Back home - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Back home

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

31 Januari 2018 | India, Benares

Bij aankomst eerst naar de immigration. Er staat alweer een hele rij en een moslim man met een aantal familie leden proberen gewoon voorste dringen door in te schuiven. Maar dan heb je aan mij een hele verkeerde dus ik spreek hem met een big smile aan in het Nederlands en wijs naar het einde van de rij. Hij doet alsof hij het niet begrijpt maar met een paar dwingende ogen druipt hij met zijn gevolg af naar achterin de rij. Zo gerechtigheid. Ik heb een leuke douane jongen, ik moet vingerafdrukken geven en dat lukt niet altijd even goed bij mij. Ik begin te lachen en leg hem uit dat ik daar vaak problemen mee heb maar raad eens in 1 x gelukt. Hij lacht en wenst me welkom in India. Dan richting bagage en dat is best spannend want wij zijn sinds maandagmorgen de bagage kwijt. Wel gecheckt of het meeging maar je weet het maar nooit. Gelukkig komt het eraan. We lopen eerst naar de bank om te wisselen. Ik heb nog wel wat maar wil zeker mijn kleine biljetten niet kwijt. Dan door de groene zone, gelukt met alle kaas, wijn, Bacardi, bloembollen, leverpastei. Pfff nu nog binnenlands. We zoeken de bus naar terminal 1 op. Melden ons voor een kaartje, gratis vanuit Indigo. De bus komt om 4.15 maar als we daar staat is Didier zijn paspoort opeens kwijt, misschien ligt het nog bij het wisselkantoor dus hij terug. Ondertussen zeg ik tegen Martien heb jij hem niet meegenomen en ja hoor ze heeft jen in de tas. Dus ook terug naar de hal om Didier te halen. We zijn op tijd goor de bus die propvol zit. Ik sleep mijn 3 koffers mee en heb een ongemakkelijke plaats maar ik zit. Met de lift gaan we naar terminal 1 D en daar kunnen we direct inchecken ook al ga ik pas over 5 uur dat is wel lekker. Ik moet wel mijn laptop uit de koffer halen en in de handbagage doen. Ik heb 40 kilo dus mooi binnen de 15 plus 30 kilo extra die ik heb geboekt, voor slechts 20 euro een koopje, normaal koste een kilo ongeveer 5 euro extra.
Dan controle handbagage en persoonlijke controle en we zijn binnen. Ik ga met de Fransen op zoek naar hun gate zij vliegen om 6 uur. We nemen afscheid en ik loop nog war rond en koop een paar leuke boeken. Dan ga ik de foodcourt opzoeken boven . En daarna loop ik nog door de winkeltjes en zoek mijn gate beneden op.
De tijd gaat best snel want er is genoeg te zien, wat een soorten mensen lopen er op deze aardkloot rond, niet te filmen.
Op tijd checken we in en gaan per bus naar het vliegtuig. Ik zit midden in een groep Japanners maar gelukkig val ik al gauw in slaap. De vlucht is een dik uur en kimt op tijd aan. Nu afwachten of al mijn bagage er is... Ik zoek eerst het toilet op voor ik in de auto naar huis vertrek. Je weet maar nooit hoe lang de rit duurt. Het duurt even maar dan zie ik toch mijn koffers komen. Gauw alles op de kar en kijken of mijn taxi er staat. En ja hoor het bordje met mijn naam is er. We lopen naar het parkeerterrein. Alles inladen en weg.
Bij de controle zegt hij dat ik parkeergeld moet betalen 60 rs, dat zit altijd in de prijs dus ik betaal en geef hem straks 60 rs minder.
Onderweg moet hij tanken en hij zegt dat ik 300 rs moet betalen. Nou breekt mijn klomp. Hij belt Anand de jongen die ik ken en die geeft aan dat hij geen geld heeft en ik het voorschiet op de eind prijs , dat is prima.
Maar dan komt het.... Ik zie dat hij voor 200 tankt hij krijgt 300 terug van de bediende en zegt tegen mij dat hij voor 300 getankt heeft dus hij steelt gewoon 100 van zijn baas. Ik heb hem dit gezegd de rest van de rit was het ijzig stil. Thuisgekomen laden we de tassen uit en geef ik hem nog 500, eigenlijk 10 teveel maar geen fooi hij heeft al 100 gepakt.
Niet wetende dat ik hem 1000 wilde geven, dus 150 fooi, is hij zichzelf te dom af geweest!!! Lekker puhhhhh
Ik ga naar boven waar zowel Vandana als Vipin zijn, het is een vrije dag vandaag vandaar. Ik krijg de sleutel en ga de koffers binnen zetten. Dan ga ik terug naar boven om cay te drinken, heerlijk. We kletsen even bij en dan ga ik naar mijn kamer om te gaan douchen en inruimen.
Er is een Noorse jongen, Peter, maar die is er nu niet. De keuken staat vol met zooi, heel veel restjes en vuile vaat, daar gaan we wel wat aan doen. De wc en badkamer is echter gepoetst dat is goed te zien.
Mijn neefje Bart is vandaag jarig, 10 jaar geworden, en zijn papa, mijn broer heeft een promotie gemaakt dus die hebben dubbel feest. Ik stuur FF een app. Dan app ik met Dhiraj en vraag of hij in open hand is. Nog even dus ik ga even die kant op. Ik pak maar even een fiets riksja om tijd te sparen, ik loop straks wel terug. Ik verwelkom iedereen in open hand, leuk om ze weer terug te zien. Ik klets even bij met Dhiraj en bestel een Ginger Chili wake up juiche en een frietje met salade P, lekker makkelijk.
Ik kwam onderweg Rocky tegen die bij Banti werkt dus ik moet daar even dag zeggen. Megha is terug naar haar ouders. Banti drinkt een cay met me en we kletsen even bij. Dan haal ik yoghurt bij mijn vaste yoghurt boer en ik neem fruit mee voor in de yoghurt, heerlijke verse papaya 30 rs dat is 35 cent of zo en bananen.
Natuurlijk loop ik even langs Suresh en zijn nieuwe winkel. Hij heet me hartelijk welkom en we kletsen onder het gebot van een cay even bij. Dan ga ik terug naar huis en ga even slapen want ik ben kapot.
Gelukkig na een paar uur geslapen te hebben ben ik iets fitter. Ik pak mijn koffers uit en probeer alles zoveel mogelijk te ordenen. Ik maak mijn werkplek klaar en zorg dat alles weer werkt. Ondertussen is Peter mijn huisgenoot ook terug gekomen van school en we maken kennis. Hij is een actief koker in de keuken en dat is te zien, de keuken staat vol met potjes en heel veel keukengerei. Hij nodigt me uit om met hem mee te eten omdat hij altijd teveel kookt. We zullen het zien. Ik werk mijn zakelijke mail even bij en mijn agenda punten, die zijn flink opgelopen in een paar dagen. Ik heb nog steeds geen slaap dus rond 1.30 uur neem ik maar een slaappilletje om in te slapen een beetje de jetlag helpen weg te gaan, welterusten

  • 02 Februari 2018 - 09:18

    Bonnie:

    wat weer een uitgebreid verslag! Heel leuk om dit zo te lezen. En zonder problemen door de douane.....en een hele domme taxichauffeur......lachen! Welkom Thuis is hier wel van toepassing!

  • 02 Februari 2018 - 09:39

    Jolanda:

    Hoi Petra,

    Fijn dat je weer in je tweede thuisland bent.
    Wanneer ga je er wonen

  • 02 Februari 2018 - 15:47

    Gertrud:

    Hoi Petra,

    Fijne tijd gewenst, ook straks samen met Yvonne!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 202413

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: