We zijn weer thuis in Varanasi/Benares - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis in Varanasi/Benares - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis in Varanasi/Benares

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 April 2012 | India, Vāranāsi

Lieve volgers,

Na de ontzettend vermoeide reis terug naar Varanasi hebben we eindelijk een half dagje vrij en die gaan we eens goed benutten. We lopen via de Assighat naar een straatje met winkeltjes en we kijken of we nog wat leuke kleding kunnen scoren. Ik koop nog 2 lange blouses die dragen hier zo heerlijk met de hitte.
We zoeken daarna het Open Hand café op waar je heerlijk kunt zitten met Wifi, erg belangrijk, en waar ook van alles lekkers te koop is. De cappuccino is geweldig groot en smaakt heerlijk. Ik neem een heerlijk potje jasmijnthee ook niet te versmaden. Naast het café zit de Sparsa waar je massage's kunt regelen we halen even den folder met de prijslijst dan kunnen we dat ook gaan inplannen want een bezoek aan India zonder massage is geen bezoek. Lunchen ook gelijk maar bij OpenHand en ik neem maar eens een tosti kaas/ui en een mangosmoothie die heeeeerlijk is en vol vitamietjes. Vandaag hebben we vanaf 15.00 uur een leuk programma want we gaan de gezinnen bezoeken van de 5 tieners die met ons op reis zijn geweest. We beginnen bij Aradhana die met 5 mensen in een piepklein huisje woont met slechts 1 kamer waarin ze eten, slapen en wonen. We gaan op het dak zitten en de moeder heeft milktea en chips voor ons gemaakt. Ook heeft ze nog onionpakkora gemaakt, een soort snack hier. Ik denk dat we zo bij elk gezin worden volgestopt met eten en drinken en dat we niet meer hoeven te eten. Daarna is Dhiraj aan de beurt en ook daar weer milktea en eten. Vlakbij woont mijn Partner Akash waar we dan op bezoek gaan. Zijn zus en moeder zijn er en die vragen direct of ik de Parner ben, ja dus.. Volgens Dhiraj heeft hij honderduit verteld over mij, leuk hè, vervolgens weer milktea en koekjes maar ook een glaasje cola voor de verandering.Aan de overkant woont Anil Rao en ook daar weer eten en drinken en lekker kletsen. Het laatste huis is van Anshu die met heel veel ooms en tantes in een buurtje woont, ook elke van de andere tieners wonen hier nl Anil en Ankhita dus die zijn er ook met hun ouders. We hebben voor alles gezinnen wat typische cadeautjes meegenomen nl delfs blauwe dingen. Ik heb voor de 5 tieners die mee zijn geweest een kussend stelletje in delfs blauw meegenomen en dat levert het nodige gegiebel op maar ze vinden het wel leuk.
Zo tegen 20.00 uur zijn we dan rond en gaan we met een buik vol milk tea terug naar het guesthouse. Op het dakterras neem ik nog heerlijk een cola en werk ik mijn dagboek nog even bij. De volgende dag zijn we vrij en gaan we om 6 uur op pad voor een boottocht langs de ghats omdat Harriette die door haar ziekte heeft gemist, we nemen nu ook een roeiboot ipv een motorboot veel rustiger en we komen ook dichterbij de kant voor de foto's ondertussen heeft niet ik maar mijn fototoestel diarree gekregen, je blijft schieten zoveel zie je aan en rondom de kant van de Ganges. Na de boottocht van 2 uur gaan we ontbijten bij Open Hand café en ik neem maar eens wat anders een bananen/honing pannenkoek met daarna frozen yoghurt en natuurlijk een mega cappuccino. Na dit heerlijke intermezzo nemen we met 5 dames een motortuktuk naar Sarnadt
Kijk voor meer info op http://nl.wikipedia.org/wiki/Sarnath

Het was een rit van 12 kilometer en dat valt niet mee op een heel klein smal bankje naast de chauffeur want de weg is niet je van het maar ja wij Nederlanders willen goedkoop dus we gaan gewoon met 5 man in dat ding zitten. Terug heb ik wel achterin gezeten en heeft Claudia met mij geruild. Gelukkig hadden Harriette en ik om 15.00 uur een afspraak gemaakt voor een massage dus we hebben daarna heerlijk 75 minuten genoten van de oliemassage.

Net terug in het guesthouse moesten we alweer weg omdat we bij de Mainghat de ceremonie wilden zien en dit was onze laatste kans. We zitten mooi vooraan tussen de lokale mensen en hebben een mooi uitzicht op de mannen die de rituelen met veel vuur en rook uitvoeren. We pakken een tuk tuk terug naar het hotel en gaan de tas pakken want morgen reizen we terug naar Delhi.

Groetjes en bedankt voor jullie reacties en het laatste verslag volgt nog

Liefs Petra

  • 19 April 2012 - 06:50

    Marloes:

    Leuk om je verhaal weer te lezen. Geniet nog even en goede reis terug alvast.

  • 19 April 2012 - 07:37

    Angelique:

    Gelukkig nog wel tijd gehad voor een massage en wat toeristische dingetjes!
    Leuk dat jullie de familieleden hebben ontmoet!

  • 19 April 2012 - 08:34

    Jolanda:

    He Peet,

    Ik heb weer genoten van je reisverslagen.
    Gelukkig hadden we 1,5 jr geleden niet zo'n treinreis terug van Goa naar mumbai. Dit was afzien.. wel avontuurlijk ;-)
    Ik wens je alvast een goede reis terug.
    Groetjes Jolanda

  • 19 April 2012 - 10:04

    Peet & Liel:

    Klinkt allemaal weer heel goed,leuk hoor!
    Goede reis terug!
    groetjes

  • 19 April 2012 - 13:08

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Ik heb een aantal verslagen achter elkaar gelezen want ik ben een paar dagen weg geweest, niet zo spectaculair als jij, gewoon naar een vriendin in Almere.
    Ik zie dat jullie doel geslaagd is maar om de reis benijd ik je niet.
    Ik wens jullie een goede terugreis en tot ziens, groetjes, Femmi.

  • 19 April 2012 - 14:42

    Hoi Petra,:

    Wat een fantastische reis... leuk dat je met de tieners omgaat en dat jullie op visite waren bij hun ouders.
    Ben benieuwd naar jou foto's. Goede reis terug. liefs van Yvonne

  • 20 April 2012 - 04:45

    Guido En Helga:

    We hebben genoten van je verslagen, nog een preetig eine van je reis en behouden thuiskomst !

  • 20 April 2012 - 12:48

    Dayen:

    Hoi Petra,

    Wij wensen je een hele goede terugreis.

    Groetjes Dayen en de rest.

  • 20 April 2012 - 15:09

    Gertrud:

    Petra, een goeie reis terug.
    Liefs, Gertrud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 202479

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: