De laatste zaken regelen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu De laatste zaken regelen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

De laatste zaken regelen

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 Februari 2014 | India, Benares

29 januari
Vanmorgen had ik een afspraak om met Dhiraj op pad te gaan we moesten beide nog het eea regelen in Assi dus we gaan zo rond 10.30 uur met de riksja richting Lanka. Eerst naar Open Hand Cafe waar we iemand moeten spreken over visitekaartjes voor de tieners. Die jongen werkt daar dus dat komt goed uit kunnen we daar effe een bakkie doen. Ik neem er maar een stuk cheesecake bij want voor eten is het me te vroeg maar Dhiraj wil graag friet eten makt niet uit hoe laat het is. We zitten lekker op net terras en de riksja mannen herkennen me nog steeds en zwaaien vol verwachting naar me maar we gaan nog niet terug naar huis. Na open hand gaan we naar de bakker/zoetwarenwinkel want ik wil voor Dhiraj zijn moeder sweets kopen omdat ze zo heerlijk voor me heeft gekookt elke avond. Ik koop maar de grootste door een kilo dat is het zeker waard en zijn familie is best groot. Vanaf de winkel lopen we door naar de bed waar Anthony al zit te wachten. We kletsen even bij en dan is het voor ons ook alweer tijd om naar kantoor te gaan want om 14.15 uur komt Anil rao de Co manager langs om met me te kletsen. Ik he nog steeds niets van de verzekering gehoord en mail ze dus nogmaals met het dringen de verzoek me te bellen. Daarna komen om 15 uur de kids maar Julian gaat vanaf nu de lessen doen. Ik heb met iedereen Persoonlijk een soort eindgesprek om met hun nog eens even de puntjes op de I te zetten vw.b. De school en de prestaties in Fairmail. Volgend jaar stoppen er 4 kids ivm dat ze 19 worden dus die hebben nu nog de kans om flink geld te verdienen voor hun opleiding. Ik probeer ze dat nog even duidelijk te maken in een luchtig open gesprek met hun ieder persoonlijk. We sluiten elk gesprek af met een flinke knuffel en we spreken af dat we via Fb en Skype regelmatig contact met elkaar houden om bij te kletsen en als ze vragen of problemen hebben kunnen ze me ook altijd benaderen. Ik weet dat ze af en toe behoefte hebben om met iemand te kletsen die wat meer los van alles staat maar hun toch wel goed kent. De gesprekken verlopen volgens mij goed vooral omdat ik hun ook vertel dat ik niet de schooljuffrouw wil spelen maar omdat ik zoveel van iedereen houd ik hun alles gun voor hun toekomst en het het me vooral gaat om hun toekomstige leven. De les is ondertussen ook bijna ten einde. Ik heb ondertussen een mail terug van de verzekering en wat schertst mijn verbazing ze pakken mijn terugvlieg verzoek niet op omdat ik bij hun niet bekend ben, nou moet het niet mooier worden. Nogmaals de mail gestuurd met daarin mijn verzekeringsgegevens en hun vriendelijk verzocht dit Z.s.m. Op te pakken. Ook via Nederland iemand laten bellen met vericon mijn tussenpersoon want die had ik ook al een mail gestuurd met informatie en verzocht me te bellen maar daar hoor ik ook niets meer van. Triest dat mensen dit niet oppakken als de nood het hoogst is de redding dus niet nabij. Na heel lang wachten belt de tussenpersoon en geeft aan dat hij nu geen tijd heeft omdat hij een afspraak heeft of het uitkomt dat hij het morgen oppakt nee niet dus morgen zijn we weer 1,5 dag verder dit ook ivm het tijdverschil en overmorgen staat mijn vlucht gepland dus zsm aktie. Hij geeft. Aan dat ik vandaag teruggebeld ga worden en inderdaad weer een uur later krijg ik een telefoontje dat er contact zal worden opgenomen door de alarmcentrale van de Aegon waar ik mijn reisverzekering heb lopen. Ik ben benieuwd maar heb er weinig vertrouwen in. We hebben nog even een Skype gesprek met Janneke in Peru tussen de bedrijven door. De hele avond wachten en wachten op een telefoontje levert niks op en op een gegeven moment wordt het me even teveel gelukkig word ik getroost door mijn maatje hier die ook erg verdrietig is en niet weet wat hij ermee aan moet. Ik geef hem aan dat het allemaal goed gaat komen en dat hij zich maar geen zorgen moet maken maar dat doet hij wel. Hij voelt zich zo verantwoordelijk voor me en begrijpt er niks van dat ze niks voor me doen. Omdat de spanning erg hoog eet ik niks meer en ga ik erg laat maar bed met een hoofd vol vragen en twijfels. Ik heb voor mezelf de beslissing genomen dat als de verzekering niks doet ik mijn vlucht ga annuleren en later terug ga wanneer dat zie ik dan nog wel maar pas dan als ik er zelf vertrouwen in heb om weer te vliegen. Slaapplaatsen zijn hier geen probleem dus ik heb wel plaats om te blijven en ik denk op mijn werk dat ze het wel begrijpen dat ik een week later terug zou komen. Morgen hoop ik meer te horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 202231

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: