Zaterdag in Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Zaterdag in Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Zaterdag in Varanasi

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 Januari 2014 | India, Benares

11 januari
Vanmorgen maar eens een rustig dagje op kantoor na de heftige regenbuien is het echt geen pretje om de straat op te gaan met al die blubber en plassen. Beetje gelezen, foto's terug gekeken die ik al heb gemaakt en mijn dagboek bijgewerkt en ......ja ik zou aan de studie maar kan het ingescande stuk niet openen..... grrrrrr dat had me zoveel werk gescheeld als ik weer thuis ben. Nou ja dan thuis maar weer flink aan de slag. Lunch was vandaag op z'n Hollands een broodje met leverpastei en een heerlijk bak koffie toe. Na de middag kregen we het goede bericht dat Sandhya en Kaushal hun paspoorten eindelijk rond hadden, nou dat mag dan ondertussen ook wel eens want die zijn er al een hele poos mee bezig. Dus klaar om een keer naar Nederland te komen. Zo tegen 15.00 uur komt de groep kids met Suman, Anshu, Deepa en Krishna en we gaan direct door richting de ghats. Het is een giga kliederbende in de straten, veel modder, glibberig en veel water. In de bocht bij Assi kunnen we niet eens verder omdat het ongeveer tot aan je kuiten staat. Ik heb mijn zwarte laarsjes maar opgeofferd want ik wil niet onderuit gaan. Er gaan ook nog twee jongens mee Chandu en Kaushal die hebben vandaag wel geen les maar ze mogen van mij best meegaan. In de bocht voor de Ghat staat het helemaal blank en we moeten via een de muur over een paar stenen door de modder proberen om droog gebied te bereiken want een alternatief is er niet. Ik heb echt het gevoel dat ik onderuit zal gaan maar gelukkig liet het gevoel me deze keer in de steek en lukte het om droog over te komen. We lopen alweer een heel eind beter de ghats op maar ook deze keer weinig badende mensen en die er wel zijn willen niet op de foto. Toch worden er nog wel wat leuke foto's gemaakt zo her en der. We lopen op tijd terug naar kantoor en komen zo rond 17.15 uur terug. Tijd voor chai met Samosa's. En daarna spelletjes en facebooken met de kids onder het genot van keiharde Bollywoodsongs. Zo tegen 19.00 uur gaat iedereen huiswaarts en maak ik me klaar om uit eten te gaan met Devi, Saher en Dhiraj. We hebben om 20.00 uur afgesproken bij de Cozy Corner wat vorige keer mijn stamkroeg zo een beetje was. Dhiraj en ik lopen via Lanka in de hoop dat het daar wat minder modderig is maar helaas ook daar heel veel water en modder. Ik pin nog even bij de bank want ik moet de huur van mijn appartement nog betalen dan ben ik daar ook maar af. De dames zijn er al en wij schuiven aan. Ik neem een heerlijke vegetarische chowmin, altijd goed. Het gesprek is tevens een interview wat Devi met Dhiraj heeft maar ze vond het onder genot van eten wel zo leuk om te doen. Zo tegen 10 uur gaan we terug naar huis via Rahul guesthouse om de dames af te zetten, op straat is het zo goed als uitgestorven en riksja's zijn niet meer te vinden. Dus daarom lopen wij wel even met hun mee terug. Wij moeten dan nog 10 minuutjes verder lopen binnendoor. Net op tijd zijn we bij ons huis want we hebben uitstel tot half 11 aangevraagd om thuis te komen. Maar als we thuis komen zit de poort wel op slot, gelukkig na een telefoontje komen we nog binnen, Pfff gelukkig hadden we anders nog in het huis van Dhiraj kunnen slapen. De rest van de Fairmail jongens ligt ondertussen al languit te kijken naar een film THE Lone Ranger in Bollywood style natuurlijk. We schuiven gewoon aan. Het is dus weer boys avond in huize Fairmail. Kan ik me tenminste erg veilig voelen hier met al die bodyguards hahaha.
Tot morgen Petra

• 12 Januari 2014 - 08:52

Ria:

Ha Petra, zo te lezen heb je het wel goed naar je zin! Hier in Dedemsvaart was het gisteren ook een regenachtige dag. De zon komt nu mooi op en het belooft mooi te worden. Hier verder geen bijzonderheden. Geniet er nog even van.

Liefs Ben en Ria