De eerst dagen Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Petra Wal - WaarBenJij.nu De eerst dagen Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Petra Wal - WaarBenJij.nu

De eerst dagen Beijing

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 Januari 2008 | China, Peking

lieve allemaal,

Rob en Venus willen jullie dit berichtje uitprinten voor heit en mem

Hier dan eindelijk het eerste berichtje uit Beijing, China. Het is zo'n druk programma dat ik nog geen tijd heb gehad om jullie te mailen. Ik zit nu eindelijk in een groot internetcafe tussen veel rochellende en spuwende chinezen in, een vreselijk geluid en dat dus continue omdat hier ongeveer 100 computers staan. Je kunt hiet echter niet zomaar terecht want je moet je paspoort tonen en je wordt geregistreerd, zo kunnen ze precies volgen op welke sites je aan het surfen bent. Op deze manier houden ze de mensen in de gaten.

Ten eerste is het hier stervenskoud, je hebt af en toe het idee dat je neus eraf vriest en er wordt zelfs nog sneeuw verwacht en dat is niet vreemd gezien de situatie in de rest van China, zware sneeuwval en volgens onze gids 30 mensen die zelf dood zijn geraakt door de sneeuwtoestanden hier.

Maar gelukkig is dat hier nog niet zo en genieten we nog volop van het prachtige winterweer met een heerlijk zonnetje en staalblauwe luchten.

We hebben een klein groepje van 9 mensen, gezellige lui.
We hebben al veel gezien waaronder het plein van de hemelse vrede, het zomerpaleis, de verboden stad etc etc teveel om op te noemen.

Verder is het hier een groot winkelfestijn en daar doen we natuurlijk graag aan mee. Je kunt hier beter met een lege koffer naartoe gaan en dan kom je vanzelf met een volle terug zonder dat je veel geld hebt uitgegeven, een walhala voor koopjesjagers zoals ondergetekende. Vanmiddag ben ik met mijn reisgenoot Mark op pad geweest nou ik dacht dat vrouwen konden winkelen maar hij kon er ook wat van. Ik bleef natuurlijk ook niet achter en heb van alles wat gekocht: golfspulletjes, kleding, parels, electronica, Olympische spelen souveniers en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik denk dat ik veel klein spul moet gaan verstoppen op plekken waar de douane waarschijnlijk niet mag of gaat zoeken.

Het eten is hier ook een spectakel op zich vanavond zijn we uit eten geweest in een restaurant met veel, heel veel chinezen en geen toeristen we moesten 30 minuten wachten voor er plaats was. In het midden van de tafel hangt een pan boven een butagasfles, lekker deze tussen je benen, en in de pan hadden we 3 soorten vocht(????) van zacht tot zeer heet en als ik zeg heet dan is het echt heet want ik kan wel wat hebben op het gebied van spicy. Dan moesten we van alles bestellen wat er in gedoopt moest worden (als een soort fondue)we hadden op de gok maar iets besteld zoals vlees, noedels, aardappel en groentes. De tafel werd bomvol gezet en toen konden we los en dan te bedenken dat je alles met stokjes moet doen, gelukkig heb ik dat (letterlijk en figuurlijk) goed in de vingers. We hebben ons kapot gelachen.

Morgen gaan we naar DE MUUR, deze ligt een flink eind buiten de stad dus een eind met de bus zal het wel zijn maar dan zien we ook nog iets van buiten de stad, lijkt me wel mooi. Ik krijg na een paar dagen al veel zin om mijn grote reis dit jaar ook naar China te maken dus wie weet ben ik hier in het najaar wel weer.

Nou ik ga terug naar mijn hotel het is hier ondertussen 23.00 uur en morgen om 7.00 uur gaat de wekker voor een lange dag. We sluiten de dag wel lekker ontspannen af met een theeceremonie en daarna ga ik heerlijk in het hotel naar de SPA voor een voetmassage en een chinese bodymassage van 2 uur!!!!! Dat heb ik maandag ook al even gedaan 's avonds, echt heerlijk 2 uur ontspanning dat doet een mens goed.

ik hoop dat ik jullie nog een keertje vanuit China bij kan kletsen en anders doe ik dat zeker nog even vanuit nederland.

heel veel lieve groetjes uit een berekoud maar mooi Beijing.

Petra




  • 30 Januari 2008 - 14:55

    Liel:

    ni hao

    Ja Petra, het zijn me wel een stel viespeuken die chinezen, maar aan het rochelen raak je vanzelf gewend...alhoewel!!! Fijn dat je een leuke groep hebt en hopelijk krijgen jullie in Beijing niet teveel sneeuw, zodat jullie alle bezienswaardigheden nog kunnen gaan bezoeken.
    Nog heel veel plezier,liefs
    Peet & Liel

  • 30 Januari 2008 - 15:09

    Herma:

    Fijn dat de kou en sneeuw nog een beetje meevallen. Ik zag de berichten op het nieuws en moest aan je denken.

    Veel plezier nog.

    herma

  • 30 Januari 2008 - 17:48

    Jannie Louwman:

    Geniet er maar lekker van, leuk van je te horen, groetjes Jannie Louwman

  • 30 Januari 2008 - 19:11

    Hanneke:

    Hoi Petra,
    Vorig jaar was ik in China. Ik weet waar je rondloopt en ik zie alles weer precies voor me. Geniet met volle teugen!Tot horens

  • 30 Januari 2008 - 19:26

    Marije:

    Hoi, ben benieuwd wat voor winterse plaatjes je daar schiet!! Jij weet de landen ook wel weer uit te zoeken he! Met die heerlijke massages, lekker hoor! geniet er maar van! En tuurlijk al die koopjes, echt iets voor jou ja.

    groetjes,Marije

  • 30 Januari 2008 - 20:38

    Dico:

    Ha petra Wat heerlijk om je reisverhaal te lezen. Doet altijd weer kriebelen.
    Ik ben net terug uit marrakech was ook erg lekker.

    Geniet er lekker van.

    Gr. Dico

  • 30 Januari 2008 - 21:18

    Charlotte:

    Getsie, waarom heb ik toch zo'n goed voorstellingsvermogen...ik hoor die chinezen nu gewoon in mijn hollandse woonkamertje rochelen en spuwen...blegh. Ben des al niet te min nu al benieuwd naar je vervolgverhaal.

  • 31 Januari 2008 - 09:00

    Patries:

    Klinkt goed Peet. Moest vanmorgen tijdens het krant lezen nog even aan je denken met al die sneeuw daar.

  • 31 Januari 2008 - 13:49

    Gretha:

    ik zit weer te genieten voor me pc leuk jou verhalen
    geniet er lekker van meid en ik hoop dat je niet teveel hinder hebt van de sneeuw

    geniet van de massage...........wil ik ook wel;-}}}

  • 31 Januari 2008 - 15:40

    Gertrud:

    Hoi Petra,

    Fijn dat het goed bevalt daar. Pas je wel op met die aankopen!?! Straks past het niet meer in je huis :-))
    Groetjes

  • 31 Januari 2008 - 21:08

    Jolanda:

    Hoi Petra,
    Leuk weer even van je te horen. Gelukkig ben je nog niet ingesneeuwd. Ben benieuwd naar je verhalen. Apart he, die 2 uur massage! Ik heb nog even een dissident bericht naar je toegestuurd op je normale emailadres. Ik wens je nog een paar hele leuke en interessante dagen en een goede thuisreis.
    Tot ziens, JOLANDA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 204972

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: