Eindelijk een berichtje uit Ethiopië - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Petra Wal - WaarBenJij.nu Eindelijk een berichtje uit Ethiopië - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Eindelijk een berichtje uit Ethiopië

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

18 September 2011 | Ethiopië, Bahir Dar

Beste allemaal,

Het duurde even maar dan nu eindelijk een berichtje uit het mooie Ethiopië. Het is nog niet overal mogelijk om te internetten maar nu zit ik zelfs achter mijn eigen I Pad in ons hotel waar ze wireless internet hebben.

We zijn ondertussen dus een al een aantal dagen in dit bijzondere land. We hebben een leuke groep en hebben veel plezier met elkaar. Allemaal hebben we het gevoel hier al lang te zijn en we voelen ons erg thuis hier. Na een paar dagen in de hoofdstad Addis Abbeba, waar je niet te lang moet zijn, zijn we ondertussen per minibus naar het mooie Noorden gereden. De temperatuur is erg goed ongeveer 20 graden en de regentijd is net achter de rug dus alles is supergroen en vruchtbaar. Gisteravond hadden we een gezellig avond in een bar vol starende Ethiopische mannen doorgebracht en net op het moment dat we weer terug gingen naar ons hotel kregen we nog even te maken met een staartje van de regentijd en zin wet tot het bot aan toe natgeregend, zeiknat dus.

Vandaag onderweg in de bus ook nog af en toe een regenbui gehad maar voor de rat is het prima weer.

Vanmiddag zijn we met een groepje naar 1 van de grootste markten van Ethiopië geweest, wat een bende en een stank vreselijk. De dames hebben een doek gekocht voor ovr het hoofd anders mogen we morgen de kerken die we gaan bezichtigen niet binnen. Natuurlijk zware onderhandelingen gehad over de prijs maar ja het kost hier toch niets.

We eten vaak met een cola erbij voor ongeveer 3 euro dus echt arm wordt je daar niet van. Vanavond.kunnen we naar een traditionele voorstelling maar daar heb ik ff geen zin in en aangezien ze in de hotel ook een massage aanbieden heb ik daar voor gekozen een heerlijk uur relaxen voor 6 euro wat wil je nog meer. Mijn kamergenote heb ik ook overgehaald om te gaan die zou altijd nog een x maar het was er nog steeds niet van gekomen dus vanavond voor haar de vuurproef.

Morgen gaan we een dag varen op het meer wat hier ligt bij Bahir Dar genaamd Tanameer daar bezoeken we dan diverse kerken die op de eilanden in het midden liggen. ''s middagas gaan we dan naar de oorsprong van de Blauwe Nijl.
Nou zoals jullie zien gaat alles hier goed ik hoop jullie wel een x weer van info te kunnen voorzien maar zo scheutig als in India zal het niet worden gezien de weinige internet mogelijkheden.

Iedereen de hartelijke goetjes en Rob wil jij heit en mem voorzien van een printje van mijn verslag

Heel veel liefs uit een mooi Ethiopië

Petra

• 18 September 2011 - 17:29

Angelique:

Hey Peet,
    Fijn ff van je te horen.
    En een massage voor 6 euro !!!!!! Je kunt je hart dus ophalen.
    Een bijzonder land dus. Had je ook verwacht natuurlijk.
    Leuke kamergenoot?
    Lieve groet van de voart

• 18 September 2011 - 18:29

Peet & Liel:

Hoi Petra,

Klinkt goed al die eerste indrukken van je. Leuk joh dat het een leuke groep is,mooi meegenomen en altijd gezelliger! Geniet van je massage en natuurlijk van alle andere dingen die nog komen gaan!

Geniet ze,groetjes
    Peet & Liel

• 19 September 2011 - 07:58

Daphny:

Hoi Petra,

Zo te lezen vermaak je je prima. Heel veel plezier nog en geniet ervan.
    Groetjes

• 19 September 2011 - 10:28

Yvonne R:

fijn dat de reis tot nu toe bevalt. Zie je daar ook veel dieren?
    Gr. Yvonne R

• 19 September 2011 - 18:42

Hermw:

En gelijk al met van die mooie donkere mannen aan de bar !!!!!

Heel veel plezier

• 19 September 2011 - 20:51

Jolanda:

Hoi Petra,

Vanuit een veel te koud Fryslan: heel veel plezier gewenst daar en geniet van al het mooie en bijzondere. Ik volg je met plezier.
    groet Jolanda

• 26 September 2011 - 09:16

Gretha:

Hej hej Petra,
    Beetje late reactie van mijn kant...leve de griep..
    Maar fijn dat je het naar de zin hebt en een leuke gezellige groep hebt.
    Hmmm een massage voor 6euro........wil ik ook!!!!
    Have fun.
    Groetjes van de Smitties