Een valse start - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een valse start - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een valse start

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 Januari 2018 | India, Benares

Ik dacht dat ik het allemaal goed had geregeld maar dat je niet alles kunt voorzien blijkt uit dit verhaal. De dag voor mijn vlucht ging ik naar mijn broer in Heiloo omdat Bart zijn verjaardag vierde. Dat kwam mij wel mooi uit, ik bleef er slapen en kon maandagmorgen mooi met de trein van Heiloo vaan Schiphol. Dat scheelde een aantal uren slaap en reistijd. Tot nu toe geen probleem. Op Schiphol was ik natuurlijk veel te vroeg maar ik vermaak me daar prima. Ik was vroeg bij de gate C 14 en zag opeens een vertraging van 15 minuten op het bord staan, brrr dat past me helemaal niet omdat ik maar 45 minuten overstaptijd heb worst dat zo flink minder. Vooraf had ik al gecheckt of ik dat wel kon halen maar ze gaven aan omdat het als 1 vlucht geboekt was ze rekening hielden met ons en op ons zouden wachten. Al met al vertrokken we dus te laat en haalde hij het onderweg ook niet in. Aangekomen in Rome moesten we eerst nog den flink eind met de besnaar de terminal en ja hoor..... daar stond al een dame met een bordje Delhi en minnaar dus ik dacht die zorgt er even voor dat we snel door kunnen maar helaas..... u vlieg vandaag niet meer door mevrouw was de mededeling. Ik denk niet dat wij het probleem waren maar de bagage die nog over moest. Ik werd meegenomen door de dame naar een balie waar ik te horen kreeg dat ik vandaag niet meer kon doorvliegen en dat het morgen werd op dezelfde tijd. Dus mijn hotel voor niks gereserveerd en betaald, mijn vlucht met Air India, geboekt en betaald kan niet doorgaan en ik moet maar kijken of ik nog een binnenlandse vlucht kan boeken. Ze geeft aan dat ik naar een hotel ga met ontbijt en diner maar dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de kosten in India dat is mijn probleem. Nou dat zullen we dan nog wel zien. Eerst ben ik redelijk opgefokt maar later denk ik..... Laat gaan ik kan er toch niks aan veranderen en er zal een reden zijn waarom dit zo gaat. Ondertussen komen er 2 Franse mensen, Martien en Didier, bij die naar Zuid India gaan, via Delhi, en die ook niet verder komen. Die hadden nog 2 binnenlandse vluchten die nu niet door kunnen gaan. We worden met een formulier naar buiten gestuurd waar op 5 minuten loopafstand, dus 15 minuten, een bus staat die we kunnen nemen. We missen net de bus van 15 uur en moeten tot 17 uur wachten. Omdat we tijdens de vlucht geen eten hebben gehad, alleen een drankje en een klein zakje zoutjes, hebben we best trek. We gaan dus terug naar het vliegveld en nemen een broodje. Mijn moeder maar even gebeld dat ik in Rome zit dan is die ook weer gerust. Ondertussen via de Free WiFi proberen of ik mijn vlucht kan omzetten, nee dus, en mijn hotel kosteloos kan annuleren, ook niet dus. We moeten terug naar de bus stop om de bus op tijd te pakken en die brengt ons naar Holiday Inn hotel, flink buiten de stad dus een rondje in Rome zit er ook niet in. We krijgen een prima kamer en kunnen straks dineren. We spreken met elkaar af om 19 uur. Voor de Alitaligasten is er een speciale ruimte afgescheiden van de hotelgasten en we hebben een set diner bestaand uit: water, voorgerecht spaghetti met tomatensaus, hoofdgerecht kipstukjes met friet en bolletjes brood met boter. In de bar drinken we nog de koffie die erbij hoort. Ondertussen probeer ik bij Indigo een andere vlucht te boeken omdat zij een speciaal tarief voor overbagage vanaf een internationale vlucht hebben 30 kilo voor ongeveer 20 euro dus dat valt reuze mee. Helaas krijg ik de boeking niet voor elkaar, ik chat met een medewerker en dan blijkt dat ik via ren laptop of computer moet boeken via I pad en telefoon lukt het niet. Ik ga maar het business Centre van het hotel en met wat hulp van de receptioniste kunnen we de computer opstarten en lukt het me om de boeking te maken. Ik stuur hem naar de email van het hotel en de receptioniste print hem voor me uit, toppie.
Dan bericht naar de taxi dat hij een dag later op het vliegveld moet komen en bericht naar mijn huis dat ik later kom.
Zo dat is geregeld ik moet van 2.30 uur tot 9.00 uur op het vliegveld doorbrengen maar de tijd is tekort om een hotel te bezoeken. Martien DM Didier hebben ook andere vluchten geboekt en die vliegen om 6 uur door ook met Indigo dus we zitten daar ook nog een poosje samen. We moeten zo wie zo naar een andere terminal. Van 3 naar 1. Mem nog maar even gebeld zodat die ook weer rustig de nacht in kan gaan. Een heerlijke lange douche genomen, mijn tanden gepoetst met de gekregen tandenborstel want onze bagage bleef op het vliegveld.
Nog wat mensen geïnformeerd waar ik nu was en toen met een temazepam gaan liggen voor een heerlijke nacht, morgen het vervolg.

  • 30 Januari 2018 - 13:49

    Hillie Waning Vos:

    dat is dikke shit zeg nou hoop dat morgen alles naar wens mag gaan.

  • 30 Januari 2018 - 14:06

    Martin De Jonge:

    Frustrerend, hopelijk gaat de rest goed en krijg je ook de restitutie

  • 30 Januari 2018 - 15:48

    Anita Snippe:

    oei oei Petra, als je er middenin zit baal je ontzettend, pas later ga je het zien als een avontuur...(zo leert de ervaring). En je hebt weer een paar leuke mensen ontmoet toch? Ik wens je een snel en goed vervolg. XX

  • 30 Januari 2018 - 16:27

    Peet & Liel:

    Dat is balen, succes met de vervolgreizen en komt alles nog goed. Groetjes.

  • 30 Januari 2018 - 16:43

    Bonnie:

    Ja het gaat niet altijd zoals je denkt en pland, maar kekijk het maar positief.......een lekker bed.......een lekkere douche.......en morgen gezond en uitgerust weer op voor.......etappe 2

  • 31 Januari 2018 - 06:35

    Guido Helga:

    Allemaal niet zo leuk maar eens in Varanasi zal alles vlug vergeten zijn

  • 31 Januari 2018 - 09:00

    Gretha Smit:

    Ojee is dat even dik balen.....geen lekkere start zo. Hopelijk verder een voorspoedige reis en een heel prettig verblijf. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 202482

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: