Hello again. - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Hello again. - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Hello again.

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 Juli 2010 | India, New Delhi

Hallo lieve allemaal,

Vandaag eindelijk een dag zonder een tropische regenbui hoewel die ook niet verkeerd is hier hoor. Ik geloof wel trouwens dat ik het hier op dit moment beter heb qua temperatuur dan jullie daar in het broeierige Nederland. Dit is trouwens wel een hele bijzondere vakantie want ik heb tot de dag van vandaag nog geen euro, dollar of roepie uitgegeven. We hebben nl. alles inclusief en je hoeft je vinger maar op te steken en ze halen of regelen iets voor je. Verder ligt er elke morgen een krantje voor de deur en staat er een verse fles water. Het ontbijt loopt van 7.00 tot 11.00 uur dat komt omdat mensen om 8.00 uur de eerste behandelingen al ondergaan en dan zouden ze ontbijt missen. Maar daardoor staat het buffet bijna altijd omdat de lunch om 12.00 uur alweer begint. je kunt ook de hele dag verse sapjes bestellen, erg lekker, en verse kokosnoten goed voor de dorst, kruidenthee en kruidendrank dus er is voor ons dag en nacht service beschikbaar want als je in je cottage wilt blijven dan is er roomservice (zonder extra kosten). Echter vandaag heb ik even grof geinvestesteerd en heb ik bij de kleermaker het een en ander aan kleding laten maken. Het is er wel een rib uit je lijf hoor voor 3 jurken en een lagere rok gemaakt van zijde moest ik wel € 100 betalen, heb wel afgedongen van € 140 maar blijkbaar verdient hij er nog aan anders had hij het niet gedaan. Morgen zal ik de kleermaker even van wat nieuwe modelletjes voorzien in de vorm van mode uit de Viva's die ik bij me heb. Hij heeft een paar hele oude blaadjes uit het jaar nul dus tijd voor vernieuwing hier. Hij was er erg blij mee dat ik ze voor hem had in ieder geval. ik zal de blootste modellen maar niet meegeven want ze zijn nogal kuis hier wat dat betreft. Ook heb ik een paar hele oude vrouwtjes in het dorp gelukkig gemaakt door de mijn kleingeld aan roepies te geven, ik werd van alle kanten door hun bendankt en het gaat om een bedrag van niets. Normaal geef ik bedelaars geen geld om het bedelen niet te promoten, met name kinderen niet, maar oude mensen hier hebben niets, geen pensioen, geen inkomen en maar hopen dat de kinderen voor hun zorgen dus echt breed hebben ze het niet. Zulke blijde gezichten maken je dag weer goed. Verder vandaag de laatste intervieuws voor de tv gedaan, ik zie er niet uit kom direct vanuit een behandeling in mijn Bhagwan jas met een dom geknoopte shawl om mijn hoofd maar ja het hoort er bij zo loopt ik tenslotte een groot deel van de dag hier rond. Na het shoppen bij de kleermaker snel even een soepje genomen voor lunch en daarna na mijn bahandeling gegaan, dezelfde als gisteren dus daar was ik erg blij mee. Morgen helaas de laatste maar misschien boek ik voor woensdag nog wel een paar bij. Na de behandelingen ben ik bewapend met mijn camera het hele complex maar eens overgelopen om nog wat foto's te nemen en zo langzamerhand kwam ik beneden bij de zee uit. Ik ben maar niet het strand opgelopen in mijn Bhagwan tenue maar van bovenaf had ik een mooi uitzicht over het strand en de boten die er liggen. Verder is het druk met jongens die er aan het voetballen zijn, ik denk dat India de volgende WK ook wel mee kan doen. Deze jongens bedelen ook weer en op een leuke manier: Kunt u me wat geld geven dat we een bal kunnen kopen om mee te voetballen?? en als je dan zegt: weet je wat ik koop je een bal dan hoeft het niet dus gewoon orinair bedelen om geld.

Vanavond hebben we een afscheidsdiner gehad samen met de hele filmploeg, die ondertussen bijna familie van ons zijn geworden we lachen wat met elkaar af. Verder veel uitnodigingen om hun thuis te komen bezoeken, ik heb een leuk adres van een echtpaar wat erbij is in Bombay dat heb ik nog niet gezien dus daar ga ik zeker wel naartoe tzt.

Verder zijn ook alle dokters aanwezig bij het eten en de yogaleraar. Edwin heeft zijn foto's op de laptop gezet en hiervan kunnen we alvast even genieten.

Nou en als laatste vandaag mijn mail weer bijwerken, dagboek schrijven en straks nog even een filmpje kijken op mijn kamer en dan maar weer een nachtje onder de klamboe en onder de Fan of de Airco.

Morgenavond zal het wel laat worden want aangezien het hier 3,5 uur later is gaan wij om klokslag middernacht voor de tv zitten om de wedstrijd van Nederland te zien dus dat wordt een latertje, gelukkig is woensdag de laatste dag zonder verplichtingen dus dan kunnen we in ieder geval uitslapen.

groetjes voor iedereen en bedankt voor jullie mailtjes

Petra vanuit India

• 05 Juli 2010 - 18:18

Femmi:

Hoi Petra,

Ik ben benieuwd hoe je terugkomt, volgens mij ben je een ander mens.
    Groetjes en geniet er van.

• 05 Juli 2010 - 19:47

Gretha:

Hey Petra,
    Zo eindelijk heb ik alles bijgelezen en heb ik gelegenheid te reageren. Op mijn manier ben ik hartstikke druk....hahaha. Dus je bent volop oranje aan het promoten, begrepend te hebben dat je Bhagwam tenue oranje is? En weet je al wanneer en op welke zender het uitgezonden gaat worden? Ben toch inmiddels reuze benieuwd hoor hoe het er allemaal uit ziet.Vandaag hebben we hier een heerlijk tempratuurtje vind ik persoonlijk, alles kan even lekker afkoelen binnen want echt lekker was het niet meer. Maar ja we moeten wat te klagen hebben toch?
    Verder gaat het heel erg goed met me, voel me lekker en ben inmiddels 3x in de week aan het sporten wil graag wat kilootjes kwijt en een betere conditie zien te krijgen voor wij op vakantie gaan.
    Maare laat jij je nog maar lekker verwennen daar. En je nieuwe outfits zijn een koopie hoor...helemaal TOP.

Groetjes van Koert en Gretha

• 05 Juli 2010 - 20:09

Peet & Liel:

Hoi Petra,

Je komt als herboren terug, wat een lekker weekje moet dit voor je zijn,alles heerlijk relaxt ondergaan!!!Je zal de olie wel missen denk ik als je weer terug bent, maar in november laat je je gewoon weer heerlijk daar masseren.
    Geniet ervan én Petra breng je a.u.b. kaartjes van de artsen en van het complex voor me mee....het klinkt nl.wel heel verleidelijk....

Groetjes Peet & Liel

• 06 Juli 2010 - 04:26

Ria:

Hallo Petra,

Fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet er de laatste dagen nog maar van. Hier in huize Juurlink heerst de oranjekoorts. Een aantal mensen hebben er al behoorlijk last van! verder geen nieuws uit Dedemsvaart. Lekker weer en het blijft mooi. tot gauw de buurtjes

• 06 Juli 2010 - 19:34

Dayen:

Hoi buurvrouw,

Geniet er nog even van en je komt straks terug in een warm Nederland.
    Met de voetbal is het nu 1-1 dus spannend!!!

Tot ziens. (zaterdag buurtbbq)

Groeten Dayen

• 07 Juli 2010 - 07:09

Angelique:

Heb je dus maar één vrije dag ter besteding? Dus eigenlijk hbe je het in je vakantie enorm druk, nog drukker dan thuis??!!
    Geniet nog even van alles wat nog komt en tot snel.