondag was voor mij de eerste dag dat ik voor Chances 4 Children op stap ging. Het was republic day, een soort onafhankelijkheidsdag, die ze hier goed vieren. Ik ga mee naar een school van ons en zelfs op zondag komen ze daarvoor terug. Eerst wordt de vlag gehesen, het volkslied gezongen en dan liedjes gezongen en tot slot.... krijgt elk kind een zakje met wat lekkers en dan naar huis dat ze werd aangeboden door C4CI.
Maandag was ik de hele dag thuis omdat ik nogal wat werk achter de computer had. Het was ook koud dus een heerlijke deken om en achter de laptop.
Tussendoor nog even lekker gekookt: aardappels met gebakken uien en paprika wat wil een mens nog meer??? vlees misschien???
Vandaag op naar ons gehandicaptenproject want ik moest een sponsor aanvraag voor hun indienen en daar was ik nog wat info voor nodig. Ik werd natuurlijk weer al knuffelend door iedereen ontvangen. Ze waren druk geweest met nieuwe slingers die ik graag wil hebben en ik ben er erg van onder de indruk zo mooi zijn ze geworden. April zijn ze te koop in Nederland.

Ondertussen na heel veel klusjes achter de laptop kijk ik tussendoor even snel de mol want ik heb VPN geregeld dus ik kan nu eindelijk alle programma's kijken. Tot mijn schrik is het al 3 uur.... in de nacht ja dus ik ga nu lekker slapen kan nog mooi mijn 6 uurtjes volmaken
trusten en tot de volgende keer

• 28 Januari 2020 - 23:17

Guido Helga :

Dag Petra, telkens leuk je verslagjes te lezen. Ook leuk te horen dat je terug op je lievelingsplek bent. Veel plezier. Wij zijn nu op de luchthaven in Cartagena, klaar voor de terugreis. Veel groetjes Guido Helga

• 29 Januari 2020 - 07:59

Gertrud:

Ha Petra,
    Fijn te lezen dat alles goed gaat en je weer
    Thuis voelt.

Groet, Gertrud

• 29 Januari 2020 - 08:18

Marrit:

Ik snap het helemaal, wij genieten ook mee van deze verslagen hoor! Veel plezier en alle goeds! Groeten van Marrit

• 29 Januari 2020 - 10:28

Marietje:

Mooi verslagje Petra. Fijn om op deze manier je te volgen. Meer inkijkje dan via fb hoewel dat ook gezellig blijft natuurlijk. Lekker genieten daar en......op tied noar bedde jij!!!!

• 29 Januari 2020 - 10:35

Peet&Liel:

Hoi Petra
    Groot gelijk, af en toe een berichtje is veel beter en dan blijft het ook leuk. Geniet van de mensen en het werk daar! Pas goed op jezelf, rust op tijd!!!
    Liefs Peet & Liel

• 29 Januari 2020 - 10:44

Ciska Postma :

Wat leuk, een blog van jou. Het voelt veel meer alsof ik er zelf bij ben. Mooi dat ik op deze manier het gehandicapten project kan volgen. Blij dat jij je weer thuis voelt en dat jij jouw lieve vrienden weer ziet......tot de volgende blog. Groetjes Ciska

• 29 Januari 2020 - 18:50

Sietse:

Blijf je volgen!!

• 29 Januari 2020 - 20:00

Femmi:

hoi Petra, fijn dat je weer "thuis" bent.
    Geniet er van maar dat zal wel lukken, groetjes femmi.

• 03 Februari 2020 - 18:11

Ina:

Hoi Petra. Fijn dat de reis op wat vertraging na goed is gegaan en je je weer helemaal thuis voelt. Genieten maar weer daar. Gr. Ina