eindelijk een dagje met wat afwisseling - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu eindelijk een dagje met wat afwisseling - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

eindelijk een dagje met wat afwisseling

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

02 Juli 2010 | India, New Delhi

Ik vermaak me tot nu toe prima hoewel het niet een echte vakantie is zoals zovelen denken want door de behandelingen voel je je af en toe best beroerd. Ik heb met name nogal veel last van heel veel toiletbezoek met name gisteren was dit erg onaangenaam maar op deze manier schijnt mijn lichaam zich te reinigen, andere mensen hebben last van hoofdpijn en zo wordt iedereen op een andere manier ontgift. Het is natuurlijk ook wel een omslag zo 1,2,3 geen koffie, geen vlees, geen vis, geen drank en alleen ayurvedisch eten, wat trouwens heel erg lekker is. Wat we verder allemaal niet mogen doen zal ik maar niet nader op ingaan maar we hebben nogal een lijst met dingen die we niet mogen doen of moeten laten. Vannacht vreselijk slecht geslapen en heb de yogales van 7.00 uur ook maar overgeslagen omdat mijn rug behoorlijk pijnlijk was van mijn behandeling gisteren dus eigenlijk kon ik lekker rustig mijn gang gaan want pas om 10.00 uur vertrokken we met de filmploeg, een hele optocht al die mensen met elkaar, naar de fabriek waar ze de geneesmiddelen maken die we tijdens deze kuur nemen. Het was weer erg lang wachten en elk shot moest af en toe wel een paar keer over de Indiers zijn geen filmsterren maar het gaat er echt zo aan toe als bij de film, please quit, action,cut en noem ze maar op de filmtermen. En van de cameramensen heeft mij al verzekerd dat ik de next grammy award ga krijgen, we zullen het afwachten als de film klaar is. Verder heb ik van 2 mensen van de crew al een uitnodiging om naar Bombay te komen en ik kan bij hun logeren dus mijn reis voor volgend jaar naar India kan ik plannen. Hij en zijn vrouw werken beide mee en hebben een gastenverblijf voor me tot de beschikking helaas without roomservice volgens hun. Het was wel leuk om met de dokter van de kliniek filmopnamen te maken ze lijkt zo'n serieus vrouwtje maar we hebben dikke lol met haar omdat we haar er constant van beschuldigen dat ze ons sex pillen aan het voeren is. Dat komt ze gaf ons pillen met de naam gafsex en wij hebben de eerste 3 letters weggehaald en ze ligt elke keer weer dubbel als we haar er weer mee klieren. Zo is er tenminste wat leven in de brouwerij hier. Na het bezoek gaan we terug naar het resort en kan ik snel even lunchen want om half 2 heb ik mijn volgende behandelingen. Ik krijg eerst een consult met mijn dokter ook een heel lief mens en zij past mijn behandeling iets aan. Mijn bloeddruk en hartslag worden gemeten, perfect van een jonge blom!!! Dan staat mijn persoonlijke behandelaar alweer klaar voor mij en we zoeken een plekje op voor de volgende bahandelingen. Af en toe hebben we het idee dat we in een soort SM kamer terechtkomen want er hangen instrumenten die niet herkenbaar zijn,ondertussen weet ik waar een aantal voor zijn maar af en toe zijn er nog verrassingen. Ik krijg vanmiddag een dubbel massage met kruidenstempels gedrenkt in olie http://www.einklang-massage.nl/KruidenNL.htm . Eerst volgende beginrituelen zoals bij elke behandeling, aansteken olielampje, wierrookje, gezang en gebed en een aanvangsmassage. Daarna de kruidenmassage met een overvloed aan olie. Heel vreemd er staat een grote schaal olie op een gasbrander, daarin dopen ze de stempels met de kruiden en deze gaan ze dan over je lichaam masseren,al stijkend. Aangezien de olie steeds warmer wordt voel je dit ook echt op je lichaam. Op een gegeven moment is de olie zo heet dat als ze de stempels erin dopen je het geluid hoort alsof je er een lading frikandellen in gooit en je ruikt ook de frituurlucht heel apart maar wel een zeer heerlijke massage vooral omdat hij door 2 mensen wordt gedaan dan is de intensiteit hoger, In Nederland heb ik deze massage ook gehad maar dan met de stempels niet in de olie gedrenkt maar deze zijn warm gemaakt boven dampend water en daar stempelen ze ook meer ipv wrijven hier.
Na de massage mag je minimaal een uur niet douchen dus ik moet nog redelijk in de olie mee naar de Backwaters, voor meer info kijk op http://nl.wikipedia.org/wiki/Backwaters We maken een boottocht en worden weer gefilmd voor het programma onderweg. Verder is het een heerlijk relaxed tochtje door een mooi gebied, gelukkig kom ik in november hier weer en kan ik er nog een keer van genieten.

We manen de crew aan om op te schieten omdat de voetbalwedstrijd Nederland-Brazilie begint en we die wel kunnen kijken op het resort, de yoga ruimte is hier speciaal voor ingericht. Ik ga toch eerst lekker rustig eten en daarna ga ik naar het internet cafe naast de voetballocatie. Ik denk ik ga wel even kijken via Internet maar dat lukt helaas niet maar ik kon letterlijk alles volgen van de nederlanders (onze groep dus) naast me dus heb ik als het ware via de radio meegeluisterd.

gelukkig zijn we door en mijn vraag is kan iemand mij vertellen wanneer en tegen wie we de volgende wedstrijd moeten dan kan ik er met mijn afspraken hier rekening mee houden, we hebben ook nog 3,5 uur tijdsverschil om rekening mee te houden.

Nou het is weer genoeg geweest voor vandaag ik ga nog even mijn mail afwerken en dan probeer ik eens een goede nacht te maken

voor straks welterusten, iedereen bedankt voor de reacties op mijn dagboek en tot de volgende keer

Petra vanuit Kerala India

  • 02 Juli 2010 - 16:53

    Petra:

    was getekend, Peet

  • 02 Juli 2010 - 16:54

    Petra:

    Had een heel verhaal getypeld, und alles Weg. Geniet ervan meid, en zet de boel maar lekker op stelten,

  • 02 Juli 2010 - 17:15

    Anita:

    Lieve Peet,
    met grote aandacht lees ik al jouw informatie te meer omdat we een dame hebben gehad die bij ons ayurverdische weken wil organiseren. Ik geloof dat India een betere plek is.... Even terug naar Het Leven: voetbal. Dinsdag 6 juli 21:30 Griekse tijd tegen Chana of Uruquay. Zo weet jij al iets meer.
    Anitaxx

  • 03 Juli 2010 - 06:29

    Herma:

    Dinsdag om 20.30 tegen Ghana. Prachtige wedstrijd en wat een feest hier.

    Tjonge SM kelder, sex pillen. Dat verwacht je toch niet bij OHM. Leek zo'n nette omroep.

    Genier er van.

    Groetjes vanuit een heel heel heel warm Nederland

  • 03 Juli 2010 - 07:48

    Gertrud:

    Hoi Petra,

    Door het kookpunt hier heb nog niet eerder gereageerd. Zo te horen wordt je weer helemaal binnestebuiten gekeerd. Hopelijk gaan de ongaangename dingen gauw over en kun je volop genieten van de aangename. Veel plezier en tot de volgende mail.
    Het voetbal wordt steeds spannender..leuk leuk

  • 05 Juli 2010 - 06:59

    Angelique:

    Zo te lezen heb je heel wat te verduren!! haha.
    Maar je hebt het naar je zin en dat is ht belangrijkst.
    Hoe is het met je ontsteking?

    Geniet nog van de komende dagen.

    Groet Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 204082

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: