Eindelijk internet!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Eindelijk internet!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Eindelijk internet!!!

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 Oktober 2009 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

eindelijk een mogelijkheid om te internetten en een verhaaltje te schrijven op mijn weblog.

Na twee dagen Delhi zijn we namelijk de woestijn ingegaan en zijn verbleven in een gebied waar weinig tot geen toeristen zijn en waar er dus ook geen internetmogelijkheden waren maar ik ben weer on line en kan jullie even op de hoogte brengen van een weekje India wat ik alweer achter de rug heb en ik kan je zeggen dat is heel snel gegaan maar ja als je het leuk hebt dan gaat het ook snel met de tijd.

In Delhi hebben we natuurlijk alle bekende dingen weer gedaan die ik al een paar maal heb gezien maar het was weer leuk om nogmaals er naartoe te gaan. Daarna zijn we vertrokken met de groep, een erg leuke groep trouwens dus we hebben het best gezellig met elkaar, richting woestijn en hebben we gelogeerd in een klein plaatsje Ramgargh we zaten hier een prachtig ford waar zoveel kruip door sluip door gangetjes waren dat je amper je kamer, het restaurant ed kon vinden dus de helft van de tijd ging je via via en kwam je er tenslotte na vele wegen wel terecht wel een heel bijzonder slaapverblijf. Daar hebben we natuurlijk het een en ander bekeken in de omgeving en vervolgens zijn we vertrokken naar Bikaner waar we ook weer in een heel authentiek hotelletje zaten, heel wat anders dan 20 jaar geleden toen ik hier ook was. We hebben hier het ford bezoch wat voor de deur lag dus dat was wel lekker zo dichtbij. Verder zijn we in de buurt naar de zogenaamde Rattentempel geweest en je zult het niet geloven maar in deze tempel stroomt het over van de ratten die er rondelopen het zijn er vele honderd duizenden overal waar je kijkt zie je ratten. Er lopen twee witte ratten rond en als je die ziet krijg je alle geluk van de wereld en wat wil het nu ik heb ze beide gezien en zelfs op de foto dus het bewijs is geleverd.Je moet geen angst voor ratten hebben want het is een heftig gezicht in de tempel. Ik was er in de vorige reis ook geweest en was een beetje voorbereid dat scheelde maar voor de rest was het de eerste keer en die keken vreemd op van deze tempel.

Sinds gisteren zijn we nu in Jaisalmer ook wel de gouden stad genaamd omdat het zonlicht een gouden gloed afgeeft op de stad en haar typische bouwwerken. Gisteravond met 5 mensen naar de massagesalon geweest voor een heerlijke ayurvedische massage dat was een heerlijke ontspanning en er zijn gelukkig een aantal mensen die erg van massage's houden dus we zullen zeker wel weer gaan in de volgende stad.

vandaag een lekker dagje om zelf in te vullen en we zijn dan ook heerlijk met een paar mensen de stad aan het verkennen. De meeste mensen van de groep zijn nu op weg naar de woestijn voor een kamelen rit naar de zonsondergang nou die heb ik al zo vaak gedaan en elke keer valt het weer tegen dus ik ben maar niet meegegaan en ga nog lekker even de stad opsnuiven.

Nou dat was even in een kort tijdsbestek wat we tot nu toe ondernomen hebben en we hebben er alweer een week opzitten dus we gaan op voor de tweede week.

ik wil iedereen bedanken die reageert op mijn berichtjes en ik hoop jullie de komende tijd wat sneller op de hoogte te brengen van mijn avonturen alhier.

groetjes voor iedereen en tot de volgende keer

Petra

ps ROBil je heit en mem weer een uitdraai van deze mail brengen, alvast bedankt voor de moeite


  • 11 Oktober 2009 - 11:17

    Fe3mmi:

    Hoi Petra,
    Wat een leuk en enthousiast bericht .
    Fijn dat je zo geniet, groetjes, Femmi.

  • 11 Oktober 2009 - 12:26

    Erik:

    Há die Petra,

    Leuke mail en een bijzonder land zo te lezen. Misschien moet ik er toch maar eens over gaan nadenken. Je stukje over de massage brengt me weer terug in Phnom Phen bij die blinde masseurs, een bijzondere ervaring :-).
    Heel veel plezier nog de komende tijd,

    groetjes,
    Erik

  • 11 Oktober 2009 - 12:46

    Peet & Liel:

    Hoi Petra,

    Fijn dat je een leuke groep hebt(is mooi meegenomen!!!) en dat je medereizigers voor de massage hebt,want dat is wel zo gezellig. Ja als je het naar je zin hebt vliegt de tijd en voor je het weet ben je zo 1 week verder,maar beter zo dan andersom!
    Heb je ook een leuke reisbegeleidster??
    En natuurlijk al veel foto's gemaakt, ben benieuwd. Geniet ze daar in Jaisalmer en tot hoors.
    Groetjes,kus
    Peet & Liel

  • 11 Oktober 2009 - 13:39

    Gretha:

    Hey leuk om je enthousiaste verhaal te lezen.
    Zo te lezen heb je het naar je zin.
    Geniet nog maar lekker.

    Hier gaat het goed, verder nog niets meer gehoord van de verzekring.

    Fijne dgn nog meid
    Groetjes van Koert en Gretha

  • 11 Oktober 2009 - 17:13

    Yvonne Rutgers:

    Hoi Petra,

    Heerlijk zo'n ayurvedische massage.
    Geniet van de reis!!
    Ik denk dat het heel anders is dan 20 jaar geleden. Toen wij er waren met Evelyn.

    Groetjes Yvonne

  • 11 Oktober 2009 - 17:41

    Gertrud:

    Hoi Peet,

    Fijn wat van je te horen en dat je het naar je zin hebt.

    Groetjes,
    Gertrud

  • 12 Oktober 2009 - 09:04

    Rene Heijnen:

    Fijn dat je zo geniet. Hier gaat ie ook mooi. Het loopt lekker door en ik heb al je dossier onder controle ;-) Groeten uit een bewolkt Dedemsvaart ( 13 graden)

  • 14 Oktober 2009 - 07:04

    Ada:

    Hoi Petra,

    Erg leuk om jouw reisverslagen te lezen. De tempel met ratten lijkt me niet zo'n pretje maar zo'n massage .........
    Veel plezier verder en ik kijk uit naar het volgende verslag.

  • 14 Oktober 2009 - 14:30

    Herma:

    geniet van alles

  • 15 Oktober 2009 - 18:04

    Dayen:

    Hoi buurvrouw,

    Wat fijn voor je dat je een gezellig en leuk reisgezelschap hebt. Dan kun je ook echt van je vakantie genieten. Hier gaat alles goed dus geniet er maar van.

    Groetjes Dayen en je krijgt ook de groeten van Stefan, Isa, Maud en Sem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 202756

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: