Pechvogel - Reisverslag uit Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Pechvogel - Reisverslag uit Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Pechvogel

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

26 Augustus 2007 | India, Delhi

Eergisteravond had ik een uur zitten typen in een internetcafe om mijn weblog bij te werken en toen ik op de verzendknop wilde drukken...............lag de stroom eruit en was ik mijn verhaal kwijt, dat was dus dikke pech. Na bijna 2 uur in een internetcafe zonder stroom te hebben gezeten ws er weer stroom maar mijn verhaal was niet meer terug te vinden.
Ik zal dus nu maar in korte vorm alles in een verhaaltje plaatsen. We zijn dus heel vroeg uit Leh vertrokken naar het vliegveld voor onze vlucht naar Delhi. Op het vliegveld gigantische veiligheidsmaatregels, je mag niets meenemen in de handbagage muv je fotospullen, zonder batterijen en accu's dan wel te verstaan. Veel controles via X-ray en fouilering waar de mevrouw van de laatste fouilering zeer geinteresseerd was in mijn dropjes, ik heb ze maar aan haar gegeven maar ik ben bang dat ze ze niet lekker gaat vinden. Ook mijn sultana's leken haar wel lekker dus ook deze maar aan haar gegeven.
Na heel veel controles mochten we dan eindelijk vliegen en vlogen we in een uurtje naar Delhi, ons start- en eindpunt van de reis. De overgang qua weer is erg groot in Delhi was het 37 graden en heel erg vochtig dus gelijk kon de fleechetrui weer in de tas.
Na ongeveer 45 minuten te hebben gewacht kregen we de sleutel van de kamer. We dropten onze spullen en gingen per Tuk-tuk naar de Lotustempel, ongeveer een klein uurtje rijden. In deze tempel komen alle geloven samen, ze noemen dit Bahai en er schijnen ook veel aanhangers in Nederland te zitten. We keken rond in de tempel en in het bezoekerscentrum, wat zeer mooi was aangelegd. Ook kregen we een film over de bouw die 8 jaar in beslag nam met 600 arbeiders, gigantisch.
Gisteren en vandaag hadden we nog een hele dag in Delhi en hebben we nog wat hoogtepunten bekeken zoals India-gate, de Parlementsgebouwen, en grote Sikh tempel en de ondergrondse Bazaar, ongeveer Beverwijk in z'n 10 voud. We hebben vandaag maar geen tuk-tuks genomen omdat het bloedjeheet is en deden dus alles met de metron, die ondertussen ook hier is aangelegd. Het is een supereenvoudig systeem en voor 9 rupee (ongeveer 20 eurocent) ben je een heel eind weg en zit je lekker koel en loop je niet continue tussen een kluit bedelaars, want daar heb je wel last van op straat. Je moet ze gewoon negeren maar soms met kleine kindjes is dat erg moeilij. Als je er een wat geeft heb je er direct 100 anderen om je heen dus maar geen geld geven ook al is dat soms moeilijk.
Gisteravond hebben we zitten eten bij de Mac Donald, ja hoor ook hier aanwezig. Dat is wel een unieke ervaring omdat ze natuurlijk veel vegetarisch eten heb je hele andere burgers. Ik had een Mc Chicken maar door de kruiden had deze echt niks weg van onze Mc Chicken.Daarna nog een een biertje gedronken in ons hotel. Mijn kamergenote Lilian is ondertussen al terug naar Nederland dus ik heb de laatste 2 nachten een kamer voor mijzelf.
Nou ik denk dat dit voorlopig wel de laatste bericht van mij zijn voor wat betreft deze vakantie ik hoop dat jullie een beetje met mij mee zijn geweest op vakantie en dat jullie van mijn verhalen hebben genoten. Ik vond het leuk om verslag te doen naar jullie toe en berichtjes terug van jullie te ontvangen.

Heel veel lieve groetjes voor de laatste keer uit een heet en vochtig Delhi (India)

Petra xxx

  • 26 Augustus 2007 - 09:56

    Lilian Adriaansen:

    Hoi Petra,
    Hoe is je laatste dagje Delhi verlopen?
    Ik ben intussen weer thuis na een supersnelle vlucht was ik om 5.10uur op Schiphol.
    Petra je kunt je rupies op het vliegveld opmaken,laat eerst je bagage met een securityband strippen,dan inchecken,een formulier invullen en door de douane. Ze zijn niet zo streng als in Leh hoor!
    Ik wens je een heel goede thuisreis en vond het heel gezellig je kamergenote te zijn!
    Dikke kus Liel

  • 27 Augustus 2007 - 06:17

    Gretha:

    Hey Petra,

    Fijn dat je genoten hebt.
    Ik heb genoten van je mails en keek er steeds naar uit
    Nog even en je bent op de terug vlucht
    ik wens je een goede vlucht en dan lekker thuis komen
    en dan............begint het na genieten!!!

    Groetjes van koert en Gretha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 202311

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: