Een gewoon dagje in Benares - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een gewoon dagje in Benares - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een gewoon dagje in Benares

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 Januari 2014 | India, Benares

15 januari
Omdat we gistermorgen zo vroeg uit de veren moesten en laat naar bed gingen mag ik vandaag van mezelf uitslapen dus dat doe ik dan ook lekker, hoewel ik natuurlijk weer weer heel vroeg wakker ben. Ik hang mijn gewassen kleding maar even op het wasrek buiten alhoewel het denk ik niet erg goed zal drogen met deze temperaturen. Ik ga naar Lanka en ga bij Falvours Cafe even een laat ontbijt cq een vroege lunch doen. Ik bestel een american coffee en dat is me toch een grote stevige bak, die komt wel even goed aan. Ik kan hier even lekker rustig mijn mail en Facebook bijwerken en mijn dagboek schrijven, achter het raam in het zonnetje. Beneden op de fruitmarkt is het altijd een drukte van belang en het verkeer is ook een chaos maar als je hier al een tijdje bent valt je dat niet meer zo op behalve als je er echt naar gaat kijken. Na Flavours ga ik door naar Assi om de ayurvedische dokter op te zoeken omdat ik flink last van mijn rechter onderbeen heb. Het is dik, gezwollen en pijnlijk. Helaas is ze er niet maar de assistente belt haar en ik krijg haar aan de telefoon. Morgen om 12 uur heb ik een afspraak met haar staan en omdat ik er nu toch ben neem ik nu maar een stoombad in een soort tentje, echt lachen, en via een slang uit een pan die op het vuur ernaast staat komt er stoom in het tentje en dan heb je een stoombad, hoe moeilijk kan het zijn. Na de behandeling loop in naar mijn vriend Banti van The Bed, ik heb hem in verband met alle drukte al een paar dagen niet gesproken. Hij is blij me weer te zien en had me ook al een aantal malen geprobeerd te bellen maar me niet aan de telefoon gekregen. Dat was het telefoonnummer van vorig jaar en blijkbaar is dat nummer nu door de ex manager van Fairmail in gebruik want die kreeg hij aan de lijn. Ik heb hem gauw mijn nieuwe India nummer gegeven dan kan hij me weer bellen als hij me nodig heeft. We kletsen ven bij en dan ga ik weer richting Nagwa want ik heb om 15 uur les. Helaas vandaag maar 3 leerlingen omdat er 2 geschorst zijn omdat ze niet naar school zijn geweest zonder enige reden en dan is de regel dat je ook niet naar Fairmail mag komen. Vanmiddag dus alleen Aradhana, Chandu en Anil Rao. We moeten nog wat met water doen maar we gaan niet weer naar de Ganges. Op jet dak proberen we zelf iets met echt water te doen hoewel het erg koud en triest weer is. We zouden nog bellenblaas moeten hebben maar dat blijkt er dus niet te zijn dus moeten we wat anders bedenken. Ik zie een Kinder paraplu hangen misschien iets met water op de plu gooien zodat het lijkt dat het regent. Aradhana wordt in een Indiase jurk van mij gehesen, veel te groot natuurlijk, die ik vastzet net wat spelden op de rug. Ze vind het zelf niks maar ik zeg haar dat je niks van ziet op de foto. De jongens lachen ook als ze haar zien. Ik krijg de opdracht om het water te gooien zodat zij dan foto's kunnen maken. Daarna doen we met de jongens nog iets met water gevulde ballonnen gooien die dan knappen als ze gevangen worden. Niet alles lukt maar het wordt wel een waterballet en we hebben best wel plezier met elkaar. Ik denk dat er zeker een paar foto's zijn die we kunnen gebruiken. Morgen met de andere groep nogmaals aan de slag. Maar misschien hebben die ook wel andere ideeën om te doen. Na de les is het tijd voor Samosa's en Chai natuurlijk en omdat er maar 3 kids zijn is er alle tijd om te facebooken en te sjoelen want mijn record van 133 moet nog verbroken worden. Ondertussen heeft Dhiraj een gasflesje gehaald en hebben we dan werkelijk vandaag voor het eerst een heel klein kacheltje staan die gelukkig wat warmte afgeeft. Het is best aangenaam dus ik ben er wel blij mee. Zo tegen 19.30 uur gaan de kids huiswaarts en zie ik hun zo dag weer in de groepsklas. We hebben deze week een beetje moeten schuiven in het rooster vandaar dat er veel tijd tussen sommige lessen zit. Ik zet ondertussen mijn wasrekje maar in de kamer want het droogt buiten voor geen meter. Tegen 20.30 uur komt Dhiraj terug met eten. Chapatti's met een soort aardappel/uien puree maar dan wel met heel veel chili's pffff de vlammen slaan me uit maar gelukkig vindt hij het zelf ook te scherp. Mijn niveau van spicy is ondertussen al flink op een hoger niveau komen te liggen maar af en toe wordt je nog wel verrast. Via Facebook even contact met Devi die alweer in Kolkata is aangekomen. Ze geeft nogmaals aan dat ze het zo leuk vond om bij ons langs te mogen komen. Wij vonden het ook gezellig en de kids waren erg gecharmeerd van haar.
Zo tegen 12 uur ga ik naar bed en Dhiraj is handig die blijft lekker in de kamer slapen die door het kacheltje lekker warm is geworden.
Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 203214

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: